2009-11-20, 02:02
Medlem
Snibelsnors avatar
jag grubblar över detta med dpi på min nya mus. jag fattar att ju högre dpi ju fortare läser den av MEN jag noterar att om jag maxar det och ritar i pain blir det skakigt och jävligt max e 5040 dps i x och y axel. lägsta e 90 dpi jag kan växla mellan fort och slö läge bägge lägena kan jag ställa in.

men alltså om jag ritar verkar det som låg dpi ger sjuk känsla av att jag verkligen får dra i en penna alltså bättre precion eller?

eller e det bättre spela typ spel med hög dpi och vad tusan är ska man ha aceleration på musen för:S
Citera
2009-11-20, 03:06
Medlem
Hög dpi snabb acceleration som du säger. Som för mig som lirar hyfsat seriöst css är det bra med hög dpi, då du slipper röra musen allt för mycket. Klarar dig med en relativt liten musmatta, då G19 tangentbordet är jävligt brett

Att du slipper fara runt på en yta av 2dm för att röra från ena sidan skärmen till den andra.
Citera
2009-11-20, 03:11
Medlem
Snibelsnors avatar
nackdelen verkar vara att man lätt rör för mycket. men satan det känns verkligen som jag rör hela armen i fps på lite lägre inställning
Citera
2009-11-20, 09:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2009-11-20, 14:39
Medlem
Guesswhoiams avatar
Tar tid att Vänja sig med hög dpi.
Kör också seriös css med pcw's o liknande, Kör mest med awp o då krävs det nästan hög dpi.
Annars så kan man inte dra dragshots och typ hoppa och vända sig o skjuta en snubbe bakom sig direkt utan att ha en musmatta på 1 Meter i omkrets
Rör själv min mus högst 2-3 dm för att dra runt ett varv.
Mvh Guess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in