2009-11-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
nära vänskap med Michael Jackson
kan få den mest lovande stjärnan att kuka ur
Citera
2009-11-23, 12:46
Medlem
Meteorits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Alla i Vänner har det väl gått utför för?
Några har försökt, men tror inte någon har lyckats.
Möjligen Jennifer då?

Roll Skådespelare
Rachel Green -Jennifer Aniston
Monica Geller -Courteney Cox Arquette
Phoebe Buffay -Lisa Kudrow
Joey Tribbiani -Matt LeBlanc
Chandler Bing -Matthew Perry
Ross Geller- David Schwimmer

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nner

Edit: Fast det var kanske en riktig krasch du ville ha? Och då var jag fel ute.
Nä, Lisa Kudrow (aka Phoebe) har väl gjort en del bra ifrån sig. Även om det är rätt tyst om dem nu.

Grejen är att de kanske själva ville försvinna från scenen. Hollywood är rätt tungt när man åldras (inte för att jag vet ett smack), metabolismen ändras och kilon ansamlas. Rynkorna kommer. Det är väl inte så lätt.

Plus att de är ofantligt rika som det är. Varför fortsätta jobba då? De har väl barn och sådant att ta hand om. Lättare för familjen om de försvinner från tabloiderna kanske?

Jag tror inte det handlar så mycket om karriärmisstag, utan egna val, i mångt och mycket.

Annars handlar det om, som Juda Law sa, att man tror att skådespeklare försvinner. Men nej, de är egentligen bara iväg och filmar. De återkommer vart femte år och gör en massa intervjuer, blir kända, bli Amerikas snyggaste skådespelare och sedan försvinner i fem år igen.

Så går det runt. De återkommer i vågor beroende på hur bra filmer de väljer att göra.

Låter det vettigt?

Antagligen ser vi Adam Brody igen.
Citera
2009-11-23, 12:49
Medlem
taipeis avatar
Mina bidrag;

Edward Furlong, killen som spelade John Connor i T2, Blev jävligt hypad och var med i en hel del andra produktioner. Han ägnade sin fritid åt att snorta upp alla pengar.

Corey x 2, dvs Felman och Haim. Corey Haim var en av mina största idoler när jag växte upp. Rollerboys, Lost boys, Dream Machine etc. Vissa av filmerna spelade båda dessa spillevinkar i. Haim hamnade i svårt kokainmissbruk och betedde sig jävlig lustigt i diverse intervjuer. Feldman var sex- och drogmissbrukare och var med i diverse knasiga dokusåpor. De hade en gemensam dokusåpa kallad "the two coreys" under 2007 som blev något av en hit.

Sen kan man väl ta vartenda amerikansk såpa som gick under 90-talet. Kolla skådisarna i The Cosby show. Inte måna som försörjer sig på skådespeleri idag.

Ett annat namn som poppar upp är Andreas Wilson. Orkade inte kolla honom på IMDB.
Citera
2009-11-23, 13:00
Medlem
På tal om T2, vad hände med Robert Patrick, han som spelade T-1000. Såg honom iofs i en grymt bra serie "The Unit", men det var fanimej länge sen jag såg han i en bio rulle...
Citera
2009-11-23, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeharry
Matt LeBlanc har väl egen tv-serie? kan väl inte anses som tankad då.Sen så tror jag inte alla ens villl fortsätta, dom har nog spelat in så det räcker. Fick dom inte 10milj kr per avsnitt sista säsongen?

Som floppade rätt rejält både i staterna och här ja.
Nä, jag tror inte heller att de behöver jobba. Men en del vill ju det iallafall av någon märklig anledning.

Matthew Perry har väl haft drogproblem till och från, om jag inte missminner mig. Men har nyligen gjort någon film som jag tippar blir en kalkon, tyvärr.
http://www.imdb.com/title/tt0974661/

David Schwimmer håller sig numera till teatern.

Möjligt att det gått lite bättre för tjejerna.
Citera
2009-11-23, 13:04
Medlem
cosvs avatar
Joaquin Phoenix.
Dock så tycker jag inte han var en dålig skådespelare. Han blev ju inte avdankad utan valde själv att lägga ner skådespelandet. Förhoppningsvis kommer han tillbaka.
Citera
2009-11-23, 13:06
Medlem
Squeekys avatar
Lindsey Lohan är på god väg förstås. Sen lyckades ju tyvärr inte Tom Cruise fullt ut.
Citera
2009-11-23, 13:10
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosv
Joaquin Phoenix.
Dock så tycker jag inte han var en dålig skådespelare. Han blev ju inte avdankad utan valde själv att lägga ner skådespelandet. Förhoppningsvis kommer han tillbaka.

Efter hans storstilade insats hos Letterman så inser man att killen har mycket att jobba med sig själv innan han kan jobba med filmer igen.
http://www.youtube.com/watch?v=R2Mzp_1ndR8

Och sedan hände det här när han skulle uppträda...
http://www.youtube.com/watch?v=teaP8TZ7V3M
Senast redigerad av styrlund 2009-11-23 kl. 13:25.
Citera
2009-11-23, 13:28
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Lindsey Lohan är på god väg förstås. Sen lyckades ju tyvärr inte Tom Cruise fullt ut.
Den gode Tom är väl ändå otroligt populär trots hans inblandning i scientologirörelsen.
Då är det väl lite värre för hans stackars fru Katie Holmes som var i startgroparna av sin karriär när hon blev inlåst för att bli fru Cruise på heltid.
Citera
2009-11-23, 13:29
Medlem
cosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Efter hans storstilade insats hos Letterman så inser man att killen har mycket att jobba med sig själv innan han kan jobba med filmer igen.
http://www.youtube.com/watch?v=R2Mzp_1ndR8

Och sedan hände det här när han skulle uppträda...
http://www.youtube.com/watch?v=teaP8TZ7V3M

Haha, jo jag såg den där. Och Ben Stillers imitation på Academy Awards, http://www.youtube.com/watch?v=sXUqFNn_u3s&feature=related 0.35 - 1.00
Citera
2009-11-23, 13:29
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky

Hoppas du skämtar ?

Jag skulle nog kunna tippa på att han snubben i Twilight, kommer gå neråt efter dom filmerna.
Citera
2009-11-23, 13:53
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullmuppen
Ett av många namn som poppade upp i min skalle direkt var Gary Busey. För er som inte minns eller vet, så spelade han en av skurkarna i filmen Dödligt Vapen 1 och hade även en roll i Point Break som en lätt hispig polis. Han hade sina glansdagar tills han drog en ladd för mycket och kraschade in i en stolpe med sin MC i Hollywood! Idag så tror jag att han bara lever livets goda dagar i Malibu, såg avsnittet med Filip och Fredrik på Kanal 5 då dom intevjuade honom och av det jag såg så verkar han inte ha alla hästar hemma!

Gary Busey har ju aldrig varit ett affischnamn, men däremot ju karln jobbat häcken av sig i C-filmer i hela sin karriär, och gör så än idag. Visst var Buddy Holly och Dödligt Vapen otvetydigt hans största ögonblick, men allt som allt så har han stått kvar i C-filmsträsket, där han varit i princip varit tiden. Och han gör väldigt många filmer per år, och därmed kan man gissa att han har en rejäl årsinkomst. Så i den bemärkelsen vill jag inte se det som att hans karriär blivit sämre än den varit, och jag måste säga att Busey alltid levererar oavsett vilken skitfilm han är med i.

Förövrigt är han känd som Hollywoods pajas, en slags ond Runar Söögard på speed, så utanför filmbranschen är han både känd och ökänd. Finns ett flertal klipp med honom där han clownar sig mot kändis efter kändis. YouTuba på Gary Busey och ni har garv för en hel dag.

(Btw, han spelade sig själv i ett avsnitt i Entourage...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in