Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-23, 11:05
  #1
Medlem
237s avatar
Flippar igenom IMDB och konstaterar att det knappt finns några skådisar idag som fått sina karriärer kraschade. Alla tycks ha jobb oavsett om de är A, B eller C-kändisar. Klicka på vemsomhelst och de har 7 filmer under produktion. Ingen har väl koll på vad Demi Moore gjort de senaste 10 åren, ändå gör hon filmer (!).

Inbillar jag mig bara, eller var det ett vanligare fenomen på 90-talet och bakåt att karriärer bara upphörde?

Vore det inte hur kul som helst att se t.ex. Scarlet Johanssons karriär bara ta slut över en natt? Inte för att jag ogillar henne på nåt sätt, men skadeglädje är alltid skadeglädje.

Seså, skrapa fram några karriärkraschar åt pappa nu.

Obs, bara folk som en gång varit stora i branschen!
Dödsfall räknas inte.
Citera
2009-11-23, 11:14
  #2
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Flippar igenom IMDB och konstaterar att det knappt finns några skådisar idag som fått sina karriärer kraschade. Alla tycks ha jobb oavsett om de är A, B eller C-kändisar. Klicka på vemsomhelst och de har 7 filmer under produktion. Ingen har väl koll på vad Demi Moore gjort de senaste 10 åren, ändå gör hon filmer (!).

Inbillar jag mig bara, eller var det ett vanligare fenomen på 90-talet och bakåt att karriärer bara upphörde?

Vore det inte hur kul som helst att se t.ex. Scarlet Johanssons karriär bara ta slut över en natt? Inte för att jag ogillar henne på nåt sätt, men skadeglädje är alltid skadeglädje.

Seså, skrapa fram några karriärkraschar åt pappa nu.

Obs, bara folk som en gång varit stora i branschen!
Dödsfall räknas inte.


Har (kanske) inte varit den största i branschen, men snacka om abrupt och ett troligen för evigt avbrott i "karriären":

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...vstid-for-mord

Gillade det där med Scarlett Johansson förresten
Citera
2009-11-23, 11:15
  #3
Avstängd
Knackbacks avatar
Alla i Vänner har det väl gått utför för?
Några har försökt, men tror inte någon har lyckats.
Möjligen Jennifer då?

Roll Skådespelare
Rachel Green -Jennifer Aniston
Monica Geller -Courteney Cox Arquette
Phoebe Buffay -Lisa Kudrow
Joey Tribbiani -Matt LeBlanc
Chandler Bing -Matthew Perry
Ross Geller- David Schwimmer

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nner

Edit: Fast det var kanske en riktig krasch du ville ha? Och då var jag fel ute.
__________________
Senast redigerad av Knackback 2009-11-23 kl. 11:27.
Citera
2009-11-23, 11:42
  #4
Medlem
MajorMongos avatar
Pedofilen Thomas Hellberg bör väl räknas in i denna kategorin ändå? Att pilla på småtjejer gör inte att man kommer tillbaka i stor stil.
Citera
2009-11-23, 12:00
  #5
Medlem
Mr.Luckys avatar
Oj vilken rolig tråd

Kommer inte på några praktexempel nu när man är nyvaken, men tycker nog att Orlando Bloom har gått från att vara storstjärna och favorit bland tjejerna samt varit med och spelat i många storfilmer för sin unga ålder, till att näst intill försvinna helt.

Jason Schwartzman är också en lovande skådespelare vars karriär aldrig riktigt fick en knuff uppåt trots att han jobbat med många stora stjärnor.

Sen har vi ju O.C "stjärnan" Adam Brody som spelade den nördiga och charmanta Seth Cohen, dock verkar hans karriär gått helt åt skogen. Sist såg jag honom i en liten roll i Thank you for smoking.

Kanske kommer på flera senare idag.
Citera
2009-11-23, 12:00
  #6
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Har (kanske) inte varit den största i branschen, men snacka om abrupt och ett troligen för evigt avbrott i "karriären":

http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...vstid-for-mord
Hoppsan, det där är ju en gammal arbetskamrat till mig.
Vi jobbade ihop på en saneringsfirma i början av 1990-talet. Då drömde han om en skådespelarkarriär men fick bara statistroller. Tränade som en galning, men blev inte biffigare. Några år senare träffade jag honom på en hojträff, då var han grov som fan, så jag misstänker att det ingick lite doping i utvecklingen.
Citera
2009-11-23, 12:18
  #7
Medlem
Ett av många namn som poppade upp i min skalle direkt var Gary Busey. För er som inte minns eller vet, så spelade han en av skurkarna i filmen Dödligt Vapen 1 och hade även en roll i Point Break som en lätt hispig polis. Han hade sina glansdagar tills han drog en ladd för mycket och kraschade in i en stolpe med sin MC i Hollywood! Idag så tror jag att han bara lever livets goda dagar i Malibu, såg avsnittet med Filip och Fredrik på Kanal 5 då dom intevjuade honom och av det jag såg så verkar han inte ha alla hästar hemma!
Citera
2009-11-23, 12:19
  #8
Medlem
jugbandbluess avatar
Corey Feldman är ett klassiskt exempel annars, förr var han med i var och varannan hollywoodrulle, nu är han en statist med knarkproblem. Barnskådis-syndromet...
Citera
2009-11-23, 12:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Corey Feldman är ett klassiskt exempel annars, förr var han med i var och varannan hollywoodrulle, nu är han en statist med knarkproblem. Barnskådis-syndromet...
Ja vad hände med han, såg nån rulle, nån vampyrfilm för inte så länge sedan, tror han var med där som nån lätt skadad vampyrjägare, men jag kan ha fel...
Citera
2009-11-23, 12:25
  #10
Medlem
jugbandbluess avatar
heroin gör ju en inte till en bättre skådespelare om man säger så.. tyckte ändå han var en helt ok skådis på 80-talet
Citera
2009-11-23, 12:29
  #11
Medlem
sebbeharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackback
Alla i Vänner har det väl gått utför för?
Några har försökt, men tror inte någon har lyckats.
Möjligen Jennifer då?

Roll Skådespelare
Rachel Green -Jennifer Aniston
Monica Geller -Courteney Cox Arquette
Phoebe Buffay -Lisa Kudrow
Joey Tribbiani -Matt LeBlanc
Chandler Bing -Matthew Perry
Ross Geller- David Schwimmer

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4nner

Edit: Fast det var kanske en riktig krasch du ville ha? Och då var jag fel ute.

Matt LeBlanc har väl egen tv-serie? kan väl inte anses som tankad då.
Sen så tror jag inte alla ens villl fortsätta, dom har nog spelat in så det räcker. Fick dom inte 10milj kr per avsnitt sista säsongen?
Citera
2009-11-23, 12:36
  #12
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Corey Feldman är ett klassiskt exempel annars, förr var han med i var och varannan hollywoodrulle, nu är han en statist med knarkproblem. Barnskådis-syndromet...
You beat me to it!

Då får jag nominera Macauley Mckluckcuckcukckckin som gick samma öde till mötes. Sponken, nära vänskap med Michael Jackson och droger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback