Windows 7 är en "papperskuliss".
Windows 7 är i grunden Windows vista (det bygger vidare på Vista) det är också bara 2 års skillnad på dem.
Windows Vista från 2007 och Windows 7 från 2009.
Utvecklingen av 7 tycker jag var onödig.
det hade räckt att släppa Vista med flera Service pack och utökad support hade Vista hunnit ikapp tekniken i 7.
Windows 7 släpptes som en räddning för Microsoft för när flera stora datortillverkare som DELL och HP slutade sälja datorer med det nya Vista installerat insåg Microsoft situationens allvar och tog fram en uppföljare, Windows 7 för att fortsätta leda marknadsföringen. Det fick DELL och HP att börja sluta sälja datorerna med XP och istället Windows 7.
Om Vista hade tagits emot mycket bättre och sålts utav Stora datortillverkare från början hade nog inte Windows 7 kommit.
Själv kör jag Windows Vista Starter Edition.
Jag bojkottar Windows 7.
Vista Starter Edition arbetar snabbare än Vista Basic och Vista Home premium och defenitivt snabbare än Windows 7!
Systemkraven är lägst vid Vista Starter Edition! kör Vista starter på min HP Pavilion A300.se från 2003 som har Intel Celeron 2.7 ghz, 512 mb ram. Det går som en dans!
Windows Vista starter Edition kräver endast 800 Mhz och 384 Mb ram.
Windows 7 kräver mycket mera av datorn. Som minst 1 Ghz (1000 Mhz) och 1 Gb ram för god prestanda.