2009-11-23, 19:54
Medlem
Hallå, nu har jag suttit här med en väninnas bärbara och försökt fatta, där finns en recoverydisk till den med Vista men den vägrar boota utan kör bara om i en enda loop. När jag prova köra i min XP skiva så börjar den gå igenom det vanliga med hårdvara osv, men slutar med att där står att en .sys fil är skadad så även där bootas den om. Och man har ingen chans att trycka F8 som på vanliga datorer, varför gör LG och alla andra IBM, Compaq och såna att man blir totalt handikappad. Jag har inga möjligheter att komma nånstans, det finns bara tryck F2 för bios i början. Sen finns det F12 för enhetsinställning, typ boota från dvd, hårddisk osv. och sen var det F11 för att köra recoveryskiten som inte startar.

Jag blir vansinnig, hur blåser jag skiten från allt vad LG heter så jag kan lägga in något eget, tvingas man köpa en ny hårddisk eller vad är det frågan om?

Tacksam för snabba svar, väninnan behöver verkligen datorn igen.
Citera
2009-11-24, 09:18
Medlem
Ingen på hela FB som vet hur man går tillväga för att göra det jag skrev ovan?
Citera
2009-11-24, 10:02
Medlem
Genmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Ingen på hela FB som vet hur man går tillväga för att göra det jag skrev ovan?

skulle underlätta om man fick se vad det är för LG du har. som i dom flesta bärbara när det finns en recoverydisk så är det en inställning i biosen som behöver göras.

det finns ett flertal alternativ som är liknande i de flesta bärbara:

1. Prevent Disk Recovery

2. Disable NATIVE, SATA, UATA-support.

Så här gör man på en HP till exempel.

HP G5000-serien (pavillion) har en tendens att inte tillåta användaren att installera eller ändra befintliga inställningar via installation av nytt OS operativsystem).

För att få tillgång till att avinstallera befintligt OS på laptopen (notebook) sågör du följande:

Tryck ned F10 för att komma till inställningarna innan Windows laddas.

Klicka sedan på System Configuration och ändra SATA Native Support till Disable.

Vet inte exakt hur det ser ut i din LG då jag icke vet om vilken modell, men hoppas det här hjälper lite i alla fall. Skulle det inte fungera, prova ändra om lite inställninga roch försök igen. I vöärsta fall är det bara att återställa grundinställningarna.
Citera
2009-11-24, 11:00
Medlem
Kaustis avatar
LG Support -> 0771-414379

Ring och fråga? Dom brukar kunna hjälpa till med allt
Citera
2009-11-24, 13:54
Medlem
Ok sitter i deras kö nu och lyssnar på salsa musik, och ser menyn LG, Life's good, knappast, life sucks med LG. Jag tryckte shift F10 och allt verkar så jäkla gimp, det verkar ju vara en konspiration liksom. Allt jag gör får datorn att fucka sig. Därinne i F10 kunde jag inte göra så många inställningar, definitivt inte ändra om jag vill ta bort mitt OS t.ex. Och när jag trycker F4 som är till för att spara ändringar så låser sig skiten.

När jag trycker kör recovery på F11 startar den bara om, väljer jag att trycka valfri tangent för att köra skivan så bootar den om. Man blir fan galen, får ju inte göra nånting, kan ju inte fixa något om man inte blir tillåten att göra nåt. Kan ett virus vara såhär kraftfullt att man inte ens kan få igång en vanlig dosprompt typ?
Citera
2009-11-24, 14:02
Medlem
Han sa det förmodligen är nåt fel på nånting i datorn för skivan ska alltid starta även utan hårddisk. Det kanske är DVD spelaren eftersom den inte vill fatta det den ska eller nåt annat. Den är lite över året och dom hade 2 års garanti så det blir väl till att lämna på reperation då då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in