• 1
  • 2
2011-05-03, 02:59
Medlem
Så länge du bor i koppargården/silvergården så kan du känna dig trygg, men besöker du stället fast du inte bor där.. jaduu då kan det hända grejer.

Bott i landskrona i 20 år nu, själv så trivs jag där fast jag inte är alban? har man rätt umgänge så fastnar man inte i konstiga situationer
Citera
2015-02-13, 16:03
Medlem
Jag tänkte knycka tråden lite.
Har fått erbjudande om jobb och lgh. Jobbet verkar bra och lghen ligger på Bryggargatan. (Öster om jag inte är helt ute och cyklar).
Hur är det att bo där? Kan man få ha grejjerna i fred och sova om nätterna så man kan prestera på jobbet?
Citera
2018-11-23, 18:08
Medlem
carminaburanas avatar
hur är det nuförtiden i landskrona?
Citera
2018-11-24, 07:01
Moderator
Siegfrids avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Bostadsorter och områden
/Moderator
Citera
2018-11-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
hur är det nuförtiden i landskrona?

Det har byggts en hel del bostäder på senare år. Jag tycker att det skulle vara intressant att veta hur detta har påverkat staden, om man märker någon stor skillnad. Det bakomliggande syftet med bostadsbyggandet har väl varit att sno "välfungerande" invånare från andra kommuner, som hämnd för att välfungerande kommuner tidigare om åren dumpat sina icke-fungerande invånare i Landskrona med sina mindre nogräknade hyresvärdar.
Därför skulle det vara intressant att veta om det har kommit mycket folk utifrån till de nya områdena, eller om det är Landskronabor som så att säga har bytt upp sig.
Citera
2018-11-26, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det har byggts en hel del bostäder på senare år. Jag tycker att det skulle vara intressant att veta hur detta har påverkat staden, om man märker någon stor skillnad. Det bakomliggande syftet med bostadsbyggandet har väl varit att sno "välfungerande" invånare från andra kommuner, som hämnd för att välfungerande kommuner tidigare om åren dumpat sina icke-fungerande invånare i Landskrona med sina mindre nogräknade hyresvärdar.
Därför skulle det vara intressant att veta om det har kommit mycket folk utifrån till de nya områdena, eller om det är Landskronabor som så att säga har bytt upp sig.

Framför allt har man velat öka utbudet på bostadsrätter. Så länge de inte är nästan gratis går det knappast att köpa om man lever på soc, såvida inte kommunen köper lägenheten.

Landskrona har haft ett överskott på hyresrätter i förhållande till antal jobb. Timbro skriver om den medvetna gentrifieringen.
https://timbro.se/valfard/liberala-l...-landskrona-2/

Frågan är hur det blir efter omgestaltningen av hyreskasernområdena i stadens utkanter. En förebild för Malmö kanske? Frågan är hur många bostäder som egentligen behövs i Landskrona.
Citera
2019-09-05, 10:23
Medlem
dacks avatar
Skulle nog påpeka att skitstänket söderifrån har ökat nu dem sista åren och inte bara till Landskrona utan även till Helsingborg.
Rövhålet malmö läcker ut sin skit och ringarna blir större hela tiden.
Citera
2019-09-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Skulle nog påpeka att skitstänket söderifrån har ökat nu dem sista åren och inte bara till Landskrona utan även till Helsingborg.
Rövhålet malmö läcker ut sin skit och ringarna blir större hela tiden.
Ligger en del sanning i det och det säger även polisen i Helsingborg, att de kriminella gängen sprider sig till andra orter från Malmö. Söder i Helsingborg är ju ett exempel på där det börjats skjutas hejvilt.

Angående Landskrona, så stämmer det att nordvästra delen är att föredra, skulle jag bo i centrum skulle jag bo runt Sofia Albertina-kyrkan, och inte på den östra sidan.
Citera
2019-10-07, 19:51
Medlem
Är det fortfarande mycket albaner? Har inget emot dessa men är nyfiken bara.
Citera
2019-11-15, 07:11
Medlem
Vart i Landskrona igår och det slog mig så mycket det byggts där under senaste 4-5 åren med bostadsrätter och många nya butiker.

Borstahusen är väl hur stort som helst nu när dom bygger vid golfbanan och är väl inte bara Nedre, övre och mellangatan mer? Stod skylt redan vid Säbyholm med ”Borstahusen”. Har Landskrona kommun sålt ut hela historian? Detta kan inte vara populärt hos dom riktiga Borstahusarna.

Hamnen vid kommunhuset såg verkligen fin och stillsam ut och området vid gamla posten sågs ut att ha rustats upp ordentligt. Kul då det vart helt förfallet för några år sedan. Är det attraktivt att bo där?
Citera
2020-04-19, 23:31
Medlem
Adelaides avatar
Landskrona är staden som gud glömde.
Centrum påminner om nån polsk mellanstor stad. Dekadent och trist. Det känns bara så fel när man är där.
Staden kryllar av WT och jag upplever stadskärnan överlag som sunkig, mycket skräp på trottoarerna m.m.
Sommaren skänker en viss glans till staden, men jag skulle ändå bara kunna tänka mig flytta dit om alternativen var antingen Landskrona eller gatan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in