2009-12-12, 17:46
Bannlyst
Vad är det för sorts fågel som Kjell och grisen har?
Citera
2009-12-12, 18:58
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
skådade jag en bomberjacka?

Ja, inte så svårt att se att jag har det på bilden.
Citera
2009-12-12, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Dom bor ju visserligen i radhus, men det brukar ju i regel bli lika dyrt som att ha egen villa eftersom det kostar både att köpa sig in och sen ska en hyra betalas varje månad + el och vatten..

Stålbranschen? Svetsare tjänar väl ganska bra har jag hört.

Men ändå.. Dom har 3-4 ungar och en hund...
Vad jobbar denna padda med??

Det är ingen bostadsrätt de bor i, utan en hyresrätt. Det är MKB som är värd...
Citera
2009-12-13, 12:44
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför skulle två personer inte kunna spara ihop 60000 kr per år? Det är ju bara 5000 i månaden, eller 2500 per person och månad. Sen köper de ju inga kläder eller hygienprodukter och dylikt under året så pengarna sparar ju in sig själva.

men något mer utöver gekås shoppandet lär de ju handla ochs en all mat etc.
Citera
2009-12-13, 13:50
Medlem
Walkers avatar
Verkar som en eventuell Ullared 2 gör samma misstag som Färjan II-III. Istället för att fokusera på det som är kul (för tittarna men inte företaget), lyssnar de mer på företagets önskemål i uppföljaren och får därmed ett tristare program. Vi kommer aldrig mer få några fyllo/filosofiska samtal vid Morgan och Kjells grillar, istället bereds plats för Micke & Urban (Ullareds svar på Alonfonzo & Glenn). Se manusbundna inslag när de gnabbas och har rundpingisturneringar etc. Kjell & Rose-Marie ersätts med ännu mer Maggan & Gittan (Ullared svar på Färjan-Rut), dvs ofarliga karaktärer som ger företaget en trevlig atmosfär i rutan men som inte faller den kräsna internetforumisten i smaken

"En eventuell fortsättning av ”Ullared” kan spelas in i juni och juli 2010, men för att det ska bli verklighet har Boris Lennerhov ett antal krav på Kanal 5 och produktionsbolaget Strix Television. Ett är att fokus inte längre ska ligga på tittarfavoriten Morgan Karlsson.

– Jag tycker att det är kul för Morgans del för han verkar hantera det schysst, men han kan ju inte bli ett signum för Gekås. Jag vill lyfta fram fler medarbetare i sina yrkesroller.

Gekås vd vill även att en andra säsong visar mer vad som händer bakom kulisserna på företaget.

– En uppföljare kan exempelvis visa när vi bygger ut och när vi är i Bangladesh för att köpa in kläder. Vi kan ju inte köra ett varv till med Kjell och Rose-Marie."

http://hn.se/kulturnoje/tv/1.670386
Citera
2009-12-13, 14:32
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Verkar som en eventuell Ullared 2 gör samma misstag som Färjan II-III. Istället för att fokusera på det som är kul (för tittarna men inte företaget), lyssnar de mer på företagets önskemål i uppföljaren och får därmed ett tristare program. Vi kommer aldrig mer få några fyllo/filosofiska samtal vid Morgan och Kjells grillar, istället bereds plats för Micke & Urban (Ullareds svar på Alonfonzo & Glenn). Se manusbundna inslag när de gnabbas och har rundpingisturneringar etc. Kjell & Rose-Marie ersätts med ännu mer Maggan & Gittan (Ullared svar på Färjan-Rut), dvs ofarliga karaktärer som ger företaget en trevlig atmosfär i rutan men som inte faller den kräsna internetforumisten i smaken

"En eventuell fortsättning av ”Ullared” kan spelas in i juni och juli 2010, men för att det ska bli verklighet har Boris Lennerhov ett antal krav på Kanal 5 och produktionsbolaget Strix Television. Ett är att fokus inte längre ska ligga på tittarfavoriten Morgan Karlsson.

– Jag tycker att det är kul för Morgans del för han verkar hantera det schysst, men han kan ju inte bli ett signum för Gekås. Jag vill lyfta fram fler medarbetare i sina yrkesroller.

Gekås vd vill även att en andra säsong visar mer vad som händer bakom kulisserna på företaget.

– En uppföljare kan exempelvis visa när vi bygger ut och när vi är i Bangladesh för att köpa in kläder. Vi kan ju inte köra ett varv till med Kjell och Rose-Marie."

http://hn.se/kulturnoje/tv/1.670386

Tjusningen med Ullared är ju lixom det oförutsedda, gör man som Färjan så kan det lite för pretentiöst och tillgjort.
Citera
2009-12-13, 14:49
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tjusningen med Ullared är ju lixom det oförutsedda, gör man som Färjan så kan det lite för pretentiöst och tillgjort.

Absolut, men tyvärr lutar det åt de även med Ullared. Boris kommer knappast godta att de även nästa gång klipper bort all "goodwill" med fina Ullaredsarbetare och bara fokuserar på Morgans ungkarlsliv.

Färjan-Håkan i all ära, men VikingLine hade knappast något problem att den charmige bartendern blev företagets ansikte. Ullareds-Morgan är kanske inte ett företags drömkandidat, och ur Boris synvinkel förstår jag att han vill få bort fokus från honom.
Citera
2009-12-13, 14:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Absolut, men tyvärr lutar det åt de även med Ullared. Boris kommer knappast godta att de även nästa gång klipper bort all "goodwill" med fina Ullaredsarbetare och bara fokuserar på Morgans ungkarlsliv.

Färjan-Håkan i all ära, men VikingLine hade knappast något problem att den charmige bartendern blev företagets ansikte. Ullareds-Morgan är kanske inte ett företags drömkandidat, och ur Boris synvinkel förstår jag att han vill få bort fokus från honom.

Det känns lite som att det kan bli en freak show istället om just fokus hamnar på den ack så charmige Morgan.

Men vilket jävla uppsving detta program haft för detta varuhus?!
Jag hade inte den blekaste om att det fanns ens
Citera
2009-12-13, 20:32
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakrasonto
Vad är det för sorts fågel som Kjell och grisen har?
Blåpannad amazon skulle jag tro, härliga fåglar.
Citera
2009-12-13, 20:45
Medlem
Jag väntar fortfarande på att någon ska lägga upp klippet med Kjelle och Morgan på youtube
Citera
2009-12-14, 15:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Blåpannad amazon skulle jag tro, härliga fåglar.

Jag tycker synd om fågeln, den har ju så liten bur och ingen fågelkompis att prata med

En granne hade undulater förr och hon sa att fåglar trivs bäst i lite större burar där de kan sträcka ut vingarna och helst ska man ha 2 fåglar så att de inte känner sig ensamma
Åtminstone kunde de väl satt in en spegel till fågeln så att den tror att den har en fågelkompis tycker jag
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-12-14 kl. 15:14.
Citera
2009-12-14, 15:16
Bannlyst
Ikväll är det julrusch, och Molgan ska vara inne i varuhuset.
Hur ska detta gå
Kan Molgan stressa?
Kunderna måste ju bli ännu mer uppstressade av en ickestressad Molgan!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in