• 1
  • 2
2009-11-30, 17:34
Medlem
wääuus avatar
Det är väl gott när de är lite sega?
Men kör annars som när man gör skorpor, efter att de är klara eller lite innan så ställer du ugnsluckan på glänt och sänker temperaturen till det lägsta eller stänger av ugnen helt.
Citera
2009-11-30, 18:19
Medlem
groovyjaxxs avatar
använd mycket smör att steka i och stek dom längre och gör dom så tunna som möjligt? fattar inte varför någon köper pannkakor när det tar 10 min att göra en rejäl sats om man kör med 2 pannor.

eller hur menar du med hårda? knapriga eller bara typ plastigt stela som köpe kan vara.
Citera
2009-11-30, 18:20
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovyjaxx
använd mycket smör att steka i och stek dom längre och gör dom så tunna som möjligt? fattar inte varför någon köper pannkakor när det tar 10 min att göra en rejäl sats om man kör med 2 pannor.

eller hur menar du med hårda? knapriga eller bara typ plastigt stela som köpe kan vara.

Steka?
Citera
2009-11-30, 18:25
Medlem
FetFulElaks avatar
De behöver ligga framme flera timmar efter att mantagit ur den ur ugnen, så kvarvarande vätska kan dunsta (som nämnts).. Lägg dem därför inte i en burk för tidigt.
Citera
2010-11-19, 10:40
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:

Steka?!
Citera
2010-11-19, 11:52
Bannlyst
mina pepparkakor blir alltid stenhårda och kolsvarta =/
Citera
2011-12-05, 18:10
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:

Hehe...

Nu är det dags igen för pepparkaksbak. Denna gång körde jag dem i ugnen, lät dem svalna... och ställde dem i torkskåpet. Resultat? Mjuka. Får nog köra dem i ugnen, som vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in