2009-11-22, 18:41
Medlem
Horribel_gåss avatar
Ja, vad handlar detta om? Någon från trakten som sitter på information om offer eller gärningsmännen?
Det låter onekligen fegt att ge sig på 10 mot 1.
Jag bor själv i närområdet och har märkt att brott av sådanhär art ökat på sistonde i Gribbylund!

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3829823.svd
Citera
2009-11-22, 19:37
Medlem
Jag tror att det är en intern uppgörelse, antagligen nåt med någon slags skuld att göra.
Citera
2009-11-22, 21:08
Medlem
parskis avatar
Var på nattbussen vid Danderyds sjukhus runt 3 i går natt, då var det polisrassior på bussarna. Jag lyckades räkna till 7 snutbilar varav 2 pikétbussar, totalt 16 snutar om jag inte minns fel. När bussen sedan efter en del förseningar tog sig vidare till Mörby centrum så blev vi åter igen stannade, den här gången av Securitas, och en ny rassia påbörjades. Kan det ha haft något med det här fallet att göra? En bekants syster förhördes, och jag tror att det var vid Mörbyplan själva incidenten utfördes. Någon som vet något nytt?
Citera
2009-11-22, 23:45
Medlem
Xstars avatar
Bra att Täbypolisen utövar kontroll och kollar bussar. Såna här våldsbrott är ovanliga här i Täby, låter underligt med 10 mot 1... Vi har knappt några invandrare heller. Skulle vara intressant att veta mer!

Bor också i närheten av Gribbylund.
Citera
2009-11-23, 01:00
Medlem
parskis avatar
Om det är samma incident så sades det på nyheterna att det var en 17-åring som attackerade med kniven. Minns inte om det uppgavs vad offrets ålder var. Någon som känner 17-åringar i Täby? Närmare bestämt Gribblylund?
Citera
2009-11-23, 09:45
Medlem
Trammiss avatar
Bor också nära Gribbylund. Tyvärr så är det ju relativt vanligt med våldsbrott i Gribbylund, Täbys skithål enligt mig.
Citera
2009-11-23, 18:04
Medlem
Horribel_gåss avatar
Talade med en bekant idag som tydligen också var med om en bussrassia samma natt. Några andra polare satt i en taxi som blev stannad av polisen och korsförhörd därefter. Vid Stockholmsvägen närmare bestämt! Det ska tydligen vara gärningsmän i 17års åldern enligt rykten. Men det får inte förväxlas med knivdådet mot 17åringen i mörby i lördagsnatt.
Citera
2009-11-24, 09:37
Medlem
parskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horribel_gås
Men det får inte förväxlas med knivdådet mot 17åringen i mörby i lördagsnatt.
Finns det en tråd om det i Mörby? Har du länk till någon artikel? Namn?
Citera
2009-11-24, 13:44
Medlem
Horribel_gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parski
Finns det en tråd om det i Mörby? Har du länk till någon artikel? Namn?

Någon tråd tror jag inte det finns.
Artikel:
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3832331.svd
Citera
2009-11-27, 19:13
Medlem
Bor också i närheten av Gribbylund och känner till närområdet men jag har ändå inte fått reda på vem det var som blev knivhuggen eller vem som gjorde det. Surrat lite med bekanta utan några upgifter.

efter som han är 19 år är han troligen född 90 eller sent 89.

Kom igen nu, någon måste veta något.
Citera
2009-11-27, 19:16
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strihagen
efter som han är 19 år är han troligen född 90 eller sent 89.

Tack för din värdefulla input
Citera
2009-11-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Tack för din värdefulla input

Man vet ju aldrig hur hjärndöda människorna på fb är

f.ö. säger lite skvaller (som alltid när täbybor ska få fram gärningsmännen) att gänget är från Åkersberga. Vet inte om ryktet är något att gå på, någon som hört nått liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in