• 1
  • 2
2009-11-19, 22:50
Medlem
lillebror fyller 18 på måndag, så nästa fredag (27/11) tänkte vi gå ut.
kan eventuellt bli senare, men jag undrar: vart tar man en nybliven 18-åring på krogen första gången? i sthlm vill tilläggas.

vissa ställen sänker ju åldersgränsen på vardagar, men vi kommer gå ut en helg.

vad har ni för tips på barer och klubbar?

behöver verkligen veta, har ingen aning om vart jag ska ta med honom.
ett stort icke! för ställen som spelar trance/techno/jättepoppig pop! ..eller reggae..

det behöver inte vara världens största och flashigaste ställe, lite laid back funkar också.
inträdet bör väl inte vara mer än 100.
..och säg nu inte viper room.

alla delar av stan går i princip bra! stureplan är inte förstahansvalet dock.

det bör alltså inte vara mer än 18 år, inte JOBBIG musik, men annars är det fritt fram.
hojta på! vill ta med mig brorsan på ngt roligt!
man fyller bara 18 en gång. man får liksom bara ett första-krogbesök!

som sagt, inte klubbigaste klubben är nödvändig, slår även ett slag för mysiga sunkhak och barkrogar.
hjälp mig nu, jag är clueless! cheers mate, thanks alot
Citera
2009-11-19, 22:54
Medlem
Tredagars avatar
Brukar bara gå på universitetskrogar now adays men jag tyckte om ett ställe som ligger precis vid gamla stans tunnelbaneuppgång, Movitz hette det tror jag. Ganska laidback och man kan prata med varandra utan en massa oljud. Rimliga priser också, men det var ett litet tag sen jag var där.
Citera
2009-11-19, 22:59
Medlem
bds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajna
lillebror fyller 18 på måndag, så nästa fredag (27/11) tänkte vi gå ut.
kan eventuellt bli senare, men jag undrar: vart tar man en nybliven 18-åring på krogen första gången? i sthlm vill tilläggas.

vissa ställen sänker ju åldersgränsen på vardagar, men vi kommer gå ut en helg.

vad har ni för tips på barer och klubbar?

behöver verkligen veta, har ingen aning om vart jag ska ta med honom.
ett stort icke! för ställen som spelar trance/techno/jättepoppig pop! ..eller reggae..

det behöver inte vara världens största och flashigaste ställe, lite laid back funkar också.
inträdet bör väl inte vara mer än 100.
..och säg nu inte viper room.

alla delar av stan går i princip bra! stureplan är inte förstahansvalet dock.

det bör alltså inte vara mer än 18 år, inte JOBBIG musik, men annars är det fritt fram.
hojta på! vill ta med mig brorsan på ngt roligt!
man fyller bara 18 en gång. man får liksom bara ett första-krogbesök!

som sagt, inte klubbigaste klubben är nödvändig, slår även ett slag för mysiga sunkhak och barkrogar.
hjälp mig nu, jag är clueless! cheers mate, thanks alot

Hm, jag har läst om en indiepop-klubb här på fb, den verkar helt ok. Kommer dock inte ihåg vad den hette, men någon annan här kanske vet? Nivå 22 är annars ett fräckt (och jävligt sunkigt) ställe, vet inte riktigt vad dom spelar få musik där, men ölen är billig!
Citera
2009-11-19, 23:12
Medlem
WERYs avatar
Biljardpalatset är helt reko. Ta det. Där kan ni antingen ta en runda vid borden, spela flipper och arkad samt bara sitta ner vid ett bord med varsin öl och snacka lite. Jag hade årets sista fylla där och det var ett helschysst ställe. Ligger ju nära t-banan oxå. Gör honom glad och ta med han dit. Lätt att man går dit nån mer gång i framtiden.

Inget inträde och kanske okej priser. Kommer inte ihåg vad ölen kostade men det var för att alla polare bjöd
Donken ligger på samma gata lite längre bort där ni kan ta varsin dubbel Quarter Pounder with Cheese för att stävja fyllan så den släpper snabbt och risken för "bakslag" hävs helt. Funkat 2 ggr på raken. Den förra gången var jag på Kungsbaren men där är det mkt folk som trängs och 20 års gräns. Jag lyckades dock fixa in en 19 åring som var med i sällskapet
Citera
2009-11-19, 23:30
Bannlyst
gröne jägaren
Citera
2009-11-19, 23:32
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hustler
gröne jägaren

Nej för fan. På Gröne Jägaren sitter bara en massa avdankade bajjenpundare. Gå inte dit om du är under 55.
Citera
2009-11-19, 23:39
Medlem
Asgarvads avatar
Jägaren är helt OK för mig och är en bra förebild för en 18-årig noob, vad man ska förvänta sig: inte för mycket...
Citera
2009-11-19, 23:47
Medlem
nu var det bra länge sedan jag var på lemon/lokal http://www.lemonlokal.se
Detta är ett ställe när man inte vet vart man ska gå så blir det oftast där. Någon annan här kan säkert fylla på med mera info om hur det är där på helgerna då jag inte har varit där på säkert 2år.
Citera
2009-11-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bd
Hm, jag har läst om en indiepop-klubb här på fb, den verkar helt ok. Kommer dock inte ihåg vad den hette, men någon annan här kanske vet? Nivå 22 är annars ett fräckt (och jävligt sunkigt) ställe, vet inte riktigt vad dom spelar få musik där, men ölen är billig!

oh jeez, vad är det med indiepopklubbar?! neeeeej. jag skjuter mig själv om jag tvingas lyssna på typ håkan hellström en sekund!
nivå22 går man till i nödfall en vardag när man vill dricka riktigt billigt.
gjorde misstaget att gå dit en fredag. fy fan. DUNKADUUUNK på högsta volym.
dessutom är personalen där genomgånget, pardon my french, CUNTS.
Citera
2009-11-20, 10:18
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saabturbo
nu var det bra länge sedan jag var på lemon/lokal http://www.lemonlokal.se
Detta är ett ställe när man inte vet vart man ska gå så blir det oftast där. Någon annan här kan säkert fylla på med mera info om hur det är där på helgerna då jag inte har varit där på säkert 2år.

Lemon är väl schlagerkärringarnas paradis? Lokal brukar jag själv slinka in på då jag bor i närheten, 18 åringar undanbedes.
Citera
2009-11-20, 10:52
Medlem
vargvids avatar
har du inget emot rock-musiken så ta en sväng förbi gåsen.
Citera
2009-11-20, 13:28
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bd
Ace kanske? Tydligen inget för TS men det kanske kommer någon och läser denna tråd om två år. Hej på dig!

The Bridge kanske då? Har inte varit där själv sedan de bytte namn men det är väl i klass med viper room, något bättre kanske.
Senast redigerad av Itman 2009-11-20 kl. 13:29. Anledning: kanske kanske
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in