• 1
  • 2
2009-11-19, 16:01
Medlem
Nu blir jag lite besviken på min träning.. Jag har inte minskat i vikt någonting, bara lyckas gå upp ett och annat kilo. Jag vet inte om det beror på att jag börjat med riktig seriös styrketräning, jag har ökat flera kilo på nästan varje maskin under den här "start"-månaden.

Ett gym jag gick på tidigare, nämnde att efter man börjat att styrketräna går man först upp i vikt, sedan efter c:a 3-4 veckor "rasar" man i vikt.. Stämmer det?
Det är lite tråkigt när man känner att man verkligen försöker, men inte får något resultat.. Har tränat nu en månad med varken våg-resultat eller synligt resultat. Hur länge ska man behöva vänta på att få synligt resultat.. Egentligen spelar väl inte vågen så stor roll, men någonstans vill man ju se att det händer något
Citera
2009-11-19, 16:03
Medlem
saprofyt.s avatar
Du kan inte bygga muskler utan att gå upp i vikt, så det du håller på med är en självmotsägelse.

Sköter du din kost rätt? Kör du hårt och intensivt? Tränar du för mycket? Läs här!
Citera
2009-11-19, 16:05
Medlem
Du har inte läst nånting på detta forum?

jag käkade normalt som jag gjort i hela mitt liv typ och jag gick upp 1-2 kilo på några månader..men sen så började jag äta mindre och gick ner i vikt så du kan inte bara börja träna o tro att du ska få bra resultat..måste tänka på hur du äter osv och tränar..

man brukar öka fort i vikter på gymmet i början..gjorde jag med
Citera
2009-11-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Du kan inte bygga muskler utan att gå upp i vikt, så det du håller på med är en självmotsägelse.

Så det är alltså styrketräningen som gör att jag ökar i vikt då? Jag är inte totalt "blind" på vågen Jag vill bara "hinna" bli tajt till sommaren
Citera
2009-11-19, 16:06
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse

jag käkade normalt som jag gjort i hela mitt liv typ och jag gick upp 1-2 kilo på några månader..men sen så började jag äta mindre och gick ner i vikt så du kan inte bara börja träna o tro att du ska få bra resultat..måste tänka på hur du äter osv och tränar..

Du verkar inte ha läst särskilt mycket du heller. 1-2kg på några månader? men sedan beslutade du dig för att ge dig själv ännu sämre förutsättningar för muskeluppbyggnad och åt mindre?
Citera
2009-11-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Du verkar inte ha läst särskilt mycket du heller.

ja första månaderna..deffar nu..kanske inte har nått med den här tråden att göra men

tycker det går bra för mig utan att köra seriöst
Senast redigerad av BinoBuse 2009-11-19 kl. 16:12.
Citera
2009-11-19, 16:09
Medlem
Citat:

Jag äter
frukost: gröt, ibland blandat med start-flingor
mellanmål: proteindrink m. nötter
lunch: Vanlig husmanskost
träning + banan och protein efterråt
middag: vanlig husmanskost.

Jag ändrade mina matvanor till den här träningen som jag börjat med nu. Äter helt normala portioner och tränar lagom.

Min träning ser ut liknande
Måndag: Biceps + bröst
Tisdag: Triceps + axlar
Onsdag: Rygg eller ben och mage
Torsdag vilodag
Fredag: spinning eller liknande kondition

Sedan börjar allt om igen från lördagen biceps + bröst osv..
Citera
2009-11-19, 16:20
Medlem
Verkar inte som att någon har bra svar på det här
Citera
2009-11-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylik

ne orkar inte svara då jag inte har kunskap tydligen
Citera
2009-11-19, 16:22
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
ne orkar inte svara då jag inte har kunskap tydligen

Svar på vad? Läs FAQ.
Citera
2009-11-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylik
Vad vill du veta? Varför du går upp i vikt? Det är för att du äter mer energi än vad din kropp gör av med. Ät mindre så blir det bra.
Citera
2009-11-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vad vill du veta? Varför du går upp i vikt? Det är för att du äter mer energi än vad din kropp gör av med. Ät mindre så blir det bra.

Det enda jag äter mer av är protein (mellanmålet), och lunchen som jag brukade hoppa över innan.. Har kollat mitt kcal-intag och det ligger på runt max 1500 om dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in