2013-07-03, 13:36
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Svensk som man är så körde jag på mittemellan lösningen och tog 25, det räckte
Gött för dig!
Citera
2013-07-03, 18:15
Medlem
Asså ååååh, nu har jag blivit lite frälst på dessa underbara små blå valarna, mmhm

Käkat alprazolam i relativa doser men alltid tyckte det varit "grr, jag ska äta upp mig själv" i myshetsgrad, diazepam däremot, owwie! Tack kära medmänniskor för att ni liberaliserat mig till den grad att jag inte sa nej på tal.
Citera
2013-07-03, 19:47
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackerman2
Jag har tagit 1g valium. Först tog jag ca 500mg under 30 dagar. Sedan åkte jag hem till Sverige under 30 dagar. Nu har jag tagit restrerande 500mg under ca 30 dagar. Just idag är det 12 dagar sedan jag tog valium senast. Känner inte någon jätte AT tror jag. Men jag är såklart inte på värdelns bästa humör.

När brukar ATn komma på allvar för Valium?
Det kan ta ett tag, på grund halveringstiden.
Citera
2013-07-05, 05:08
Medlem
Har märkt att denna medicin fungerar utmärkt mot min GAD, hur tar jag mig till för att få en läkare att skriva ut dom så jag kan ta dom vid behov?
Citera
2013-07-05, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Har märkt att denna medicin fungerar utmärkt mot min GAD, hur tar jag mig till för att få en läkare att skriva ut dom så jag kan ta dom vid behov?

Du ringer och bokar en tid bara.
Citera
2013-07-05, 11:45
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Som Miffo3 skrev ring och boka. Men räkna inte med att du får benso på första besöket, om du inte får en läkare som förstår din situation.
Citera
2013-07-06, 17:26
Medlem
runds avatar
Hur lång tid kan 10mg valium tänkas spåras i blodet/pisset?
Citera
2013-07-06, 17:27
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
räkna med 1 vecka minst... diazepam är något jävulskt på det sättet.
Citera
2013-07-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rund

Du får räkna med mellan 4 och 6 veckor, även vid enstaka intag.
Citera
2013-07-07, 23:18
Medlem
bdbdbdbds avatar
Själv håller jag på att trappa ut, sluta går inte rakt av iaf för mig, räcker med 1-2 dar så är det rena helvetet

Lyckats minska från 40-50mg dagligen + alkohol till runt 10mg utan alkohol, men ändå långt kvar, känsla att det inte går att sluta. väldigt svårt att minska mer, vissa dar inget eller 5mg men verkar va dålig idé för då tar jag 30mg nästa dag istället.

Nån i liknande sitution? PM gärna, vad göra bäst? helst skulle man ha mängder med 2mg bara men det är inte lätt om man tänkt göra det själv så finns det bara 10mg. visst dela i 4-5 delar men det mesta även i blister är kopior så kanske får 6-8mg i 1/4 del och inget i nästa 1/4 osv...
Citera
2013-07-09, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
räkna med 1 vecka minst... diazepam är något jävulskt på det sättet.
Ja det är fan ruggigt hur länge Diazepam sitter i det är rent löjligt haha! Men har aldrig riktigt förstått varför det sitter i såpass mycket längre än andra benz?
Citera
2013-07-09, 20:00
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Själv håller jag på att trappa ut, sluta går inte rakt av iaf för mig, räcker med 1-2 dar så är det rena helvetet

Lyckats minska från 40-50mg dagligen + alkohol till runt 10mg utan alkohol, men ändå långt kvar, känsla att det inte går att sluta. väldigt svårt att minska mer, vissa dar inget eller 5mg men verkar va dålig idé för då tar jag 30mg nästa dag istället.

Nån i liknande sitution? PM gärna, vad göra bäst? helst skulle man ha mängder med 2mg bara men det är inte lätt om man tänkt göra det själv så finns det bara 10mg. visst dela i 4-5 delar men det mesta även i blister är kopior så kanske får 6-8mg i 1/4 del och inget i nästa 1/4 osv...

Diazepam, och dess metaboliter, har så lång halveringstid att du skulle kunna prova att ta 10 mg varannan dag.

Sedan efter någon vecka tar du 5 mg varannan dag och 10 mg varannan dag.

Sedan efter ytterligare någon vecka 5 mg varannan dag.

Då har du kommit ner på en genomsnittsdos på 2,5 mg per dygn. Det är så pass lågt att du bör kunna sluta helt från den dosen.

Det är en möjlighet om man inte har tillgång till bra 5 mg och 2 mg diazepamtabletter.
Senast redigerad av E.W. 2013-07-09 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in