• 1
  • 2
2009-11-19, 15:54
Bannlyst
Tjena!
Jag undrar om de finns något land i Europa där man lagligt kan köpa vapen i affär utan att vara medborgare i landet eller ha licens?

EDIT:
Eller land där man enkelt kan köpa vapen olagligt på någon marknad men ändå vara säker på att vapnet är oanvänt.

De vapen jag menar är pistoler och liknande
Senast redigerad av MrSchniben 2009-11-19 kl. 15:58.
Citera
2009-11-19, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Tjena!
Jag undrar om de finns något land i Europa där man lagligt kan köpa vapen i affär utan att vara medborgare i landet eller ha licens?

EDIT:
Eller land där man enkelt kan köpa vapen olagligt på någon marknad men ändå vara säker på att vapnet är oanvänt.

kan kanske tänka mig tallin , dom har nog det mesta ,
Citera
2009-11-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Tjena!

EDIT:

Jaaa! Äntligen en tråd om att köpa illegala vapen. Det har jag saknat i det här forumet.

.
Citera
2009-11-19, 17:42
Bannlyst
Prova Holland.
Citera
2009-11-20, 00:37
Medlem
Storbritannien: Alla vet att engelska snutar har inte skjutvapen och kan därför inte mäta sig med buset. Nu förtiden kryllar Londons gator av mafiosos som öppet bär mp5 och andra vapen. Ofta har de gul reflexväst och mössor/hjälmar som de tagit från poliserna de dödat. Det är bara att gå fram till en sån och säga "Hello, I'm a foreigner and I would like to buy one of your guns please."
Eftersom många av Londond gangstrar dessutom är araber kan det vara bra att inleda eller avsluta med "Salaam aleikum, allah ahkbar"...
Citera
2009-11-20, 00:50
Medlem
Telefonsamtals avatar
Dessa idiottrådar som drar till sig kretiner som jag knappt trodde kunde finnas i ett modernt land med ett någorlunda fungerande skolväsende är anledningen till att jag fortsätter läsa Vapen och militär. Fortsätt skriva!

Hittills har jag sett förslag på Estland, Nederländerna och Storbritannien. Samtliga med ytterst restriktiva vapenlagar. Har ni fler förslag?

Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Storbritannien: Alla vet att engelska snutar har inte skjutvapen och kan därför inte mäta sig med buset. Nu förtiden kryllar Londons gator av mafiosos som öppet bär mp5 och andra vapen. Ofta har de gul reflexväst och mössor/hjälmar som de tagit från poliserna de dödat. Det är bara att gå fram till en sån och säga "Hello, I'm a foreigner and I would like to buy one of your guns please."
Eftersom många av Londond gangstrar dessutom är araber kan det vara bra att inleda eller avsluta med "Salaam aleikum, allah ahkbar"...

Ja jo... jo ja. Så är det... säkert. Och nybrittiskt bus känner ju inte alls till att polisen i Storbritannien faktiskt har beväpnade insatsgrupper...

http://en.wikipedia.org/wiki/Authori...rearms_Officer
http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Response_Vehicle
Citera
2009-11-20, 01:19
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsamtal
Dessa idiottrådar som drar till sig kretiner som jag knappt trodde kunde finnas i ett modernt land med ett någorlunda fungerande skolväsende är anledningen till att jag fortsätter läsa Vapen och militär. Fortsätt skriva!

Hittills har jag sett förslag på Estland, Nederländerna och Storbritannien. Samtliga med ytterst restriktiva vapenlagar. Har ni fler förslag?

Ja jo... jo ja. Så är det... säkert. Och nybrittiskt bus känner ju inte alls till att polisen i Storbritannien faktiskt har beväpnade insatsgrupper...

http://en.wikipedia.org/wiki/Authori...rearms_Officer
http://en.wikipedia.org/wiki/Armed_Response_Vehicle

Vad roligt hur du inte lyckades uppmärksamma ironi.
Citera
2009-11-20, 01:21
Medlem
Telefonsamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier

Vilka länder föreslår du om du ska hålla dig till topic?
Citera
2009-11-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier

Jag tror att telefonsamtalet inte hade täckning riktigt...
Citera
2009-11-20, 14:06
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har sett en del vapen i antikaffärer i Tallinn. Dock är många ganska förstörda för att de kan ha legat i marken i ca 60 år. Men det varierar nog.
Citera
2009-11-21, 10:17
Medlem
Arasones avatar
man ska akta sig för att köpa från svarta marknaden , du vet aldrig var pistolen har varit. Rätt som det är sitter du där med ett vapen som användes vid ett mord.
Citera
2009-11-21, 15:13
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
man ska akta sig för att köpa från svarta marknaden , du vet aldrig var pistolen har varit. Rätt som det är sitter du där med ett vapen som användes vid ett mord.
Och vad spelar det för roll? Finns inte en chans att du åker på det mordet. Det där är bara skitsnack. Enda möjligheten som jag ser det att torska på en sån grej, är om du har köpt vapnet av en polare som har mördat en av era gemensamma fiender, och du vid den tidpunkten inte har ett alibi.
Senast redigerad av mcmonster 2009-11-21 kl. 15:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in