2009-11-22, 16:19
Medlem
BoyyyBoys avatar
Hej!

Jag ska sälja min gamla dator. Men nu när jag har defragmenterat den och rensat lite skrot så har den blivit seg. Det står när man startar windows att det är något fel med SQL Writer. Det kommer upp en ruta precis när man kommer in på skrivbordet. Det ser inte bra ut och jag ska sälja den om 3 timmar. Hur fixar jag detta?!
Citera
2009-11-22, 16:20
Medlem
micaeles avatar
Avinstallera allt som har med SQL att göra. Troligen finns den en SQL Express / Compact-server på den som något program har använt.
Citera
2009-11-22, 16:21
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Avinstallera allt som har med SQL att göra. Troligen finns den en SQL Express / Compact-server på den som något program har använt.

Ok, så det är inget viktigt SQL alltså? Jag går in på Den här datorn och sen tillägga/ta bort och rensar alltså allt med SQL i?
Citera
2009-11-22, 16:22
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Ok, så det är inget viktigt SQL alltså? Jag går in på Den här datorn och sen tillägga/ta bort och rensar alltså allt med SQL i?
Precis. Du kan med säkerhet rensa bort i princip allt du inte känner igen där.
Om du vill vara säker på att den är ren och hel kanske du hinner installera om den helt och hållet? Ifall du har någon W-version liggandes, så klart.
Citera
2009-11-22, 16:24
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Precis. Du kan med säkerhet rensa bort i princip allt du inte känner igen där.
Om du vill vara säker på att den är ren och hel kanske du hinner installera om den helt och hållet? Ifall du har någon W-version liggandes, så klart.

Nä, det jag inte har. Det skulle vara guld att kunna installera om den lite snabbt. Men jag tar bort det där och defragmenterar den igen...tror du det löser sig då? Just med defragmenteringen, är det lönt eller ska jag skita i det? Är det så bra egentligen?
Citera
2009-11-22, 16:25
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Nä, det jag inte har. Det skulle vara guld att kunna installera om den lite snabbt. Men jag tar bort det där och defragmenterar den igen...tror du det löser sig då? Just med defragmenteringen, är det lönt eller ska jag skita i det? Är det så bra egentligen?
Använder du ett bra program kan det vara riktigt effektivt.
Citera
2009-11-22, 16:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Defragmenteringen spelar inge större roll i sammanhanget, speciellt inte om du redan har gjort det.
Gå fram som en slåtterkniv bland installerade program istället, det är vad du kan göra.
Citera
2009-11-22, 16:28
Medlem
BoyyyBoys avatar
Ok. Jag går i lös och tar bort massa program på ta bort och tillägg. Bära eller brista.
Citera
2009-11-22, 16:36
Medlem
BoyyyBoys avatar
Ok, då ska jag starta om och kolla om SQL-grejen är borta först och främst. Håll tummarna!
Citera
2009-11-22, 16:42
Medlem
BoyyyBoys avatar
Fifan, den går som en oljad blixt! Och rutan är borta. Måste varit den som segade ner hela skiten möjligen. Nu behöver jag inte skämmas och känna att jag lurar den jag kommer att sälja den till. Skönt.

Tack för hjälpen!
Citera
2009-11-22, 16:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Tack för hjälpen!
Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera