2009-11-21, 02:23
Medlem
MoPos avatar
Vad kommer hända i framtiden, säg 50 år, om vi fortfarande använder samma hemsidor! Säg då t.ex. FB! Finns många användare idag, men säg att om 50 år så finns det sjukt många fler! Med tanke på att Man sällan tar bort användarkonton (vet inte hur det är på FB men vet många andra siter där det är så) Så kommer det ju finns så många användare att det är fler än vad som lever och det är sjukt många!

det jag vill komma till är, vad ska man kunna nicka på en hemsida?
Namnet "glen369kuk" lär ju bli taget av någon som inte kan hitta något annat namn och tillslut kommer folk få nicka helt random typ "hasdjlasg8923480238420mmm" Och det blir ju helt stört :S

Är ju till och med idag svårt att hitta ett ledigt nick! Försök göra en användare på hotmail, går typ knappt att hitta något normalt!
Citera
2009-11-21, 02:36
Medlem
kklasens avatar
Utav egen erfarenhet så går internetsidor ner och upp...
Och med det så försvinner användarnamn...

T.ex. om man har en sida som varit igång i 10års tid och så när det börjar bli lite trögt så bestämmer man sig för att rensa. Då åker alla dem som har ett random nickname.

Jag menar. Som t.ex mig själv. Sök på "kklasen" på google och du får upp exakt vem jag är, vart jag bor osv. Ett känt nickname som kommer hålla föralltid....
Mitt nick är dock byggt på K som i Kristoffer. Mitt förnamn och Klasen som i Klasén: Mitt efternamn.

Men jag förstår din oro...
Detta får mig att tänka lite på darknet... Private nätverk med eget internet. Man kommer bygga egna internet och sidor... Sedan typ 2142 (132år från nu) eller tidigare kommer dessa börja samarbeta och staten märker att detta "Private-internet" är faktiskt större än själva internet1 i sig.... Vi är redan på väg mot Internet2 och många privatpersoner pysslar med lokalt internet i sitt område som intressesak. Det kommer bli MYCKET intressant hur dem närmsta åren visar sig.

Trots allt... Det är bara lite över en månad kvar till 10-talet! ... igen!
Vi lever på den mest intressanta tid i historien. Vi bygger internet för framtiden.

Oj, det vart en uppsats . Ursäkta för det
Senast redigerad av kklasen 2009-11-21 kl. 02:48.
Citera
2009-11-21, 03:03
Medlem
knickedickens avatar
Men MoPo lär ju vara så trist så att det aldrig blir mer än MoPo, MoPo1 och MoPo2. Om vi har tur kommer en Mo2Po.

Tänker du att man ska registrera sitt nick i folkbokföringen, så att det aldrig blir två lika?

Nu pratar jag en massa trams, men allvarligt talat ställer du en ganska intressant fråga. Om det vill sig illa får du skaffa copy right, så att du kan stämma andra personer som råkar kalla sig MoPo. Dit nick är din "intellectual property". Det är bra för ekonomin, för då blir fler advokater sysselsatta, och vi kan konsumera fler tjänster i former av advokater som försvarar vår mänskliga rättighet till ett unikt nick, och alla vet ju att ökad konsumtion är bra för ekonomin, för då blir alla mycket lyckligare och tjänar mer pengar och kommer att komma till himlen om det blir tillräckligt roligt för till slut kommer ingen att vara arbetslös eller olycklig för alla arbetar som glada och lyckade advokater med ett eget nick
Citera
2009-11-21, 04:34
Medlem
På Facebook så finns det ju ganska många med samma för- och efternamn och det fungerar ändå. Antagligen kommer andra stora sajter att köra med ett liknande upplägg om nicken så att säga tar slut. I teorin borde det ju redan idag gå att implementera här på Flashback. För vi är ju faktiskt bara nummer som fått användarnamn påklistrade.
Citera
2009-11-21, 14:15
Medlem
MoPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X58
På Facebook så finns det ju ganska många med samma för- och efternamn och det fungerar ändå. Antagligen kommer andra stora sajter att köra med ett liknande upplägg om nicken så att säga tar slut. I teorin borde det ju redan idag gå att implementera här på Flashback. För vi är ju faktiskt bara nummer som fått användarnamn påklistrade.

Jo jag skulle också tro på att det kan bli något sånt! Men det funkar ju inte direkt här på Flashback då man gärna vill kunna vara anonym. Det skulle i så fall vara om 2 personer kunde ha samma nick men det funkar inte heller, skulle kunna bli ganska knasigt!
Men andra communitys som t.ex. efterfesten och och liknande skulle ju kunna ta efter facebook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in