Citat:
Ursprungligen postat av
Spazzman
Lyrican och benson var nedtrappning enligt läkarordination men det var egentligen bara 225 mg Lyrica och 15 mg stesolid, resten av benson skaffades på annat håll "tack" vare att jag kände en liten effekt av stesoliden men inte tillräcklig, jag ville få höjt dosen men det blev inget med det. Då blev jag irriterad och köpte andra benso istället.. Smart Ne kanske inte men det var så det blev.
Kommer inte ihåg exakt vilken ordning all nedtrappning osv gick till men jag vet att den sista tabletten jag åt var Mirtazapin och jag var nere på en halv tablett varannan dag eller så. Just mirtazapinen var inget som jag var tvungen till att sluta med men jag ville så gärna bli av med rubbet, något som jag kanske aldrig kan bli eftersom man behöver en antidepressiv i grunden efter ECT för att inte falla tillbaka.
Sen var det visserligen inget tvång att sluta med varken Lyrican eller Stesoliden men det var en rekommendation, jag hade kunnat fortsätta om jag ville.
Just nu försöker jag hålla en dialog med psykiatrikern där jag vill ha en kompletteringsmedicin som ger sig på ångesten, Valdoxanen är perfekt för sömn och stabilisering men inte särskilt effektiv mot ångesten än iaf, ätit i en dryg månad. Lergigan och lågdos neuroleptika har nämnts men lergiganen är jag fruktansvärt skeptiskt till eftersom jag testat dom andra "allergimedicinerna" (Atarax, Propavan och Theralen)
De ända dom hjälper till är att somna men det klarar jag av ändå, dessutom vaknar jag upp som en zombie och det tar halva dagen efteråt innan man känner sig någorlunda normal. Lite så var det med Mirtazapin också så de vore tråkigt om man skulle behöva gå tillbaka till den skiten när den äntligen försvann när jag började med Valdoxan.
Okej så du är fri från ångest men är tom och depressiv, för mig är det tvärtom.. Nästan lite pest eller kolera men depression är nog faktist lite värre, hoppas du blir av med skiten snart!
Jo jag har förstått såhär i efterhand att det var lite av hästdoser jag åt, men de tänkte jag inte på då, eftersom det var ungefär den dosen som behövdes för att klara av vardagen, kan nämnas att jag mådde sämre ur ett depressions perspektiv då än nu. Idag klarar jag mig ganska bra på 1 mg Ikto enbart på morgonen vilket endå får räknas dom lågdos om man jämför med tidigare doser. De tråkiga är att det inte är utskrivit från sjukvården men skulle man kunna få liknande mängd stesolid eller eventuellt någon annan effektiv kompletteringsmedicin så hade jag såklart blivit nöjd.
Jag fick neuroleptika mot sömnbesvär o den ångest jag fick av cipralex. Både zyprexa o seroquel. Fiii fan säger jag. Hade dem inte samtidigt. Jag gick upp 30 kg i vikt. Och gick fr 50 kg till 80 kg på bara några månader. Hystetiskt sugen på kolhydrater. När jag hade min utmattningsdepression åt jag typ ingenting. Nu är jag av med Ciprelex sedan ett år och jag la ganska snart bort neuroleptikan. Men vikten fick jag kämpa med. Idag väger jag 55 kg. Kan inte äta när jag trappar stess mår illa hela tiden. Ang lergigan så funkar den mkt bra på mig. Jag tar 25 mg. Blir dock torr i ögonen o får dimsyn och torr mun tar ngn vecka att äta in sig på dem sen försvinner dagtröttheten. Theralen är vidrig, jag kan inte svälja om jag tar droppar. Atatax är som sockerpiller.
Ja jag känner mig tom och nestämd. Men igår kom det massor m känslor o jag grät floder. Har inte känt riktiga känslor på flera år. Och då har jag haft det väldigt jobbigt med mkt tragiska händelser omkring mig o min egen hemska olycka som jag var med om i mars i år. Nu när jag knappt tar några stess längre så är jag väldigt känslig. Nedstämdheten hoppas jag försvinner. Att vara riktigt deprimerad kan nog ingen förstå hur det känns. Det värsta jag upplevde var när jag hela tiden fick tips om hur jag skulle rycka upp mig o sluta älta osv. Hade jag kunnat det hade jag gjort det.
Min depression var åt det melankoliska hållet o de ville lägga in mig. Men jag hade jobbat i huset och det var jobbigt att träffa gamla arb.kompisar i denna utsatta situation. Min depression försvann avv cipralexen men jag fick ångest istället pga läkemedlet. Tycker du ikto är bättre än stess? Min läkare vill byta mina sista 5 mg stess mot 0,25 ikto pga mitt enzymfel.
Har du fått förstärkt Ångest pga antidepp?
// Var rädd om dig/ Magica