• 1
  • 2
2009-11-21, 12:24
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allknowing
Använd det istället för vinäger i salladsdressing.

Öh, va? Låter förjävligt ärligt talat...
Citera
2009-11-21, 12:31
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paerlhalsband
Min mamma har drillat mig hårt i konsten att ta vara på det man har i skåpen när det gäller matlagning. Jag råkar ha lite rödtjut och känner för att laga till något som jag inte redan har i repertoaren, därav frågeställningen. Du har dock rätt - det är inget att spara på, vilket är varför jag vill använda det.
Bra mamma tycker jag
Men som redan sagts, lite rött förgyller de flesta grytor och såser. Dock lät det där med salladsdressingen inget vidare
Citera
2009-11-23, 09:52
Medlem
Skala lite morötter, palsternacka, lök och vitlök, skär i bitar å lägg i en gryta med lock som du kan ha i ugnen.

Sätt ugnen på 80 grader ca.

Häll på rödvin, ev lite konjak eller vatten eller buljong. Lägg i en fläskkarre bit och på med salt, peppar och ev rosmarin.

På med locket, in i ugnen. Glöm grytan i 8-12 timmar och servera sedan till pasta, ris eller i tortillas. Smaskens!
Citera
2009-11-23, 09:57
Medlem
Karl-Bertils avatar
Traditionellt gör man väl vinäger på överblivet vin....

Annars är ju rödvinssås kanon, och ska du inte göra det direkt går det att frysa in vin som inte ska drickas.
Citera
2014-04-30, 19:55
Bannlyst
Stek vitlök i olja, lägg på skivade tomater och tomatpuré.. salta och peppra, häll ner vinet och en halv tesked socker. Servera till spaghetti, bon apetité.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in