2009-12-04, 15:38
Medlem
Christofer Johnsson, lirar i bandet Therion, har ju betalat medlemsavgift till SD förut. Ingen aning om han fortfarande gör det.

Det var en lång jävla intervju i Close Up (#67), där han fick försvara sig istället för att det handlade om musik.
Det resulterade i att jag slutade köpa den.
Citera
2009-12-04, 15:41
Medlem
Morrissey

Citat:
Morrissey, the former Smiths singer, has sparked controversy by claiming British identity has disappeared because the country has been “flooded” by immigrants.

The pop star, originally from Manchester, suggested that immigration was one of the reasons he would not move from his American home back to Britain.

[...]

“Also, with the issue of immigration, it’s very difficult because, although I don’t have anything against people from other countries, the higher the influx into England the more the British identity disappears.

“So the price is enormous. If you travel to Germany, it’s still absolutely Germany. If you travel to Sweden, it still has a Swedish identity. But travel to England and you have no idea where you are.”

[...]

Asked about his parents moving to Britain, he said: “It’s different now. Because the gates are flooded. And anybody can have access to England and join in.”

He added: “You can’t say, ’Everybody come into my house, sit on the bed, have what you like, do what you like.’ It wouldn’t work.

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...ffset=0&page=1
Citera
2009-12-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmx99
Morrissey

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...ffset=0&page=1

Intressant! Han är väl någorlunda vänster annars också?
Citera
2009-12-04, 16:24
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Loffe Karlsson har indirekt kritiserat invandringen. I en intervju sa han något i stil med att det finns ju bara invandrare i stockholm numer. Visserligen mest ett konstaterande men han bor i skåne numer så han var väl inte helt nöjd.

Hehe Loffe lyckades uppröra juden Staffan Scheja i Tv programmet Stjärnorna på slottet. Han sa någonting om att förintelsen var för 60 år sedan och ingenting att tjata om idag..
Citera
2009-12-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
Intressant! Han är väl någorlunda vänster annars också?
På 80-talet var han nog vänster, men jag har faktiskt ingen aning om var han står politiskt nuförtiden.
Citera
2009-12-04, 18:09
Medlem
Citat:
På 80-talet var han nog vänster, men jag har faktiskt ingen aning om var han står politiskt nuförtiden.

Tja, han skrev ju t ex låten "Margaret on the guillotine" om Thatcher...

Invandringsfrågan är ju annars ganska tvärpolitisk, även om vänstern brukar vara mer invandringsvänlig.
Men i Sverige har vi ju t ex flyktingkramanade Folkpartiet på "högersidan", samtidigt som de flesta hårt jobbande gräsrotssossar nog knappast är de som vill ha fler moskéer...
Citera
2009-12-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Jag adderar med - Fredrik Lindström.

Han är en sopa, en bluff, hur kan en "språkvetare",
i ett av sina program säga "norrländska".

Källa: sök.
Jag såg det värdelösa programmet med den pompösa akademikern!!!
Citera
2009-12-05, 12:07
Medlem
Normalgradens avatar
Vore kul att veta vad Herr Lindström sagt om massinvällandet.
Citera
2009-12-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalgraden
Vore kul att veta vad Herr Lindström sagt om massinvällandet.

Jag är ganska övertygad om att Fredrik Lindström är lite av en smygnationalist.
Citera
2009-12-05, 13:43
Medlem
Normalgradens avatar
Jag med. Däremot har jag aldrig hört något om massinvandringen - vare sig positivt eller negativt - från hans sida.

Vad jag noterade var att han totalt sket i att besöka rinkebysvenskans förorter under sitt program om hur svenskan förändrats och förändras. Istället åkte han till Korsnäs i Finland och gjorde ett reportage om "den mest svenskspråkiga kommunen i världen". :-)
Citera
2009-12-05, 13:48
Medlem
EvilAnnanass avatar
Är förvånad att ingen dragit upp Sten Taxi än
Citera
2009-12-08, 22:28
Medlem
the-consuls avatar
Kerstin Dellert.

http://imittsverige.blogspot.com/200...vensk-ska.html
Citera