2009-11-21, 22:48
Medlem
Roger Venuss avatar
Tjena.
Har just tankat Windows 7 Ultimate.
Jag har omformaterat med olika guider på nätet och allt gick bra förrutom jag var lite osäker på hur jag skulle lägga in filerna på usb. Jaja tänkte jag och la bara in img-filen från mappen jag tankade. Sedan stängde jag ner datorn och satte in så att USB gick före hårddisken:

Boot Disk Priority -> 1:st Boot Device -> [USB : SanDisk Cruzer]

Sedan när jag har sparat och startar om så står det Bootmgr is missing - press ctrl-alt-delete to restart

Vet någon vad jag kan ha gjort fel?
Citera
2009-11-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Venus
Tjena.
Har just tankat Windows 7 Ultimate.
Jag har omformaterat med olika guider på nätet och allt gick bra förrutom jag var lite osäker på hur jag skulle lägga in filerna på usb. Jaja tänkte jag och la bara in img-filen från mappen jag tankade. Sedan stängde jag ner datorn och satte in så att USB gick före hårddisken:

Boot Disk Priority -> 1:st Boot Device -> [USB : SanDisk Cruzer]

Sedan när jag har sparat och startar om så står det Bootmgr is missing - press ctrl-alt-delete to restart

Vet någon vad jag kan ha gjort fel?

Du måste packa upp IMG-filen med WinZip eller WinRar, markera alla mappar och filer du packat upp och dra över till roten på USB-minnet. http://windowshjalp.se/?p=59
Citera
2010-10-25, 21:33
Medlem
YES JAG FIXA DET GENOM ATT GÅ IN PÅ: http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/ och sedan väljer du vad du hade 64bit eller 32bit (man kan göra detta för Vista också googla bara) Ladda ner och sen laddar du ner ImgISO (google bara).

Du måste ha en tom DVD/CD och senad är det bara att öpna ImgISO och montera ISO till DVD/CDn. Kolla på länken där finns mer info.
Stoppa in den I datorn som inte vill Boota och få upp en ruta där man väljer vad man vill boota med (F11 på min iaf). Välj DVD/CDn och välj Sverige sedan när du kommer dit. Sedan väljer du alternativet längst upp (startup repair) och så är ALLT klart!

Inga filer eller program försvinner!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in