2009-11-23, 11:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Är jag blind?---

Tydligen. Den judisk-supremasistiske zionazianstrukne svenskhataren, åsiktsregistreraren och Israelagenten Jonathan Leman från sionistmaffian
SKMA uppmärksammar det du missade:

http://jonathanleman.blogspot.com/20...erige-och.html

Citat:
"---I Nationaldemokrateras tidning Nationell Idag har man publicerat en intervju med Mohamed Omar (2009-07-12). En av idéerna Omar ger uttryck för är den bland nazister och högerextremister runt om i världen så vanliga myten om att nationen/folket/"den vita rasen" hotas av en “massinvandring” iscensatt av "judarna" för deras egen vinning. Omar får en fråga om "massinvandringen":

Hur ställer du dig till påståendet att massinvandringen till Sverige och andra västländer är politiskt styrd och ideologiskt motiverad?

Jag har inte lyckats klura ut varför de tar in så mycket invandrare till Sverige, jag förstår det fortfarande inte. Som jag ser det var den ursprungliga anledningen för judarna att de skulle ta in fler utifrån för att själva känna sig mindre avvikande i Europa.

Ahmed Rami har en liknande hållning:

“Han anser att det är varje svensks plikt att arbeta för ett svenskt Sverige utan att behöva bespottas av etablissemanget: – Judarna får ju tala om ett judiskt Israel och de har ändå inte samma historiska rätt som svenskarna har till Sverige, fastslog han.”
Citera
2009-11-23, 12:00
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalgraden
Åfan, han är grym! Var hittade du det?

Äh, han gjorde ju avbön och krumbuktade sig direkt efteråt när han fattade att han blivit bandad.
Citera
2009-11-24, 04:56
Medlem
Normalgradens avatar
Hittade Intervjun med Carl Hamilton. Fan va bra han är!!!!

Mycket argare och "intolerantare" än vad Jimmie Åkesson var i samma program.

Vilken Carl Hamilton är det? Riksdagsledamoten, ekonomiforskaren, actionhjälten (hehe)?

Edit: Jesus himmel. Det är ju Handels-vänsterliberalen[ och Aftonbladetkolumnisten som får nog. Underbart! Bäst hittills i denna tråd.
Senast redigerad av Normalgraden 2009-11-24 kl. 05:00.
Citera
2009-11-24, 05:51
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Jag gör ett försök med en samlingstråd över de modiga kändisar som vågat kritisera den förda invandringspolitiken genom åren. Posta gärna med källa vid icke uppenbara fall.

Fler?

Ulf Ekberg var väl snarare engagerad i någon annan rörelse (BSS?) emedan SD inte fanns på den tiden.
Citera
2009-11-24, 06:01
Medlem
L0darens avatar
Ger tråden en internationell touch och slänger in Eric Clapton som sedan länge varit en kritiker av massinvandringen. Lite från wiki

Citat:
On 5 August 1976 Clapton provoked an uproar and lingering controversy when he spoke out against increasing immigration during a concert in Birmingham. Visibly intoxicated, Clapton voiced his support of controversial political candidate Enoch Powell and announced on stage that Britain was in danger of becoming a "black colony". Clapton was quoted telling the audience: "I think Enoch's right ... we should send them all back. Throw the wogs out! Keep Britain white!" (the latter phrase was at the time a British National Front slogan).[59] This incident, along with some explicitly pro-fascism remarks made around the same time by David Bowie, were the main catalysts for the creation of Rock Against Racism.

In an interview from October 1976 with Sounds Magazine, Clapton remarked: "I thought it was quite funny actually. I don't know much about politics. I don't even know if it would be good or bad for him to get in. I don't even know who the Prime Minister is now. I just don't know what came over me that night. It must have been something that happened in the day but it came out in this garbled thing...I thought the whole thing was like Monty Python. There's this rock group playing onstage and the singer starts talking about politics. It's so stupid. Those people who paid their money sittin' listening to this madman dribbling on and the band meanwhile getting fidgety thinking 'oh dear'."[60]

In a 2004 interview with Uncut, Clapton referred to Powell as "outrageously brave", and stated that his "feeling about this has not changed", because the UK is still "... inviting people in as cheap labour and then putting them in ghettos." In 2004, Clapton told an interviewer for Scotland on Sunday, "There's no way I could be a racist. It would make no sense".[61] In his 2007 autobiography, Clapton called himself "deliberately oblivious to it all" and wrote, "I had never really understood or been directly affected by racial conflict... when I listened to music, I was disinterested in where the players came from or what colour their skin was. Interesting, then, that 10 years later, I would be labelled a racist... Since then, I have learnt to keep my opinions to myself. Of course, it might also have had something to do with the fact that Pattie had just been leered at by a member of the Saudi royal family."[62] In a December 2007 interview with Melvin Bragg on The South Bank Show, Clapton reiterated his support for Enoch Powell and again denied that Powell's views were racist.[63]
Citera
2009-11-24, 12:40
Medlem
Loffe Karlsson har indirekt kritiserat invandringen. I en intervju sa han något i stil med att det finns ju bara invandrare i stockholm numer. Visserligen mest ett konstaterande men han bor i skåne numer så han var väl inte helt nöjd.
Citera
2009-11-27, 07:58
Medlem
Normalgradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Loffe Karlsson har indirekt kritiserat invandringen. I en intervju sa han något i stil med att det finns ju bara invandrare i stockholm numer. Visserligen mest ett konstaterande men han bor i skåne numer så han var väl inte helt nöjd.

Lyckas inte hitta. VIlken tidning?
Citera
2009-11-27, 08:12
Medlem
ttamizs avatar
Jag adderar med - Fredrik Lindström.
Citera
2009-11-27, 09:35
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Jag adderar med - Fredrik Lindström.

kom gärna med motivering tack.
Citera
2009-11-27, 10:42
Medlem
Citat:
Lyckas inte hitta. VIlken tidning?

http://www.pastan.nu/film/veckans-la...rlsson-1.63008

"- Det finns ju inte så många stockholmare kvar. 30% av folket i Stockholm är invandrare och lika många är inflyttade bönder."

ok jag överdrev tydligen lite men ändå...
Citera
2009-12-02, 09:46
Medlem
Normalgradens avatar
Anders Carlberg, Fryshuset

Försvarade Blågula Frågor och boken Exit Folkhemssverige (pdf) i en artikel i Aftonbladet, som han undertecknade tillsammans med Blågula Frågors Jan Milld.

Aftonbladet - 1995-09-21 - Sida: 4 (hämtat från Riksarkivet)

VÅGA DISKUTERA DE SVÅRA FRÅGORNA

I måndagens Aftonbladet skrev Mats Deland att Fryshusets Anders
Carlberg gjort reklam för skrifter som i grova drag torgför t ex Sjöbopartiets
åsikter. Här är repliker från Anders Carlberg samt Jan Milld, som ger ut
"Blågula frågor".

På Aftonbladets kultursida får Mats Deland breda ut sig och anklaga ett antal
personer för att ge ut rasistiska skrifter och undertecknad att rekommendera
dem. Och Aftonbladets rubriksättare smaskar på med "Varför gör du reklam för
rasisterna, Anders Carlberg?" I samma artikel menar dessutom Deland att
Aftonbladets ledarsida i sina konsekvenser yttrat detsamma som en rasbiologisk
skrift från början av 1920-talet. Det skall bli spännande att läsa vad
Aftonbladets ledarsida tycker om kultursidans publicering av Delands smaklösa
artikel.
·Ingenstans i den långa artikeln belägger Deland med citat vad som i ovan nämnda
skrifter skulle vara rasistiskt. Jag rekommenderade Elverssons, Björkmans,
Wedins och Millds böcker i två artiklar i Stockholms-Tidningen för mer än ett år
sedan. Jag skrev bl a att demokratin förvandlat flyktingpolitiken till en
ickefråga i rädslan för främlingsfientligheten. Jag menade att det var dags för
en bredare debatt där dessa böcker hade sin plats, då de från ett globalt
humanistiskt perspektiv kritiserade flyktingpolitiken.
·Jag sa att jag inte var överens om allt även om jag tyckte att
huvudinriktningen var riktig. Bland annat finns det en passus hos Elversson som
försöker räkna ut att svenskarna skulle vara i minoritet i mitten av nästa
sekel. Detta kommenterade jag i Dagens Nyheter med att denna konstiga beräkning,
som Elversson för övrigt inte har stöd av sina båda medförfattare för,
förutsätter att man skulle räkna t ex Jan Guillous barn som fransmän.

Vidare sa jag att man inte p g a integreringssvårigheter skulle utesluta
flyktingar från den tredje världen. Här måste flyktingskäl vara avgörande. Jag
polemiserade mot en åsikt som Milld senare har modifierat.
Olika människors anpassningsförmåga kan vara en relevant fråga om vi diskuterar
invandring till Sverige, dvs inte flyktingpolitik. Men detta hindrar inte Deland
att påstå att jag står för en flyktingpolitik som utesluter utomnordiska
medborgare. Och detta, från hans utgångspunkt, givetvis av rasistiska skäl.
Deland tar inte upp något som jag tyckte var bra i böckerna. Här är en kort
sammanfattning vad jag tyckte var materialets tyngsta argument.
1. Torvald Stoltenberg, tidigare chef för UNHCR, sa i Svenska Dagbladet 1990.
"Jag har 240 kr för varje flykting. Sverige har 142 000 kr för varje flykting
varav de allra flesta alls inte är politiska flyktingar. Detta är självklart ett
systemfel." Och jag ställde mot denna bakgrund den berättigade frågan om vi
använde våra pengar rätt om vi vill hjälpa världens flyktingar.
2. Jag ställde också frågan om vi i Sverige tog hand om de mest behövande då det
enligt invandrarverkets beräkningar uppåt 80 procent inte är att betrakta som
politiska flyktingar samtidigt som miljontals politiska placerats i läger i
närområden.
3. I Afrika har man förlorat en tredjedel av sina intellektuella som stannat
kvar i de länder där de studerat. Här borde vi lägga det mesta av
utbildningsstödet till universitet i de egna länderna. Vårt utbildningsstöd hade
ju tillkommit för att de med sina kunskaper skulle bidra till utveckling i det
egna landet.
4. Jag kallade vidare vår integreringspolitik för en katastrof när 40 procent av
den socialhjälp på 5,6 miljarder 1991 gick till utländska medborgare. Idag kan
man tillägga att med dagens utveckling kommer en stor majoritet av våra
invandrarungdomar år 2000 att bo i områden med en befolkning bestående av 90
procent invandrare. Hälften kommer aldrig att få ett jobb. Jag skrev att det var
hög tid att vi tog integreringspolitiken på allvar.

I Oslo, en stad som mycket bättre än Stockholm tagit hand om sina nya
medborgare, fick Hagen 20 procent av rösterna. Skall vi undvika en sådan
utveckling måste de demokratiska krafterna ta hand om debatten och inte undvika
de svåra frågorna. Delands debattstil försvårar en sådan debatt och ger i
praktiken de högerextrema krafterna tolkningsföreträde när det gäller flykting-
och integreringspolitikens svårigheter.

Anders Carlberg
Senast redigerad av Normalgraden 2009-12-02 kl. 09:50. Anledning: lade in rubrik
Citera
2009-12-04, 15:19
Medlem
Normalgradens avatar
Kjell Bergqvist, skådespelare

Kommer ut som rasist, och ger koreanska våldtäktsmannen Tom Hjelte lite svar på tal:

http://www.youtube.com/watch?v=XoONj73MPIA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in