Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-21, 13:31
  #1
Medlem
No_lifers avatar
Tjenare !

Sitter på en imax x1640 , modellen har ett litet chassi och ett pissigt grafikkort . Någon som vet om man kan byta ut grafikkortet ( Nvidia GeForce G100 ) mot

https://www.inet.se/datorkomponenter...512mb/5408488/

?

När det gäller nätagg så vet jag inte riktigt säkert vad effekten ligger på , kollade där bak och fann bara spänning och ström värden , har läst ellära och om jag minns formeln (P=UxI) så fick jag runt 500W iallafall ...

tacksam för svar


EDIT : Är grafikkortet på länken något att ha förresten ?
bör kanske också tillägga att moderkortet är ett packard bell BV APL00
__________________
Senast redigerad av No_lifer 2009-11-21 kl. 13:36.
Citera
2009-11-25, 03:02
  #2
Medlem
Saypayaas avatar
G100 är en integrerad krets antagligen och den går inte att byta ut. Är mycket osäker på om du har någon PCI-E-port till nytt grafikkort. Jag gissar att du har en gammal Pentium processor och då flaskar den rejält på det kortet du tänkt köpa.

Spara pengar istället och köp en helt ny dator när du kommit upp i 6-7-tusen
Citera
2009-11-27, 11:41
  #3
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saypayaa
G100 är en integrerad krets antagligen och den går inte att byta ut. Är mycket osäker på om du har någon PCI-E-port till nytt grafikkort. Jag gissar att du har en gammal Pentium processor och då flaskar den rejält på det kortet du tänkt köpa.

Spara pengar istället och köp en helt ny dator när du kommit upp i 6-7-tusen


Okej japp du har helt rätt faktiskt det är en intel pentium dock den dual core , men det spelar väll ingen större roll i detta läget ? :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback