2009-11-24, 14:41
Medlem
Jag har köpt en ny dator som blev ihopbyggd i norge och med det kom problemet att windows är norskt och jag hittar inte funktionen för att ändra till svenska som visningsspråk.
Så jag vänder mig till flashback för hjälp.
Citera
2009-11-24, 14:45
Medlem
Wosps avatar
Jag råkade ut för samma problem när vi köpte en dator till min farfar som på äldre dagar ville börjar lära sig datorer. Dock så var den på finska. Märket var Hp. Tydligen så går de inte att ändra språket om man inte kör en total ominstallation. Vi mailade Hp och fick ett par dagar efter återställnings skivorna i brevlådan och sedan var de bara att köra igång dom i BOT läge. Installera dom och sedan dess har de funkat.

Wosp
Citera
2009-11-24, 14:47
Medlem
anre24s avatar
Om du har Windows 7 Ultimate så kan du byta språk.

Start ---> All programs --> Windows Update ---> Tryck XX optional updates are available --> Swedish language pack
Citera
2009-11-24, 14:51
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koi
Jag har köpt en ny dator som blev ihopbyggd i norge och med det kom problemet att windows är norskt och jag hittar inte funktionen för att ändra till svenska som visningsspråk.
Så jag vänder mig till flashback för hjälp.

Ifall du har Windows 7 professional så kan du ladda ner ett språkpaket och få nästan allting till svenska. Jag har själv inte gjort det men ett språkpaket för Win 7 professional finns tillgängligt för studenter (som mig) i MSDNAA. Det kanske också funkar på Premium. Vet inte.
Citera
2009-11-24, 14:51
Medlem
Wosps avatar
Okej de visste jag inte att man kunde får hoppas att de är de han har. (Jag kör i alla fall med de.) De som vi fick beställa skivor till var Windows Xp Proffisional.
Citera
2009-11-24, 15:33
Medlem
FISKISCHs avatar
För ultimate: http://windows7tips.se/tagg/sprakpaket/

För Professional: http://www.sweclockers.com/forum/sho...20#post9510620
Citera
2009-11-24, 15:46
Medlem
Har home premium

Edit: såg att jag hade fått med en norsk windows backuppskiva nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in