2009-11-23, 07:46
Medlem
Snibelsnors avatar
Hej alla där ute efter ha ätit och testat otroligt mycket korv vill jag härmed starta en korvtestar tråd!

om testet gör på korv som inte är naturlig (stekt grillad osv skriv till det)
Använda följande mall när ni skriver resultatet av era tester. och bifoga gärna bilder om ni kan.

Smak.

Konsistens.

färg.

kryddighet

övrigt.

slutbetyg.

här kommer första testet.

Scan lantkorv rå . Vid första anblicken ser korven ut som vilken falukorv som helst. packad i röd plast som vilken falukorv som helst men! det är ingen falukorv kött innehållet är dräpande bara 39%! därvid att den kallas lantkorv och inte falukorv (ful knep av scan) vilket smaken tydligt talar om. en sladdrig vattnig historia
smaken är en skum blandning mellan gammal grillkrydda och stekflöt. och Konsistensen är sladdrig halvgammal köttbit man känner tydligt att det är mycket vatten och potatismjöl i korvsmeten. trots jag stekt den grillad den är det samma smak. jag ger korven följande betyg

Smak. 2/5

Konsistens. 1/5

färg.- samma som vanlig falukorv

kryddighet 3.5/5

övrigt. har en skum lukt och för mig oätbar efter ungsgrillning

slutbetyg. 2/5 den mest vidriga korv scan kommit på
Senast redigerad av Snibelsnor 2009-11-23 kl. 07:48.
Citera
2009-11-23, 08:30
Medlem
Fetgrovsnuss avatar
Haha Körvrally klockan 07,46 på måndag morgon. En lirare my friend.

Jag bidrar med lithells original stekkorv.

Riktig lågkvalitet med anor ifrån slakteriets avfallsavdelning. Dock kan den stekas extra hårt för att få en knaprig konsistens.

Betyg 3 av 10

konsistens 2 av 10

Smak 4 av 10
Citera
2009-11-23, 09:18
Medlem
LiLWizs avatar
Scan Red Hot Chorizo

Denna korv har verkligen räddat flera middagar hemma hos mig. Smaken är kryddig och smakar så klart Chili blandat med paprika.

Konsisten: Välbyggd, bra packad, ej vattnig.

Färg: Lite mörkare och med inslag av mörkröd till tegelröd.

Kryddighet: Beror på användaren, men helt klart smakar den Chili, vitlök och paprika. Mycket god blandning som gör sig väl värt besväret att diska stekpannan efteråt.

Övrigt: Min favorit bland kryddkorvarna från Scan.

Slutbetyg: 8/10, skulle gärna se att de lanserade lammkorv med samma smak, skulle bli 10/10!
Citera
2009-11-23, 11:46
Medlem
Snibelsnors avatar
Snickarkorv

Varning för häst!

Snickarkorv är en otroligt välsmakande korv gjord på hästkött och kryddor så klart och lite annat smått och gött. Smaken är unik och svårbeskriven men mycket angenäm, korven är mycket fast och lite segt skinn. den går att äta som den är men steks den framhäver man smaken mycket bra.
jag rekomenderar denna korv starkt till alla som gillar lite mustigare korv

Smak. 4/5

Konsistens. 5/5

färg.- mörk aktigt lite brun

kryddighet 4/5

styrka mild

Övrigt mycket god doft och karaktär men gillar man inte äta häst ska den undvikas.
Citera
2009-11-23, 13:54
Medlem
Snibelsnors avatar
snälla låt inte denna tråd dö mera där ute måste ju gilla korv!
Citera
2009-11-23, 14:52
Medlem
http://www.andersson-tillman.se/inde...page=produkter

Deras Roslagsgrillare mums .

Smak 5/5

Utseende som grillkorv ska se ut.

Kryddning 4/5 ganska mild
Citera
2009-11-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Scan Red Hot Chorizo

Denna korv har verkligen räddat flera middagar hemma hos mig. Smaken är kryddig och smakar så klart Chili blandat med paprika.

Konsisten: Välbyggd, bra packad, ej vattnig.

Färg: Lite mörkare och med inslag av mörkröd till tegelröd.

Kryddighet: Beror på användaren, men helt klart smakar den Chili, vitlök och paprika. Mycket god blandning som gör sig väl värt besväret att diska stekpannan efteråt.

Övrigt: Min favorit bland kryddkorvarna från Scan.

Slutbetyg: 8/10, skulle gärna se att de lanserade lammkorv med samma smak, skulle bli 10/10!

Jag måste hålla med, detta är en kanonkorv. Den har både bra smak, hetta och konsistens. Överlägset den bästa av Scans tjockare korvar. Sen ska man ju ha i minnet att detta inte på något sätt är kvalitetskorv, men tillgängligheten och priset gör den till en vinnare.

Provade någon gång coops egna chorizo, helt värdelös. Under stekningen karamelliserades skinnet, troligen på grund av hög sockerhalt, vilket gav en otrevlig smak och konsistens.
Citera
2009-11-24, 18:00
Medlem
Aakes avatar
Bullens pilsnerkorv tycker jag förtjänar en plats i den här tråden.
Severas kokt med bröd, rostad lök, Bostongurka, senap och ketchup samt Euroshoppers pulvermos med grillkrydda.
Citera
2009-11-24, 18:48
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Bullens pilsnerkorv tycker jag förtjänar en plats i den här tråden.
Severas kokt med bröd, rostad lök, Bostongurka, senap och ketchup samt Euroshoppers pulvermos med grillkrydda.

Efter detta samt ditt medhåll i jultråden + din enormt roliga avatar börjar jag gilla dig ganska skarpt. :P Bullens pilsnerkorv är en av få saker som jag saknar ENORMT mycket hemmifrån, köper alltid med mig ett par burkar när jag är hemma. Dessvärre blir det ju ganska snabbt tungt om man köper för många, jäkla flygplan och viktgränser..

Fan vad jag vill ha bullens nu.
Citera
2009-11-25, 06:36
Medlem
Snibelsnors avatar
ska genast testas och återkommer med en utförlig test på bullens
Citera
2009-12-15, 13:23
Medlem
Californias avatar
Turkisk sucuk

Smak 4/5

Konsistens 4/5

färg 5/5 Röd!

kryddighet 4/5

övrigt; Jävligt god korv som jag denna gång åt i en omelett!

slutbetyg 4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in