2009-11-22, 19:09
Medlem
Pewahis avatar
Jag har nyligen börjat dejta och plötsligt går det upp för mig: Jag kan inte tända på vanliga, snälla, stabila män med allmänna intressen, även om jag tycker att de är hur bra som helst, rent objektivt. Inte så att jag vill ha nån halvkriminell idiot heller, men det måste finnas någonting, någon mörk sida eller intressant komplexitet i hans personlighet. Börjar han dessutom "gulla" med mig är det helt kört. Jag blir bara stel och obekväm. Hellre får han vara lite lagom burdus och vulgär i sitt sätt.

Denna insikt gör mig halvt knäckt! Jag vill ha en seriös och funktionell kärleksrelation, inte hamna i något halvdestruktivt gammalt spår igen... Vad annat kan jag göra än att jobba med min egen självbild? (För det gör jag redan.)
Citera
2009-11-22, 19:11
Medlem
kmrdzs avatar
Är väl inte så konstigt, om de bara är mesiga är de ju inget att ha? Vem vill vara med en mes?
Citera
2009-11-22, 19:14
Medlem
Många killar som blir kära kan nog bli lite små-mesiga även om de inte är det i normala fall och i relationer till andra. Å andra sidan lär det släppa efter ett tag, när förälskelsen lagt sig?
Citera
2009-11-22, 19:22
Medlem
Måste du "tända" då?
Citera
2009-11-22, 19:22
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pewahi
Jag har nyligen börjat dejta och plötsligt går det upp för mig: Jag kan inte tända på vanliga, snälla, stabila män med allmänna intressen, även om jag tycker att de är hur bra som helst, rent objektivt. Inte så att jag vill ha nån halvkriminell idiot heller, men det måste finnas någonting, någon mörk sida eller intressant komplexitet i hans personlighet. Börjar han dessutom "gulla" med mig är det helt kört. Jag blir bara stel och obekväm. Hellre får han vara lite lagom burdus och vulgär i sitt sätt.

Denna insikt gör mig halvt knäckt! Jag vill ha en seriös och funktionell kärleksrelation, inte hamna i något halvdestruktivt gammalt spår igen... Vad annat kan jag göra än att jobba med min egen självbild? (För det gör jag redan.)

Vad har du för mejl?
Citera
2009-11-22, 19:24
Medlem
Larsenhetens avatar
Tänk inte så mycket, gå på känsla och lycka...
Mår du bra av spänning och lite "hårdare guys" så lär du för eller senare hitta en sån kille som uppfyller dina krav & behov.
Citera
2009-11-22, 19:30
Medlem
Pewahis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Almighty
Många killar som blir kära kan nog bli lite små-mesiga även om de inte är det i normala fall och i relationer till andra. Å andra sidan lär det släppa efter ett tag, när förälskelsen lagt sig?

Jo, men jag menar på en gång, första två träffarna. Då är man inte kär? Grejen är att jag är en mjukis själv, så de har liksom ingen anledning att känna sig i "underläge" heller.
Citera
2009-11-22, 19:31
Medlem
Pewahis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Måste du "tända" då?

Det är klart att jag måste. Inte "tända" som i "hoppa i säng med" (för det gör jag inte), men jag måste känna attraktion. Måste inte du?
Citera
2009-11-22, 19:34
Medlem
Froken.Julies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pewahi

Kanske för att attraktionen dör lite utan någon spänning? (;
Du kanske dras mer till problematiska killar, där du får kämpa för det och aldrig blir riktigt trygg. Känner igen mig i det där jag - blir någon för på, i'll run, måste få distans ibland också.
Citera
2009-11-22, 19:35
Medlem
Froken.Julies avatar
tro mig att det finns mellanting. Dvs mellan kåkfararen och datanörden (drar det till ytterligheterna) en kille som ger dig distans men ändå visar uppskattning utan att attraktionen dör för att han är för 'mjukis' och tofflig/dylikt.
Citera
2009-11-22, 19:40
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froken.Julie
tro mig att det finns mellanting. Dvs mellan kåkfararen och datanörden (drar det till ytterligheterna) en kille som ger dig distans men ändå visar uppskattning utan att attraktionen dör för att han är för 'mjukis' och tofflig/dylikt.
Mellantinget är att ni knullar kåkfararna nu, föder hans ungar och skaffar en "sjysst" kille som uppfostrar och betalar för dem sen.
Citera
2009-11-22, 19:44
Medlem
Pewahis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Mellantinget är att ni knullar kåkfararna nu, föder hans ungar och skaffar en "sjysst" kille som uppfostrar och betalar för dem sen.

Väntade mig att en sån kommentar skulle komma... Personligen har jag aldrig hängt med någon kåkfarare, men jag har en benägenhet att dras till "svåra" och smått narcissistiska typer. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in