2009-11-22, 21:21
Medlem
Aakes avatar
Ngon hr som testat att gra det?

Ser fram emot recept och tillagningsmetoder.
Det var en av f engelska rtter som tilltalade mig nr jag beskte riket fr drygt 20 r sedan.
Citera
2009-11-24, 18:56
Medlem
Aakes avatar
*Bump* r det ingen av er matlagare p detta forumet som gjort egen ktt- och njurpaj?
Citera
2009-11-24, 20:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ngon hr som testat att gra det?

Ser fram emot recept och tillagningsmetoder.
Det var en av f engelska rtter som tilltalade mig nr jag beskte riket fr drygt 20 r sedan.
Jod, nog har man testat allt. Jag har gjort rtten i bde lergryta och tryckkokare. Den blir bttre i lergrytan eftersom man mot slutet kan ta bort locket och lgga p ett provisoriskt "lock" av deg.

Detta kan man gr i tryckkokare ocks men d mste man ta ut grytan frst och omplacera den till en lmplig ugnsform. Man kan frstss ocks strunta i locket och kra p piroger som tillbehr till pajen tillsammans med potatis.

Nr det gller ingedienslistan s kr jag helst p ntkarr eller den intilligande hgreven. Det funkar ocks med bog och t o m oxsvans.

~Paul~
Citera
2009-11-24, 20:21
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Jod, nog har man testat allt. Jag har gjort rtten i bde lergryta och tryckkokare. Den blir bttre i lergrytan eftersom man mot slutet kan ta bort locket och lgga p ett provisoriskt "lock" av deg.

Detta kan man gr i tryckkokare ocks men d mste man ta ut grytan frst och omplacera den till en lmplig ugnsform. Man kan frstss ocks strunta i locket och kra p piroger som tillbehr till pajen tillsammans med potatis.

Nr det gller ingedienslistan s kr jag helst p ntkarr eller den intilligande hgreven. Det funkar ocks med bog och t o m oxsvans.

~Paul~

Hmm...Jag skall ha en lergryta ngonstans i kket. Men ingen tryckkokare.

Vad tror du om det hr receptet? http://www.alltommat.se/recept/steak-kidney-pie-7164/ Vill du tillgga eller dra ifrn ngot s att fyllningen blir riktigt jumsig? Kalvnjurar skall det appselut vara med i pajen d jag tycker att det r dessa som gr rtten, annars kan jag lika grna koka en kalops och hlla i pajskal.
Citera
2009-11-24, 20:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Hmm...Jag skall ha en lergryta ngonstans i kket. Men ingen tryckkokare.

Vad tror du om det hr receptet? http://www.alltommat.se/recept/steak-kidney-pie-7164/ Vill du tillgga eller dra ifrn ngot s att fyllningen blir riktigt jumsig? Kalvnjurar skall det appselut vara med i pajen d jag tycker att det r dessa som gr rtten, annars kan jag lika grna koka en kalops och hlla i pajskal.
Hm, den ser vl ganska OK ut. Personligen har jag gtt ifrn vitlken. Tycker att den ger en smakriktning som jag inte vill ha. Men som sagt, ser ganska trevligt ut annars.

~Paul~
Citera
2009-11-25, 19:25
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hm, den ser vl ganska OK ut. Personligen har jag gtt ifrn vitlken. Tycker att den ger en smakriktning som jag inte vill ha. Men som sagt, ser ganska trevligt ut annars.

~Paul~

Kan man byta ut kalvnjuren mot grisnjure? Lttare att f tag i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in