2009-11-21, 12:12
Medlem
Raw123s avatar
För mig och många andra är varje seriöst balanserat datorspel lika mycket sport som fotboll.

Låt mig demonstrera ett hypotetiskt scenario:

Någon gör en ny tråd om VM 2010 i Sydafrika varpå någon annan svarar "det finns redan en tråd om fotboll".

Lyckligtvis finns inte detta problemet vad det kommer till fotboll eftersom sporten råkar ha en helt egen forumdel.

Och fotboll är bara en sport. E-sports är ju allt från fps till beat em' up till strategi.

Alla som vet någonting om e-sports vet skillnaden mellan att lira en seriös match med VoIP gentemot att lira en vanlig public mot random personer. Det är helt olika anledningar till varför man ens startar spelet i fråga. Det bildas annorlunda diskussioner och det känns faktiskt också i mångt och mycket som att spela ett annat spel.
Senast redigerad av Raw123 2009-11-21 kl. 12:19.
Citera
2009-11-21, 12:33
Medlem
megapixels avatar
Håller med Raw123.

Men jag vill att det skall vara ett nytt underforum, för om jag vill diskutera e-sport så vill jag inte diskutera det i samma forum som spelretaterat, det är äpplen och päron.

E-Sport är en sak, spelrelaterat är en helt annan.

Jag BER på mina knän, snälla moderatorer skapa ett nytt underforum i dataspel "E-Sport - Här pratar vi E-Sport och allt som rör Dataspel i tävlingssamanhang"
Citera
2009-11-21, 12:38
Moderator
Snuffelbutts avatar
Inte alls bra förslag, det är som redan påpekat mycket möjligt att skapa en stor tråd om t.ex. ESL i underforat "Spelrelaterat" och därigenom prata om vilka spel som spelas, hur dom spelas, vilka som spelar osv. Att skaffa ett helt nytt forum känns overkill. Det skulle finnas en tråd för varje spel, där "då det händer något" skrivs i, resten av tiden skulle det vara dött. Är det taktik osv du vill snacka, håll dig till dom stora trådarna om respektive spel, bara för att det snackas mycket pub betyder inte det att det inte finns proffs som är inne och snackar.

Nu är visserligen e-sport rätt stort, men att det skulle finnas underlag och möjligheter till en helt egen forumsdel till det kan jag inte tro.

Varför inte skapa en tråd om något av dom stora eventen i spelrelaterat, akta er för att chatta och se hur det fungerar?
Citera
2009-11-21, 13:39
Medlem
Jag har för mig att jag startat en tråd om e-sport i spelrelaterat för ett par år sedan men folk verkade inte vara så intresserade...

https://www.flashback.org/showthread.php?t=664766
Citera
2009-11-21, 16:12
Medlem
Megalomanias avatar
Det är precis med tanke på den typen av diskussioner som Spelrelaterat skapades. Utrymmet finns alltså så avsaknaden av sådana trådar beror med största sannolikhet på att det inte finns så mycket att säga om saken.
Citera
2009-11-21, 16:58
Medlem
ant's avatar
Skulle vara jättebra med ett underforum i Data & Teknologi, e-Sport är för brett för att klumpas ihop i Spel eller Spelrelaterat.
Citera
2009-11-21, 17:02
Medlem
Makss avatar
Me likey!!!

hade varit kul som seriös gamer att se lite på när det är olika turneringar / tälingar.. enda stället jag kan tänkas hitta en sådan tråd är väll i typ.. övrigt?

+1!
Senast redigerad av Maks 2009-11-21 kl. 17:05.
Citera
2009-11-21, 20:22
Medlem
Daevass avatar
Jag vill ha! jag vill ha! Ni som säger nej förstår inte hur stort ämnet är! Och att det inte diskuteras är för det inte finns en forumdel. Jag vill kunna diskutera MSL, OSl och allt jag är intresserad av där.
Citera
2009-11-21, 20:27
Medlem
NollottAs avatar
Tänkt på det förut, bra att du tog upp det!
Citera
2010-08-31, 01:33
Medlem
Rorass avatar
Dags att bumpa den här tråden!

Jag håller med TS om att ett e-Sportforum skulle vara sjukt intressant och leda till massor utav diskussioner. Jag är själv intresserad men har inte tiden/orken att leta reda på all info som krävs för at hålla sig uppdaterad. Aktuella turneringar, evenemang (tex stora LAN) skulle också kunna hamna i det här forumet.
Citera
2010-08-31, 10:25
Medlem
Låter intressant! Har dock ett annat förslag, det ska finnas en klistrad tråd som behandlar det ämnet med interna och externa länkar, som denna: https://www.flashback.org/t278525

Vad tycker ni?
Citera
2010-08-31, 15:08
Medlem
BigFatCones avatar
Ge mig trettio trådar som handlar om e-sport så ska vi överväga saken, innan dess går det alldeles utmärkt att starta en tråd för turnering X i Spelrelaterat, matchprat kan man ta i chatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in