2009-11-23, 15:20
Medlem
jag blir inte klok på norton.
min version har utgått och i månader har den poppat upp och jag har klickat remind me later, ungefär. men den har ändå legat kvar i ikonfältet och velat styra och ställa.

norton removal tool hänger sig. den kommer inte långt och det är alltid på samma ställe den hänger sig.
har lämnat datorn på under natten t.o.m för att den kaaanske skulle funka om den fick en massa tid. då har datorn såklart blivit överansträngd och dött.
= norton kvar.

körde nyligen revo unistaller på skiten och efter många om och men verkade den vara borta. symantec-grejer låg dock kvar. revo på dem med.
går jag in på programlistan på kontrollpanelen syns ingenting.
norton ligger oftast inte kvar i ikonfältet.
ändå poppar det då och då upp symantec-fönster som vill ngt, typ att det påträffats ngt fel klicka här så får du se vad som gick fel, yada yada.

laddat ner avg. nu står det som enda antivirus.
norton är på ytan borta men ligger kvar utan att synas. VAD GÖR JAG?

när man köper en laptop i framtiden som program, däribland norton, ingår på - kan man ta bort det då? fast det redan ingår. vill aldrig ha nortonhelvetet igen!!!
Citera
2009-11-23, 15:31
Medlem
anre24s avatar
Norton har nog lagt in lite nycklar i ditt regedit som du måste ta bort.

När jag köpte ny dator så ingick det massa skit, men jag körde en direkt formatering med ett Windows 7 som jag laddat ner, funkar perfekt!
Citera
2009-11-23, 15:40
Medlem
SimonW50s avatar
Testa CCleaner?

Funkar super ibland
Citera
2009-11-23, 15:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kanske avinstallerade i fel ordning?

Går in på deras hemsida och läs mer om förfarandet. Man finner även verktyg som avser en avinstallation.
Citera
2009-11-23, 16:19
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kanske avinstallerade i fel ordning?

Går in på deras hemsida och läs mer om förfarandet. Man finner även verktyg som avser en avinstallation.

Hade ett liknande problem med Avast antivirus som inte heller ens med Revo unistaller gick att få bort. Enda möjligheten att få bort det var också att hämta ett verktyg på deras hemsida.
Citera
2009-11-23, 17:52
Medlem
927s avatar
troligtvis löser detta program ditt problem
http://majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_d4749.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem