Intressant tråd... vet inte riktigt vad jag ska komma med, men jag blev iallafall sugen på att skriva något! Det är mycket jag känner igen mig i i många inlägg, så man kan väl konstatera att det finns mycket som stämmer överrens både på tjejer och killar.
Nu ska jag snabbkommentera lite för att hinna ikapp den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag vet precis vilken sorts typ du menar, jag lutade också ditåt i yngre dar. Det ska ju inte vara någon kriminell Conny, mer en intellektuell missförstådd man som står och ser med mörk blick över heden...
Nå, jag växte ifrån det där tramset. Det är inget speciellt med de här karlarna, de är bara så upptagna av sig själva och sin image att man får för sig att de är mörka och svåra. Mellanting är the way to go - en som kan skratta, men inte en som skämtar hela tiden om allt. Red ut ditt inre svårmod!
Citat:
Ursprungligen postat av TheStoryteller
Där har du nog nyckeln. Det finns jävligt mycket intressanta människor som ändå inte är kriminella, knarkare eller dumma i huvet. Haken är att det dröjer innan man träffar på dem. Jag har nämligen samma krav på tjejer så jag fattar precis vad du menar.
Ser där! Redan på sidan två hittade man ett av de bästa inläggen! (Pudrigs alltså)
Det TS är ute efter är vad jag efter ett antal års bittra erfarenheter skulle vilja kalla för en klassisk kuf. Har själv dragits till kvinnliga sådana (och gör det nog tyvärr fortfarande, trots att jag tror att jag växt ifrån det!

)
Skillnaden mellan att vara fantastiskt spännande och fascinerande och att vara en kuf är väldigt hårfin! Gissar att det handlar om att leva många år och gå på många nitar för att lära sig den.
Jag tror och hoppas att man med åren kan revidera sina tankar om vad man vill ha för någon slags kille/tjej. Att man kan lära sig uppskatta andra kvaliteter.
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Det som är avtändande/avskräckande för kvinnor är nog när han i sitt "kärleksrus" släpper garden för tidigt.
Det är ett spel och snubbar tycker att det är orättvist att inte få "visa sitt rätta jag"/"visa känslor" som faktiskt finns där men som inte får pysa ut medan kvinnan ser detta som test. Hur det här "testet" är bra för kvinnan har jag ännu inte förstått, men det är uppenbarligen viktigt.
Usch, det där inlägget blev jag lite illa till mods av, förstod precis vad BagareBengt (som fö skrivit förvånansvärt mycket vettigheter i den här tråden!) menar! Been there, done that, got the
Är väl också en mogenhetsgrej antar jag, både från killens och tjejens sida. När man blir lite äldre är inte varje dejt eller möjlighet till förhållande samma sak som den stooora kärleken, och då behöver man inte riva av hela artilleriet med känslor gång på gång. Samtidigt växer förhoppningsvis tjejerna ifrån det där jävla testandet.
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Många verkar ju gilla killar med karaktär och karisma som är bestämda, som kontrollerar och styr sitt eget beteende och inte låter sig hunsas och manipuleras. Är det att vara spännande?
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Intellektuell/emotionell utmaning tycker åtminstone jag är jätteviktigt, i kombination med fysik attraktion. Tyvärr är det väldigt få killar som kan ge det.
Det första tycker jag helt enkelt låter som en kille som lärt sig lite om livet och vuxit upp! Sådan hoppas jag att jag är, även om jag inte känner mig särskilt spännande. Jag tycker mer att det verkar vara ett tecken på ett stabilt psyke och ett grundkrav man gott och väl kan ställa både på killar och tjejer.
Det andra förstod jag inte till 100%, vad menas med intellektuell/emotionell utmaning?
Kom att tänka på ett fd förhållande, som jag beskrev i någon annan tråd. Den tjejen tyckte att jag var så himla snäll och go och trevlig och inte alls som hennes ex som bara bråkade och hade sig (han var fö en klassisk "kuf" till presonlighet). En tid in i förhållandet så började hon gnabbas om att jag var för mesig (hon ville väl ha ngn slags "emotionell utmaning"?). Hon såg det tom som ett problem att vi inte bråkade tillräckligt ofta! Jag kunde inte alls förstå problemet. Och jag tycker fortfarande att jag var samma person i början av vårt förhållande som en bit in i det. Som sagt, så blev resultatet att jag visade att jag minsann också kan vara lite wild n crazy och gjorde slut med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Vissa killar är alltid spännande. Så är det bara. Vi har det i oss. Medans andra får tänka på sin strategi för att verka spännande.
Det där tror jag inte ett dugg på! Att ha någon strategi för att verka spännande! Då blir man inte spännande på riktigt, eller ännu värre: man blir inte ens en kuf! Man blir en poser som försöker vara en kuf. Och sådan genomskådas (hoppas jag) av alla som lämnat tonåren bakom sig.
Nu tänkte jag komma till någon slutsats, men jag vet inte riktigt vad man kan lära av detta. Eller jo, personligen har jag nog kommit fram till att jag ska sätta 25-årsgräns på mina kommande dejter. Kanske inte alltför meningsfullt att haka upp sig på siffror sådär, är själv 27 och att jag skulle vara klokare nu än för tex fem år sedan är förmodligen bara en illusion.
Nu när jag tänker efter: Man kanske inte ska ha så mycket föreställningar om vad man vill ha egentligen! Utan bara sålla bort de vilsnaste själarna och se på resten med ett öppet sinne.