• 1
  • 2
2009-11-21, 00:02
Medlem
random@Flashbacs avatar
Tjenare.
Jag har ett lite irriterande problem. Så fort jag träffar nytt folk eller går och festar så lider jag av väldigt mycket handsvett. Ganska jobbigt eftersom det är främst då man hälsar och skakar hand med folk.
När jag endast sitter hemma vid datorn m.m så är jag ständigt snustorr om händerna och känner inte av minsta svettning! Men så fort det hettar eller man känner sig minsta nervös ute med folk börjar jag svettas direkt..

Riktigt irriterande och jobbigt faktiskt. Testat Absolut Torr under en månadstid ungefär utan resultat.
Tips/idéer? Känns riktigt jobbigt att man måste knäppa ett par extra öl på förfesten för att svettningarna ska släppa så man kan hälsa på folk utan att skämmas..
Senast redigerad av random@Flashbac 2009-11-21 kl. 00:15.
Citera
2009-11-21, 00:29
Medlem
Nu har jag inget större problem med handsvett. Jag kan dock säga att folk inte bryr sig allt för mycket om lite handsvett då det är normalt och alla har svettiga händer då och då, så gör inte så stor sak av det.

Hur som helst är ett tips att gå på toa och låta iskallt vatten rinna på händerna i 30 sek-1min, då blir händerna dels svala och dels torra när vattnet är borta. Kanske inte mycket till tips, men jag tror inte det finns allt för mycket att göra. Du kan även lite smidigt torka av högerhanden på kläderna på något sätt innan du hälsar, låtsas klia dig eller något?
Citera
2009-11-21, 00:31
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random@Flashbac
Tjenare.
Jag har ett lite irriterande problem. Så fort jag träffar nytt folk eller går och festar så lider jag av väldigt mycket handsvett. Ganska jobbigt eftersom det är främst då man hälsar och skakar hand med folk.
När jag endast sitter hemma vid datorn m.m så är jag ständigt snustorr om händerna och känner inte av minsta svettning! Men så fort det hettar eller man känner sig minsta nervös ute med folk börjar jag svettas direkt..

Riktigt irriterande och jobbigt faktiskt. Testat Absolut Torr under en månadstid ungefär utan resultat.
Tips/idéer? Känns riktigt jobbigt att man måste knäppa ett par extra öl på förfesten för att svettningarna ska släppa så man kan hälsa på folk utan att skämmas..

Du skulle kunna prata med en läkare och prova botox, det gör att du får en temporär lösning under 6-12 månader. Hjälper detta så kanske du skulle fundera på en mer permanent lösning som går ut på att man kapar själva svettnerven till händerna. Det är dock inte ett helt riskfritt ingrepp.
Citera
2009-11-21, 00:52
Medlem
random@Flashbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Nu har jag inget större problem med handsvett. Jag kan dock säga att folk inte bryr sig allt för mycket om lite handsvett då det är normalt och alla har svettiga händer då och då, så gör inte så stor sak av det.

Hur som helst är ett tips att gå på toa och låta iskallt vatten rinna på händerna i 30 sek-1min, då blir händerna dels svala och dels torra när vattnet är borta. Kanske inte mycket till tips, men jag tror inte det finns allt för mycket att göra. Du kan även lite smidigt torka av högerhanden på kläderna på något sätt innan du hälsar, låtsas klia dig eller något?

Jo det är klart, tipset med vatten ska jag testa tack!

Citat:
Du skulle kunna prata med en läkare och prova botox, det gör att du får en temporär lösning under 6-12 månader. Hjälper detta så kanske du skulle fundera på en mer permanent lösning som går ut på att man kapar själva svettnerven till händerna. Det är dock inte ett helt riskfritt ingrepp.

Hm, ja, forsätter det får jag väl gå till läkare och fråga. Det där botox lät rätt intressant. Något kirurgiskt ingrepp känns överdrivet eftersom jag inte lider såå enormt av det ändå.
Senast redigerad av random@Flashbac 2009-11-21 kl. 00:56.
Citera
2009-11-21, 00:55
Medlem
bautas avatar
Hade samma problem, testade Absolut Torr utan resultat. På apoteket finns en annan variant som heter 'Extra Effektiv Antiperspirant Special Care' - det är en rödvit förpackning och kostar ca 50kr. Funkade bra för mig, jag applicerar med fyra dagars mellanrum innan jag sover. Till skillnad från Absolut Torr är den här varianten mer 'krämig' och ger nästan ingen sveda alls. Kanske kan vara värt ett försök?
Citera
2009-11-21, 00:58
Medlem
random@Flashbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bauta
Hade samma problem, testade Absolut Torr utan resultat. På apoteket finns en annan variant som heter 'Extra Effektiv Antiperspirant Special Care' - det är en rödvit förpackning och kostar ca 50kr. Funkade bra för mig, jag applicerar med fyra dagars mellanrum innan jag sover. Till skillnad från Absolut Torr är den här varianten mer 'krämig' och ger nästan ingen sveda alls. Kanske kan vara värt ett försök?

Låter spännande, får testa på en sådan. Blev du av med dina svettningar helt efter detta? Hurpass illa svettades du innan?
Citera
2009-11-21, 01:00
Bannlyst
Citat:
Tjenare.

Du är nervös. Samma hände(r) en polare. Ta det lugnt för satan. Dra en snaps eller 2 innan du träffar dom.
Citera
2009-11-21, 01:03
Medlem
random@Flashbacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallitz
Du är nervös. Samma hände(r) en polare. Ta det lugnt för satan. Dra en snaps eller 2 innan du träffar dom.
Jo det är klart det har med nervositet/osäkerhet att göra. Man kanske skulle börja röka sig en fet gås precis innan man går utanför dörren så man kan känna sig lite lugnare?
Citera
2009-11-21, 01:08
Medlem
bautas avatar
Förut brukade mina handflator kännas kladdiga och glänste av svett. Kunde knappt hålla i en penna, och papper brukade knöglas ihop om jag höll i det. Svettningarna är i dag så gott som borta. Blir givetvis lite svettig om jag har varma vantar eller anstränger mig fysiskt. Kan iaf ta folk i hand utan att behöva skämmas.
Citera
2009-11-21, 01:10
Medlem
bautas avatar
Citat:
Jo det är klart det har med nervositet/osäkerhet att göra. Man kanske skulle börja röka sig en fet gås precis innan man går utanför dörren så man kan känna sig lite lugnare?
Ja, det funkar också. Tro mig
Citera
2009-11-21, 01:26
Bannlyst
Citat:

............

Citat:
Dra en snaps eller 2 innan du träffar dom.
Citera
2010-01-25, 22:44
Medlem
random@Flashbacs avatar
Kan uppdatera nu efter jag testat både "Extra Effektiv Antiperspirant Special Care" och absolut torr från apoteket - ingen har fungerat särskilt bra/inget!

Är det värt att åka till doktorn? Riktigt tröttsamt att gå runt med blöta händer hela dagarna när man hälsar på folk m.m Om det inte står ovan redan så är det främst när jag kommer ut och när det är lite spända situationer. Sitter jag hemma har jag aldrig handsvett.
Någon som vet vad man får göra för tester etc om man åker till doktorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in