• 1
  • 2
2009-11-20, 13:33
Medlem
black_devils avatar
tja ni kan nog prova chaplins bar!

tror dom kör med fjortis gräns där
Citera
2009-11-20, 13:58
Medlem
Lite vettiga förslag:
Metro, ligger vid skanstull, 18+
Pilot, ligger vid Sergels torg, 18+
The Bridge, vid kungsbron, gamla hirschen, 18+
Cattelin, Gamla stan, 18 +
Malibu, Kungsgatan 15, 18+
Royal Garden, Kungsträdgården, 18+

Samtliga har billig happy hour och gratis inträde fram till 23:00 om ni skriver upp er på lista via facebook.

Samtliga av dessa duger nog bra som nattklubbar, så dåliga är dom faktiskt inte om man nyss fyllt 18.

För gästlista och mer info, gå in på deras facebook, bara att söka på deras namn.
Citera
2009-11-21, 17:19
Medlem
Danni33s avatar
Jag rekommenderar oxå The Bridge f.d Toxic, dom har gjort om där ännu bättre =D Men det beror på om ni vill sitta å dricka eller partaja hårt! Där dansas det mycket Dessutom är åldersgränsen 18 så det är ganska säkert att man kommer in då.
Citera
2009-11-23, 01:26
Medlem
mentalfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Lite vettiga förslag:

Samtliga har billig happy hour och gratis inträde fram till 23:00 om ni skriver upp er på lista via facebook.

Samtliga av dessa duger nog bra som nattklubbar, så dåliga är dom faktiskt inte om man nyss fyllt 18.

För gästlista och mer info, gå in på deras facebook, bara att söka på deras namn.

Tycker ni ska hålla er till den listan Pucca postade. En bra sammanfattning av vad kroglivet har att erbjuda nyligen födda 18åringar. Har besökt samtliga ställen förutom The Bridge och de kvällar jag var där var Metro och Malibu bäst.
Citera
2009-11-24, 20:52
Medlem
Citat:
Lite vettiga förslag:

De 3 första är egentligen 20årsgräns tror jag (säker på de 2 första iaf.)men de brukar inte bry sig om det. En 18 åring kommer lätt in på ett 20 årsställe.
Citera
2009-11-24, 22:10
Medlem
Mr.Chatterboxs avatar
Sveriges nya nöjesportal, har du inte hört? fixa in er på gästlistan. Gå in här: http://www.118110.se/

För övrigt gillar jag Puccas lista förutom Bridge! Vakterna är riktigt pissiga, UNTZ UNTZ överallt(går inte ens att mingla) m.m. Kommer aldrig sätta min fot där igen! Ni kommer bara bli missnöjda, inget ställe man ska fira sin 18-års dag på!! Cattelin nu på lördag är däremot att rekommendera om ni vill ha party med massa tjejer, det är ju laides-night fram till 22, och sedan är det fritt insläpp för alla. Kommer ni i tid, dvs. innan 22.30, är det till och med gratis inträde... Har aldrig själv varit på Cattelin men har haft polare som varit på besök och som var mycket nöjda me kvällen!

Haha angående Gröna jägaren är nog inget att rekommendra heller för den delen!
Citera
2009-11-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1990
De 3 första är egentligen 20årsgräns tror jag (säker på de 2 första iaf.)men de brukar inte bry sig om det. En 18 åring kommer lätt in på ett 20 årsställe.

Yes, blir man nekad pga. ålder på några av dessa ställen bör man överväga att stanna på Gröna Jägaren eller dylikt.

Nej men seriöst, vissa klubbar har kanske en uttalad 20-årsgräns men ENBART för att kunna neka exempelvis turkar och dylikt trash med en vettig anledning. Hur gick det med lillebrosan då TS? Vart ska ni?

Tänk på att det är löning samt att många kommer gå ut, så var ute i god tid för att slippa för jobbiga köer. Gillar ni house så besök Royal Garden där Darwin&Backwall spelar nu i helgen.
Citera
2009-11-29, 15:56
Medlem
-snW-s avatar
Laroy
Citera
2009-11-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Laroy
Är väl sagt att det ska vara 20-årsgräns numera efter nystarten med tjejerna?
Citera
2009-11-30, 17:59
Medlem
Citat:
Yes, blir man nekad pga. ålder på några av dessa ställen bör man överväga att stanna på Gröna Jägaren eller dylikt.

Nej men seriöst, vissa klubbar har kanske en uttalad 20-årsgräns men ENBART för att kunna neka exempelvis turkar och dylikt trash med en vettig anledning. Hur gick det med lillebrosan då TS? Vart ska ni?

Tänk på att det är löning samt att många kommer gå ut, så var ute i god tid för att slippa för jobbiga köer. Gillar ni house så besök Royal Garden där Darwin&Backwall spelar nu i helgen.

tack för tipsen hörru! har intranättat upp samtliga och det ser ljust ut, för att vara 18. stackarna egentligen som inte kan gå någon-vettig-stans!
& ungjäveln ville inte gå ut i fredags! det blir nu till helgen istället - tack! mer hysteri och ojande och nojande över vart jag ska ta med honom.
but hey, that's family for ya!

tipsa också gärna ego-storasyster på tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=1061146

cheers!
& cheers på en till veckas velande. ...sjuk unge
Citera
2009-12-01, 20:43
Medlem
Nu vet jag inte hur det fungerar i Sthlm men jag har inte haft några problem att ta med lillbrorsan när han var 18 på ställen med högre gräns. Var bara och prata med vakterna först om att det var min bror och att jag tog ansvar för att han skötte sig.

Var även med kompisar som var 25+ och hade då inga problem att gå in tillsammasn emd dem på ställen med 25 gräns fast jag själv inte var det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in