2009-11-19, 17:00
Medlem
Nu är det så att min polare har haft sin dator i ca 1.5år och ända sedan han först fick den så har det varit fryslagg på VARENDA spel han haft installerat, det spelade ingen roll om det var Jesper.nu (onlinespel) eller om det var CS.

Grejen är den att den funkar felfritt med skitsnygg grafik i ca 2min, sen kmr en ständig fryslagg, som han hade låg fps av nått slag i ca 30sek, sen återgår det till vanligt igen.

Han är lat av sig så han har inte funderat på att lämna in den, igår ominstallerade vi den för att se om det kunde vara felet men icke, likadant vid första spel han installerat.

Någon som har någon aning? Var ett självplock som man skulle koppla ihop alla delar själv, kan vara så att han har satt i något fel.
Anledningen till att jag misstänker det är även för att ibland när han stänger av datorn står det något liknande "Stäng diskettluckan till Enhet:A innan du avslutar Windows"

MVH / Hugo
Citera
2009-11-19, 18:13
Medlem
Guesswhoiams avatar
Tänkte först att det kan vara Grafik kortet som övehettas men du sa att den säger att du ska stänga diskettluckan..? Mysko!
Testa först med att byta saker mellan din kompis o din dator. Bästa sättet att hitta felet. Låter som överhettning men vad vet jag..?
När ni håller på btw, Rengör Båda datorerna
Citera
2009-11-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Tänkte först att det kan vara Grafik kortet som övehettas men du sa att den säger att du ska stänga diskettluckan..? Mysko!
Testa först med att byta saker mellan din kompis o din dator. Bästa sättet att hitta felet. Låter som överhettning men vad vet jag..?
När ni håller på btw, Rengör Båda datorerna
grejen är den att det kanske är två helt olika fel angående diskettluckan och att det är något separat.
Nästa lan får jag testa på skiten, perfekt med tanke på att vi har samma datorer ^^ köpt på samma ställe och samma burk overall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in