• 2
  • 3
2004-02-06, 10:19
Medlem
Jag älskar min höga metabolism.

Jag har seriöst provat att leva på chips, cola, hamburgare, pizza och liknande skräpmat så gott som varje dag förra sommaren, utan att röra mig ett kilo, bli impotent och all skit som han påstog berodde på skräpmaten.

Och jag har heller inte motionerat det minsta på 1 år då heller pga infektion, inte ens joggat. Ändå har jag 3 kilo under minsta minimumvikt för min längd.

Jävla dumma vegan, klart han mår dåligt om han inte ätit kött på en lång tid och sedan slänger i sig 500+ gram kött per dag.
Citera
2004-02-06, 10:39
Medlem
petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungleboss
Snabbmat är, överlag, inte nyttigt. Sen är det en annan sak hur ens kropp hanterar allt skit man stoppar i sig. Alla blir, som sagt, inte osedvanligt feta av det. Men bara för att man inte blir överviktig innebär det inte att maten är nyttig.

Jag tror de flesta skulle må bättre, mer eller mindre, om de inte åt så mycket snabbmat. Jag tror ingen skulle må sämre precis allefall.

Precis, Jungleboss!

Att journalisten gick upp 11 kg och kräktes av illamående kan inte bara bero på Mackadonkans mat. Visst spelar ämnesomsättningen en stor roll - den lär kunna variera med 15% mellan folk i samma ålder. Om han inte tränade borde han ju ha gått upp något av det i alla fall... Tråk, tråk... Men det viktigaste måste ju ändå vara DET man äter på McD/KFC/BK osv. Klart att man blir fetare av burgare med ost, pommes frites och cola/milkshake än av sallader och mineralvatten/mjölk. Man kan i vilket fall äta fettsnält där; vill man äta burgare kan man ju be att få dem utan majo ex.
Citera
2004-02-06, 23:12
Medlem
kaleids avatar
Såvitt jag har hört så åt inte killen på ett normalt vis, utan han proppade i sig de mest onyttiga produkterna tills han blev kräkmätt. Om man vill skapa antiamerikansk propaganda kan man väl vara lite smartare än så?
Citera
2005-01-24, 00:35
Medlem
bullshit

när vi fick mc donalds i våran lilla byhåla åt jag och en arbetspolare big mac å co till lunch 5 veckor i rad dvs 25 arbets dagar,inte fan mådde ja dåligt av det gick upp i vikt gjorde jag inte heller
Citera
2005-01-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impala63
när vi fick mc donalds i våran lilla byhåla åt jag och en arbetspolare big mac å co till lunch 5 veckor i rad dvs 25 arbets dagar,inte fan mådde ja dåligt av det gick upp i vikt gjorde jag inte heller

goddag yxskaft, här handlade det faksiskt om äta ALLA måltider på mcDonalds, så det så
Citera
2005-01-24, 00:46
Medlem
Laments avatar
Okej att hans flickvän var vegankock men han själv var inte vegan och åt visst kött osv.

Jag kan hålla med om att själva experimentet var något extremt. Men för att få fram en poäng så krävs det ibland att man överdriver det lite.

Sen finns det ju faktiskt amerikaner som lever nästan så. Något äcklig munk, sylt, nutella och söt juice eller läsk till frukost kanske mcDonalds till lunch osv. Framförallt tar folk in extremt onödiga mängder socker. Det är liksom inte bara en slump att 70% av amerikanerna väger för mycket, 40% tar mediciner och fler och fler får diabetes.

Jag tycker filmen har en viktig poäng. Den pekar på den sjuka konsumtionen på dålig mat och socker i kombination med att folk rör sig allt mindre. Jag håller med om att mycket i filmen är lite amerikansk chock-propaganda med många tvivelaktiga inslag. Däremot kvarstår fakta - folk rör sig för lite och käkar för dåligt!
Citera
2005-01-24, 09:24
Medlem
WeeMaans avatar
Har sett filmen, han gick upp ett ohyggligt antal kilo.
Klart sevärd film faktisk, både intressant och rolig.
Om dom fråga om han villa ha "super size" meny så var han tvungen att äta upp allt, vilket ofta resulterade i att han spydde.

Rekomenderar filmen starkt.

Peace / WeeMaan
Citera
2005-01-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Såvitt jag har hört så åt inte killen på ett normalt vis, utan han proppade i sig de mest onyttiga produkterna tills han blev kräkmätt. Om man vill skapa antiamerikansk propaganda kan man väl vara lite smartare än så?
Precis, det var ju inga små portioner han valde. Han tryckte ju till exempel i sig ett supersize-meal på en kvart, och spydde sen. Knappast konstigt. Det är som att jag skulle trycka i mig en hel limpa fullkornsbröd på tio minuter, spy, och sen skylle på de onda bagarna.

Som så många har sagt så handlar det om energi kontra energibehov. Jag som inte motionerar på annat sätt än att jag promenerar en hel del får så klart tänka mer på vad jag äter än vad en person som styrketränar fyra gånger i veckan, spelar fotboll två gånger i veckan och springer en mil om dagen måste göra. Visst, McD har en massa onyttig mat, men det går att leva på den utan att dö. Man kan till exempel dricka vatten istället för läsk eller milkshake, välja morötter istället för pommes frites, beställa hamburgare utan dressing, välja bort pajen, inte ha socker i kaffet, etc.
Citera
2005-01-24, 10:13
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Som så många har sagt så handlar det om energi kontra energibehov. Jag som inte motionerar på annat sätt än att jag promenerar en hel del får så klart tänka mer på vad jag äter än vad en person som styrketränar fyra gånger i veckan, spelar fotboll två gånger i veckan och springer en mil om dagen måste göra. Visst, McD har en massa onyttig mat, men det går att leva på den utan att dö. Man kan till exempel dricka vatten istället för läsk eller milkshake, välja morötter istället för pommes frites, beställa hamburgare utan dressing, välja bort pajen, inte ha socker i kaffet, etc.
Precis, men medelamerikanen med en vikt på över 100 kg verkar inte ha anammat det. Det är där filmen har haft sin angreppspunkt.
Citera
2005-01-24, 11:09
Moderator
Evil Eds avatar
Filmen är mycket bra och har skapat en ny genre inom dokumentärfilmandet.
Citera
2005-01-24, 11:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ska hyra den någongång. Íntressant att se hur han verklgien mådde. Antagliegn åt han bara me roch mer ju längre tid det gått. Som Paolo gjorde då han gjorde en liknande dokumänter. Det spelar inte någon större roll skulle ajg tro om man innan äter nyttigt eller är en sådan som både äter nyttigt och onyttigt då man börjar käka på donken i 30 dagar.
Citera
2005-01-24, 12:24
Medlem
Spliffmeisters avatar
"What do they call a whopper? I dont know,i didn't go to burger king"

Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto