2004-01-28, 22:08
Medlem
Tim Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsår
Tja, med all skit som kommer med i maten så är jag inte förvånad.

Rekommenderade läsning...

Snabbmatslandet av Eric Schlosser

Finns som pocket så är det bara ute och köp och sen läsa !

Låter som en utmärkt bok för den kvasiintellektuella låtsasvänstern. "Dumma kapitalisterna tjänar AVSIKTLIGT pengar på att göra underklassen feta".

Fetmahysterin handlar bara om att engagera människorna med någonting meningslöst. Romarnas talesätt: Bröd och skådespel och folket. Dagens talesätt: Dokusåpor och bantning åt folket.

Kolla igenom Aftonbladets hemsida vilken dag som helst... Rubrikerna: Chatta med Stephan Rössner, gå ner 5 kilo! Big brother-Linda hade sex - på riktigt!

Inte konstigt att folk drabbas av impotens och bulemi... Man blir avtänd av det som man ser överallt (sex) och eggad av det som är mest förbjudet och syndfullt - god mat.
Citera
2004-01-29, 10:20
Medlem
Junglebosss avatar
Snabbmat är, överlag, inte nyttigt. Sen är det en annan sak hur ens kropp hanterar allt skit man stoppar i sig. Alla blir, som sagt, inte osedvanligt feta av det. Men bara för att man inte blir överviktig innebär det inte att maten är nyttig.

Jag tror de flesta skulle må bättre, mer eller mindre, om de inte åt så mycket snabbmat. Jag tror ingen skulle må sämre precis allefall.
Citera
2004-01-29, 13:03
Bannlyst
Håller med Roger. Själv är jag 18 år och har alltid haft en ultrahög metabolism vilket betyder att jag kan stoppa i mig vilken skräpmat som helst utan att gå upp ett kilo. Sen finns det ju andra personer som har det mycket enklare att gå upp i vikt och då är det väl deras eget jävla ansvar att undvika MacDonalds och diverse snabbmat.
Citera
2004-01-29, 13:21
Medlem
Afonsos avatar
Men herre min skapare...

Killen som gjorde filmen fick ju äta allt i sortimentet. Krävs ju bara elementära kunskaper i näringslära för att på ett hyfsat sätt fixa 30 dagar med mat endast på från McD.

Hade varit en större utmaning om det bara gällde kaffe & paj
Citera
2004-01-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ytterliggare en gång så slår den vinklade nyhetens konst nya rekord i Aftonbladet.

I artikeln kan man läsa att killens flickvän är vegankock... Tro fan att han spyr om han är van att käka groddar, sallad och sån skit och sen helt plötsligt svullar på Big Mac & Co i en månad...

Det är inte fel på maten utan på killens kropp. Han är så intolerat mot slaktavfall och jästa varmhållningsbakterier så hans mage klarar inte av att hantera det när det kommer i doser om ett halvt kilo tre gånger dagligen.

Herregud, vilken journalistik...

// Roger P.
Är väl ingen som vet vad han åt innan, och spelar det egentligen så stor roll när "Läkarna som undersökte honom var chockade över hur snabbt hans hälsotillstånd försämrats. Levern mådde inte bra, kolesterolvärdena hade skjutit i höjden, potensen var definitivt inte på topp, Spurlock led av huvudvärk och kände sig deppig. " Dessutom gick han ju upp 11 kg. Är inte det mest optimala att göra "undersökningen" på en frisk, någorlunda sund person? Vad gäller övergång vegetariskt till animal kost håller jag med, det kan säkert gå hårt åt magen ett tag.
Citera
2004-02-01, 05:45
Medlem
You are what you eat..det är ingen hemlighet.Frågan om man mår bra på en strikt Mc Donalds diet den vet alla.Jag säger som en modifierad Farbror Barbro det finns inga genvägar till den perfekta hälsan.
Citera
2004-02-01, 13:39
Medlem
t.montanas avatar
Farbror Barbro har alltid rätt. Punkt slut.
Citera
2004-02-02, 03:52
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Fan nu blev man sugen på Big Mac och c/o... åååh! :P
Citera
2004-02-02, 10:40
Moderator
Evil Eds avatar
Man blir aldrig sugen på MC Donalds, aldrig!
Citera
2004-02-03, 10:06
Medlem
kottens avatar
klart man kan bli det . deras sallad e god som fan
Citera
2004-02-03, 10:32
Medlem
anteDs avatar
Borde inte vara något problem att äta på McD i en månad och må bra av det. De har ju speciell frukostmeny med kaffe, jos och mackor med mera. Till lunch kan man ta en sallad eller en kycklingburgare utan dressing. Till middag kanske ett mer traditionellt McD-mål. Eventuellt så kan man byta ut stripsen mot morötter. Sedan så kan han välja mjölk, jos eller vatten istället för läsk.

Det enda som skulle vara svårt att undvika att få i sig för mycket av är vitt bröd, men annars så erbjuder de ju faktiskt rätt varierad kost, om man nu vill.

Men jag antar att han mest käkade ostbrugare med strips och drack massor av läsk. Då är det ju inte kostigt att han gick upp i vikt. Tar man sen hänsyn till att han slutade träna så säger det ju sig själv.

Att han valde just McDonnalds (eller att det fick genomslag just i Sverige) är ju inte så konstigt då det är ett hatobjekt av sällan skådat slag för vänstern.
Citera
2004-02-03, 10:46
Medlem
ryllemans avatar
Då tråden ganska snart gick från att handla om en dokumentärfilm till snabbmat i allmänhet och McDonalds i synnerhet så flyttar jag tråden från film till mat och dryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in