Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-14, 18:38
  #1
Medlem
Hej, jag har samlat på så mycket information från så många olika källor att jag har kommit på en helt ny konspiration.

Vi är grundlurade av världens regeringar om klimatproblemet.
Varför äger regering all mark som ligger långt ovanför vattenytan.
Ofast är det militärbaser och insprängda bergsrum på dessa ställen.

I svalbard har de samlat värdlens alla fröer i en står bas ovanfö marken som även går in under jorden!
Varför?

Jo, solen blir bara varmare och varmare vetenskapligt bevisat och det kommer forstätta och nå sin högsta punkt år 2011! Då är den som varmast och smälter all is, vattennivån kommer stiga enormt mycket. allt händer på ganska kort tid geologiskt räknat. 2012 är allt smält!
Maya kalendern! Tänk till nu alla! Vi är redan varnade av tidigare kulturer vad som kommer att hända!

Regeringen, militären och andra höga kommer sätta sig i god säkerhet, man kommer även att handplocka de som behövs, i sista stund.
Resten får "klara" sig själva. d.v.s vi är dödsdömda. I stort sett hela Europa kommer slukas av vattnet, kommer "eliten" i Europa få förtur till Norge?

Norge är Europas rikaste land, med många och enorma hemliga bergrum i sina berg. Vi har även Svalbard med världens alla fröer som man samlar där!

Norge kommer i princip klara sig helt intakt vid en vattenhöjning det bir inte alls lika påverkat som andra länder kommer bli. Det är helt enkelt den idylliska platsen när vattnet har stigit. Klimatet kommer ge mest förutsättningar då det är skyddat mot andra naturkatastrofer som kommer att inträffa.

Bra odlingplatser, fina dalar, mycket mineraler sparad olja som bränsle m.m
__________________
Senast redigerad av Sarrow 2009-09-14 kl. 18:41.
Citera
2009-09-14, 18:42
  #2
Medlem
[quote=Sarrow]Jo, solen blir bara varmare och varmare vetenskapligt bevisat och det kommer forstätta och nå sin högsta punkt år 2011! Då är den som varmast och smälter all is, vattennivån kommer stiga enormt mycket. allt händer på ganska kort tid geologiskt räknat. 2012 är allt smält!
Maya kalendern! Tänk till nu alla! Vi är redan varnade av tidigare kulturer vad som kommer att hända!(quote)




om världens isar smälter så ökar ytan med ca 75 meter. dvs vi är nite dödsdömda.
__________________
Senast redigerad av olle-kontroll 2009-09-14 kl. 18:44.
Citera
2009-09-14, 18:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Hej, jag har samlat på så mycket information från så många olika källor att jag har kommit på en helt ny konspiration.

Vi är grundlurade av världens regeringar om klimatproblemet.
Varför äger regering all mark som ligger långt ovanför vattenytan.
Ofast är det militärbaser och insprängda bergsrum på dessa ställen.

I svalbard har de samlat värdlens alla fröer i en står bas ovanfö marken som även går in under jorden!
Varför?

Jo, solen blir bara varmare och varmare vetenskapligt bevisat och det kommer forstätta och nå sin högsta punkt år 2011! Då är den som varmast och smälter all is, vattennivån kommer stiga enormt mycket. allt händer på ganska kort tid geologiskt räknat. 2012 är allt smält!
Maya kalendern! Tänk till nu alla! Vi är redan varnade av tidigare kulturer vad som kommer att hända!

Regeringen, militären och andra höga kommer sätta sig i god säkerhet, man kommer även att handplocka de som behövs, i sista stund.
Resten får "klara" sig själva. d.v.s vi är dödsdömda. I stort sett hela Europa kommer slukas av vattnet, kommer "eliten" i Europa få förtur till Norge?

Norge är Europas rikaste land, med många och enorma hemliga bergrum i sina berg. Vi har även Svalbard med världens alla fröer som man samlar där!

Norge kommer i princip klara sig helt intakt vid en vattenhöjning det bir inte alls lika påverkat som andra länder kommer bli. Det är helt enkelt den idylliska platsen när vattnet har stigit. Klimatet kommer ge mest förutsättningar då det är skyddat mot andra naturkatastrofer som kommer att inträffa.

Bra odlingplatser, fina dalar, mycket mineraler sparad olja som bränsle m.m
Varför skulle det vara så 2011? Eliten i förtur till Norge? Hur menar du?
Fattar nada
Citera
2009-09-14, 18:51
  #4
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Vi är grundlurade av världens regeringar om klimatproblemet.
Varför äger regering all mark som ligger långt ovanför vattenytan.
Ofast är det militärbaser och insprängda bergsrum på dessa ställen.


Hur förklarar du all världens marinbaser och kustbefästningar då?
Citera
2009-09-14, 19:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Hej, jag har samlat på så mycket information från så många olika källor att jag har kommit på en helt ny konspiration.
Ange källorna då!

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Vi är grundlurade av världens regeringar om klimatproblemet.
På vilket sätt då?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Varför äger regering all mark som ligger långt ovanför vattenytan.
Ofast är det militärbaser och insprängda bergsrum på dessa ställen.
Äger regeringarna all mark långt ovanför vattenytan?? Källa på det tack...
Och varför skulle man lägga en militärbas nere vid kustlinjen om det lämpar sig bättre att lägga den på annan plats? Inte för att jag tror att världen saknar kustnära militärbaser i och för sig... Och jag tror att det är svårt att anlägga bergsrum för diverse ändamål på platser där stabilt berg saknas.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
I svalbard har de samlat värdlens alla fröer i en står bas ovanfö marken som även går in under jorden!
Varför?
1. Vad är en "står bas" för något??
2. Tja, varför tror du själv? Man vill väl förstås ha en stabil plats där man kan förvara fröer för framtiden, det kan finnas många orsaker till varför man vill spara dem till framtiden. Exempelvis som en backup inför eventuella katastrofer, då är det bra att kunna förädla spannmål för odling så att världens befolkning kan få mat. Och det är inte fröer från ALLA världens växtarter, det rör sig visserligen om en väldig mängd fröer, men inte från ALLA växtarter och det är främst spannmål och annat man kan äta som sparas där. Varför just Svalbard har valts för ändamålet är för att berget är väldigt stabilt, det är kallt vilket minskar kostnaderna och det är öde.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Jo, solen blir bara varmare och varmare vetenskapligt bevisat och det kommer forstätta och nå sin högsta punkt år 2011! Då är den som varmast och smälter all is, vattennivån kommer stiga enormt mycket. allt händer på ganska kort tid geologiskt räknat. 2012 är allt smält!
Jaså, solen blir varmare? Under solens många miljarder år långa livstid så kommer den alltså att bli som varmast om två år?? Återigen, källa på det?
Och nej, all is på jorden kommer inte att smälta på ett år. Och nej, det kommer inte att ske med så enorm hastighet redan om två-tre år. Var får du allt ifrån? Visa källa på det (och inte en dålig youtube-video...)!

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Maya kalendern! Tänk till nu alla! Vi är redan varnade av tidigare kulturer vad som kommer att hända!
Där kom den... Ska du inte hänvisa till Nostradamus, Bibeln och Kalle Anka & Co när du ändå håller på?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Regeringen, militären och andra höga kommer sätta sig i god säkerhet, man kommer även att handplocka de som behövs, i sista stund.
Tja, det är väl ganska logiskt att världens ledare har backup-planer för om en katastrof skulle inträffa. Exempelvis så är det en hög prioritet att få USA's president i säkerhet när något händer, vid attacken mot USA den elfte september 2001 så lät man inte presidenten gå ute och klippa gräset när man insett allvaret i situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Resten får "klara" sig själva. d.v.s vi är dödsdömda.
Jaså? Du tror att världens befolkning kommer att drunkna? Läs på lite, vattenhöjningen blir inte flera hundra meter direkt... Men OM den skulle bli så stor som du verkar tro, tycker du att det ska byggas enorma skyskrapor i de norska fjällen på endast ett år så att världens befolkning kan leva där tills de svälter ihjäl när syndafloden har tagit världen i sitt grepp?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
I stort sett hela Europa kommer slukas av vattnet,
Nej, större delen av Europa ligger högre än vad vattnet kommer att nå. De enda länder som kommer att få så stora problem är väl Danmark och i synnerhet Nederländerna (som redan ligger under havsnivån till stor del).

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
kommer "eliten" i Europa få förtur till Norge?
Varför just Norge? Är inte Österrike eller Schweiz ganska goda kandidater i så fall? Tror du att norska regeringen har avtal med övriga europeiska regeringar om att man ska ge dem plats?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Norge är Europas rikaste land, med många och enorma hemliga bergrum i sina berg.
Bergrummen är hemliga säger du, men du känner till dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Vi har även Svalbard med världens alla fröer som man samlar där!
Redan avhandlat Svalbards fröbank visserligen, men det kan ändå vara på sin plats att påtala att det inte är norskt projekt. Det är internationellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Norge kommer i princip klara sig helt intakt vid en vattenhöjning det bir inte alls lika påverkat som andra länder kommer bli. Det är helt enkelt den idylliska platsen när vattnet har stigit.
Mmm, bergstopparna är verkligen idylliska. Kanske kan anlägga hela städer på de branta fjällsluttningarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Klimatet kommer ge mest förutsättningar då det är skyddat mot andra naturkatastrofer som kommer att inträffa.

Bra odlingplatser, fina dalar, mycket mineraler sparad olja som bränsle m.m
Jag undrar lite, är det Norge som ligger bakom denna konspiration om att höja temperaturen på solen och få all världens is att smälta på endast ett år? Eller vad handlar denna tråd om?
Citera
2009-09-14, 19:25
  #6
Medlem
Jag är rädd för att du, som jag tidigare åkt på en nöt av skrämselpropaganda.

2003 så 'läcktes' en Miljörapport av Pentagon som hävdade möjliga klimatscenarion. Den sa bland annat att 2007 skulle Holland ligga under vatten, 2010 eller 2020 skulle England ha arktiskt klimat. Det blev en enorm press världen runt som skrev om detta. Det var något som kallas 'Spin' och är ett politiskt fenomen och i det här fallet skrämselpropaganda. Jag kan tyvärr inte hitta den rapporten längre på internet men har den i en hårddisk på annan ort som jag tänkt ompublicera framöver. Det finns en avvart på nätet men det är inte 'orginalet'.

Neo-maya övertygelsen om 2012 ligger i linje med lite andra skrämselpropagandor om världens undergång och apokalyps och jag gissar att det är så att man skriver historien på detta vis, ungefär som man hypade år 2000 problematiken.

I ovanstående så finns det även dialoger om polarskiften och smältningar osv som skulle innebära att vattnet skulle täcka stora delar av jorden. Visst, det kanske inte är omöjligt men jag ser det som mer troligt att det används som skrämselpropaganda för att komma undan med andra reformer, krig och annat trams.

För det vill jag inte förneka att vi eventuellt står för en problematik och global uppvärmning, jag kan inte avgöra det själv. Det finns flera sidor på debatten, några hävdar att man kan ändra vädret med hjälp av teknologi och ja, det kunde man redan på 70 talet. Samtidigt så är det ett race för naturresurser till polerna, så varför inte smälta lite is här och där för att elda lite för debatternas skull?

För några år sedan så var det en artikel i Guardian Weekly om is som hade smält vid nordpolen, det visade sig vara en enorm logistisk fördel för USA och Kina som fick förkortad exportsträcka, har för mig att det var 600 mil eller så.

Även, om du nu har rätt. Vad kan du göra? Om politikerna äger frågan och styrmedlen så får man helt enkelt lita på att dom åtminstone har förmåga till att rädda större delen av befolkningarna. Om det skulle vara riktig kris, tror du inte det skulle vara ett helt annat liv på våra politiker?
__________________
Senast redigerad av ninj4h 2009-09-14 kl. 19:28.
Citera
2009-09-14, 19:33
  #7
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninj4h
Jag är rädd för att du, som jag tidigare åkt på en nöt av skrämselpropaganda.


Fast å andra sidan är det inte direkt någon slump att Pentagons militäranalytiker ägnar mer tid åt att utreda miljökonsekvensscenarion i dagsläget än vad de gör åt traditionella terroristhot.

Tror de flesta som är hyfsat insatta är medvetna om att miljöscenarion är ett mycket större reellt hot än någon terrorist (kolla på New Orelans-katastrofen t.ex.). För Pentagon-nissarna så är det dessutom fullkomligt oväsentligt vem som orsakar dessa miljöförändringar - det skiter de fullständigt i, de konstaterar bara att hotet är verkligt.
Citera
2009-09-14, 19:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast å andra sidan är det inte direkt någon slump att Pentagons militäranalytiker ägnar mer tid åt att utreda miljökonsekvensscenarion i dagsläget än vad de gör åt traditionella terroristhot.

Tror de flesta som är hyfsat insatta är medvetna om att miljöscenarion är ett mycket större reellt hot än någon terrorist (kolla på New Orelans-katastrofen t.ex.). För Pentagon-nissarna så är det dessutom fullkomligt oväsentligt vem som orsakar dessa miljöförändringar - det skiter de fullständigt i, de konstaterar bara att hotet är verkligt.

Nu var Pentagon-nissarna helt ute och cyklade i den där rapporten, som förövrigt Herr Bush avfärdade. Effekten av rapporten var en enorm 'spin', vilket jag tror var önskemålet. Det blev en global effekt. När det kommer till global uppvärmning så tror jag personligen att det är skrämsel propaganda för att för att hålla oss borta från den sanna problematiken om att Oljan håller på att sina.

Vill man ta det här vidare, bortsett från Chemtrails, så finns det nån professor i Alaska som har utnämnt ett system och projekt som kallas 'HAARP' vid att likna 'Project Gutenberg' dvs Atombomben's förhistoria. Han hävdar att man kan förstärka effekten av oväder och utföra viss förstärkning av väderstormar och sånt med detta, vilket i sin tur, om det används kan förklara viss instabilitet i vårat eget väder. Det låter i sig lite för 'mycket' för att va sant. Däremot att en person med hans historia går ut och hävdar det här så klart och definierat i eget namn gör ju det hela lite mer trovärdigt. Fast vem vet, jag menar, får man 2 miljoner för att säga projicera ut en idiotisk teori och bor i Alaska på egen hand, så ja.. vem vet, så kan det va med för den delen.

Professorn heter Nick Begich. Han är även varningstriangel för mind-control. Läs mer här: http://www.earthpulse.com/src/category.asp?catid=1

Jag är lite skeptisk till att han kanske ens existerar eftersom han bara kommunicerats av Alex Jones som jag själv gissar är någon form av propagandist även om han i vissa saker har hel rätt. Kanske är det skådespelare hela bunten?

Citat:
The High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) is an investigation project jointly funded by the United States Air Force, the United States Navy, the University of Alaska, and the Defense Advanced Research Projects Agency[1] (DARPA) which aims to "provide a research facility to conduct pioneering experiments in ionospheric phenomena... used to analyze basic ionospheric properties and to assess the potential for developing ionospheric enhancement technology for communications and surveillance purposes."[2] Started in 1993, the project is proposed to last for a period of twenty years. The system was designed and built by Advanced Power Technologies[citation needed] (APTI) and since 2003, by BAE Systems Inc.
http://en.wikipedia.org/wiki/High_Fr...search_Program

BAE Systems som bekant var ju ansvariga för den där mutskandalen här i Sverige för några år sedan där nån konsult fick 500 miljoner för att 'stänga' en affär.
Citera
2009-09-14, 20:01
  #9
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninj4h
Nu var Pentagon-nissarna helt ute och cyklade i den där rapporten, som förövrigt Herr Bush avfärdade.

Fast det här är ju hur de agerar nu. Post-Bush.

Men du tror alltså på Chemtrails? Har jag förstått dig rätt då?
Citera
2009-09-14, 20:05
  #10
Medlem
Vill man söka lite vidare på eventuella tekniska lösningar som kan påverka vädret så kan man spana in 'Vapen definitionen' som finns i 'Space Preservation Act of 2001':

Citat:
(B) Such terms include exotic weapons systems such as--

(i) electronic, psychotronic, or information weapons;

(ii) chemtrails;

(iii) high altitude ultra low frequency weapons systems;

(iv) plasma, electromagnetic, sonic, or ultrasonic weapons;

(v) laser weapons systems;

(vi) strategic, theater, tactical, or extraterrestrial weapons; and

(vii) chemical, biological, environmental, climate, or tectonic weapons.
http://www.fas.org/sgp/congress/2001/hr2977.html

Att notera om sista länken här är att den definierar förbudet att gälla endast 60km ovanför oss, under denna gräns så verkar det va fritt fram.....
Citera
2009-09-14, 20:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Fast det här är ju hur de agerar nu. Post-Bush.

Men du tror alltså på Chemtrails? Har jag förstått dig rätt då?

Utrikespolitiken är ju mer eller mindre den samman fast i annan kostym. 2003 utnämnde man officielt 'full spectrum dominance'. Jag har svårt och tro att dom kör en kovändning. Andra kvartalet i år så ökade man t ex antalet beväpnade kontraktörer i Irak med 29% och i Afghanistan med 23%. Man förnyade kontraktet med tidigare Blackwater, numera Xe, som man diskuterat om att förbjuda tidigare. Tror det mest är ett spel för galleriet.

Om jag tror på det, Ja. Jag tror på Chemtrails. Jag vill även hävda att jag sett dem användas i Holland. FNs klimatpanel tog även upp detta i en av deras senaste rapporter även om det inte gick in i det på djupet men det fanns med i deras rapport. Rent rationellt så kan chemtrails även vara ett måste lite beroende på underliggande orsaker. Även om det kanske inte behöver gå så långt som 'mindcontrol' och kemisk påverkan på människor, så kan man ju alltid använda 'cloudseeding' som en form av censur från satteliter osv om man behöver flytta eller göra osedvanliga saker på marken.

Här är lite information om 'Cloud seeding':
Citat:
Cloud seeding, a form of weather modification, is the attempt to change the amount or type of precipitation that falls from clouds, by dispersing substances into the air that serve as cloud condensation or ice nuclei, which alter the microphysical processes within the cloud. The usual intent is to increase precipitation (rain or snow), but hail and fog suppression are also widely practiced in airports.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_seeding

Jag såg för några år sedan en bild över Irak från satteliter som visade att just hela det landet var 'cloud seedat', kan iofs ha varit en foto-retouch. Vem vet.
Citera
2009-09-14, 20:17
  #12
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninj4h
Om jag tror på det, Ja. Jag tror på Chemtrails.

Hmmm, men det finns ju bilder på "chemtrails" ända tillbaka till andra världskriget. Vad är syftet och framförallt, när är de klara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback