• 1
  • 2
2009-11-21, 00:36
Medlem
Raw123s avatar
Hej.
Jag skulle gärna se ett nytt forum under antingen Dator- och konsolspel eller Sport & Träning. Ett forum som skulle inrikta sig på tävlingsinriktad datorspelssport.

Förklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_sports

Jag tror detta hade kunnat ge upphov till diskussioner som för närvarande inte finner utrymme i dagens forum. Exempelvis; diskussioner om djupgående strategier, skvaller i eSports världen, samt ett forum för kommande events, ligor och mästerskap.

Flashback med sin mångfald hade fungerat bra som en plattform för folk som söker nya erfarenheter inom e-sportsvärlden. Man hade fått information om olika ligor och mästerskap inom olika e-sports man knappt visste fanns. Jag tror det hade kunnat gå så långt att det hade ökat cirkulationen mellan olika datorspel. Jag menar, anledningen till varför vissa spenderar 5 år i wow (utan att ens testa något annat), beror nog till stor del på just brist på information. Man kanske inte behöver angripa samhällsproblem för att bevisa nödvändigheten av detta forum. Jag tror bara att detta hade blivit ett perfekt komplement till forumet Dator- och konsolspel som mer inriktar sig på casual gaming.
Citera
2009-11-21, 00:37
Medlem
Ställer mig bakom den här storartade idén!
Data & Teknologi vore nog mest lämpligt, kan tänka mig att det är där folk skulle leta.
Citera
2009-11-21, 00:38
Medlem
anooonyms avatar
Kan vara intressant imo.
Citera
2009-11-21, 00:38
Medlem
Garfi3lds avatar
Jag är på!
Citera
2009-11-21, 00:40
Medlem
Bra initiativ och idé!
Citera
2009-11-21, 00:42
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det räcker nog med att du startar en sån tråd istället
Citera
2009-11-21, 00:42
Medlem
Jag tror på denna idén.
Citera
2009-11-21, 01:01
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
Hej.
Jag skulle gärna se ett nytt forum under antingen Dator- och konsolspel eller Sport & Träning. Ett forum som skulle inrikta sig på tävlingsinriktad datorspelssport.

Förklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_sports

Jag tror detta hade kunnat ge upphov till diskussioner som för närvarande inte finner utrymme i dagens forum. Exempelvis; diskussioner om djupgående strategier, skvaller i eSports världen, samt ett forum för kommande events, ligor och mästerskap.

Flashback med sin mångfald hade fungerat bra som en plattform för folk som söker nya erfarenheter inom e-sportsvärlden. Man hade fått information om olika ligor och mästerskap inom olika e-sports man knappt visste fanns. Jag tror det hade kunnat gå så långt att det hade ökat cirkulationen mellan olika datorspel. Jag menar, anledningen till varför vissa spenderar 5 år i wow (utan att ens testa något annat), beror nog till stor del på just brist på information. Man kanske inte behöver angripa samhällsproblem för att bevisa nödvändigheten av detta forum. Jag tror bara att detta hade blivit ett perfekt komplement till forumet Dator- och konsolspel som mer inriktar sig på casual gaming.

Datorer samt datorspel i samma mening som sport går inte. Det är inte sport punkt slut och nej till förslaget.
Citera
2009-11-21, 01:10
Medlem
offe_mans avatar
Vad ska man ta där som man inte kan ta i speldelen?
Är det du VM i Super Mario och lag A hoppat förbi lag C kan det tas i den tråden
Citera
2009-11-21, 02:26
Medlem
megapixels avatar
Jag tycker att det ända som saknas på FB är just en del för E-Sport, där mitt stora intresse ligger.

Jag skulle gärna vilja diskutera senaste EM, WCG, ESWC ovs ovs

Snälla FB, gör ett E-Sport forumdel.
Citera
2009-11-21, 04:57
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapixel
Jag tycker att det ända som saknas på FB är just en del för E-Sport, där mitt stora intresse ligger.

Jag skulle gärna vilja diskutera senaste EM, WCG, ESWC ovs ovs

Snälla FB, gör ett E-Sport forumdel.
Visa på 30 olika trådar som behandlar detta ämne så kanske admin kan överväga saken. Det är normen för att ett underforum ska startas.
Citera
2009-11-21, 05:12
Medlem
moderatswings avatar
De trådarna passar redan idag in i Spelforumet så en ny forumdel vore onödig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in