2009-11-20, 13:37
Medlem
Köpte en laptop från hp i våras. Upptäckte att ljudet från högtalarna blir förvrängt när man spelar musik o film. Ljudet är bara förvrängt om man har det trådlösa nätverks kortet igång.
Kontaktade HP o klagade och dom skulle reparera, fick tillbaka datorn o kunde läsa att dom har uppdaterat bios. Exakt samma fel är dock fortfarande kvar. Reklamerade samma fel igen och dom sa att dom skulle reparera. Fick återigen tillbaka datorn med exakt samma fel, denna gång hade dom installerat om windows, raderat alla dokument o dyl. samt slarvat bort en skiva jag hade glömt i dvd spelaren.
Kontaktade hp supporten igen o denna gång skulle jag lösa problemet genom att slå av A-bandet på nätverkskortet via enhetshanteraren. Detta löste problemet med ljudet.

Funderar på om det kan vara riktigt att lösa problemet på detta sätt, verkar som om det är ett hårdvaru problem med datorn som inte hp vill kännas vid. Är det någon annan som har haft liknande problem.
Datorn är en HP 6735b

Har för mig att man kan häva köpet om inte försäljare/tllverkare kan lösa problemet efter några försök. Att lösa problemet genom att slå av funktioner känns inte helt riktigt även om inte det trådlösa A-bandet används normalt.
Senast redigerad av clas 2009-11-20 kl. 13:40.
Citera
2009-11-20, 13:54
Bannlyst
dom har 3 försök på sig att laga sen ska dom byta mot en ny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här