2010-12-21, 13:12
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Jag har Comhem medium. Fick frivisning av alla kanaler (utom filmkanalerna) av någon anledning, men sedan ungefär en vecka tillbaks så har en massa kanaler försvunnit (även sådana som ingår i mediumpaketet). Jag har inte fått tummen ur än, men ska väl ringa kundtjänst vad det lider.. Är det fler i Stockholmsområdet som upplevt detta?

Det där händer titt som tätt.
Kör en fabriksåterställning, pin är 0000 och nät-id för sthlm är 41001.
När du gjort det så låt bara boxen stå igång så kommer kanalerna att trilla in.
Citera
2010-12-21, 20:02
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Det där händer titt som tätt.
Kör en fabriksåterställning, pin är 0000 och nät-id för sthlm är 41001.
När du gjort det så låt bara boxen stå igång så kommer kanalerna att trilla in.

Jag har fått svar på frågan nu: min box hade helt enkelt blivit för gammal. Tyckte kanske att dom kunde meddelat om detta på något sätt...
Citera
2010-12-23, 01:09
Medlem
puckots avatar
Jag har lyckats glömma bort pinkoden till min box, det är inte dom gamla vanliga 0000 eller 1234 eller liknande då jag vet att jag ändrade koden för typ några år sedan. Jag har inte bara inte haft någon användning av koden förrens nu, så det är ju lite typiskt att man ska gå och glömma den.

Jag har förstått att man ska kunna nollställa pinkoden och ändra den i någon sk. "Hidden/secret menu" eller liknande, men jag fattar inte hur jag gör för att komma åt den menyn? Jag har googlat, men det har inte gjort mig mycket klokare. Det står på boxen att det är en Humax CX-FOX C.

Såhär ser den ut:
http://ii.alatest.com/product/600x40...3b7136a405.jpg
Citera
2010-12-27, 21:36
Medlem
DrGreenthumbs avatar
fattar inget, har använt min boxer länge nu och den har bestämt sig för att inte fungera längre!
Boxern verkar inte hitta nån kanal alls vid kanalsökningen...
Så här ser det ut när jag söker
Frekvens 36000
Nätverks ID 40001
Modulering 64 QAM
Symbolhastighet 6875/KS/s

ändå hittar den inga kanaler, går jag in till polarens rum fungerar hans boxer bra med både mitt kort och hans. Vad gör jag för fel? har dubbelcheckat alls och allt sitter som det ska! Den hittar noll kanaler!
Citera
2010-12-27, 22:00
Medlem
Ned Seagoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
fattar inget, har använt min boxer länge nu och den har bestämt sig för att inte fungera längre!
Boxern verkar inte hitta nån kanal alls vid kanalsökningen...
Så här ser det ut när jag söker

Citat:
Frekvens 36000

360 MHz

Anges som 360000 KHz, beroende på boxmodell.

Citat:
Nätverks ID 40001

41001 för Sthlm. Se referens.

Citat:
Modulering 64 QAM

Rätt.

Citat:
Symbolhastighet 6875/KS/s

Rätt.

För övrigt är "en boxer" en sån här, alternativt en sån här.
Citera
2010-12-30, 00:24
Medlem
rosa_humlas avatar
Vårt nät lägger av var 5-10 minut just nu, blir galen. Hinner precis buffra lite och kolla igenom reklamen på webbtv innan skiten dör. Är det dags för uppdatering från Comhem måntro?
Citera
2011-01-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Vårt nät lägger av var 5-10 minut just nu, blir galen. Hinner precis buffra lite och kolla igenom reklamen på webbtv innan skiten dör. Är det dags för uppdatering från Comhem måntro?

Samma skit här. För mig har det dock varit så ända sedan jag fick det för lite drygt en vecka sedan. När den dör slocknar "onlinelampan" och alla andra lampar och det enda som lyser är "power" samt en blinkande "DS-lampa". Så fort jag har ryckt ur strömkabeln och startat om modemet så fungerar det igen. Är det samma hos dig?

Jag har stängt av IP-flood detection och modemets inbyggda brandvägg. Det borde inte kunna vara störningar pga kanaler eftersom att det är modemet som tappar uppkopplingen och inte bara det trådlösa nätverket. Blir tokig!
Citera
2011-01-17, 01:30
Medlem
royal_flushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Är det någon som ska beställa lite tjänster och känner för att hjälpa en fattiglapp tjäna lite provision kan ni pm'a mig så kan jag slå er en signal från jobb Kan checka om det ni tänkt er är det bästa eller om det finns sjysstare deals.

what he said, PMa om ni vill ;D
Citera
2011-01-17, 08:24
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekke_
Samma skit här. För mig har det dock varit så ända sedan jag fick det för lite drygt en vecka sedan. När den dör slocknar "onlinelampan" och alla andra lampar och det enda som lyser är "power" samt en blinkande "DS-lampa". Så fort jag har ryckt ur strömkabeln och startat om modemet så fungerar det igen. Är det samma hos dig?

Jag har stängt av IP-flood detection och modemets inbyggda brandvägg. Det borde inte kunna vara störningar pga kanaler eftersom att det är modemet som tappar uppkopplingen och inte bara det trådlösa nätverket. Blir tokig!
Har du ett EPC2425? Gör en fabriksåterställning i så fall. Håll in rebootknappen på baksidan av modemet i 30 sekunder. Vänta till online lyser igen. Aktivera därefter det trådlösa i modemet. Guide för aktivering av wlan finns på http://www.comhem.se/guider
Citera
2011-01-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Har du ett EPC2425? Gör en fabriksåterställning i så fall. Håll in rebootknappen på baksidan av modemet i 30 sekunder. Vänta till online lyser igen. Aktivera därefter det trådlösa i modemet. Guide för aktivering av wlan finns på http://www.comhem.se/guider

Ja, jag har ett EPC2425. Ska testa ditt tips och hoppas att det fungera, har tvingats starta om modemet tre gånger de senaste trettio minuterna.
Citera
2011-01-17, 09:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekke_
Ja, jag har ett EPC2425. Ska testa ditt tips och hoppas att det fungera, har tvingats starta om modemet tre gånger de senaste trettio minuterna.
Jag törs nästan lova att det kommer hjälpa. Skulle det inte hjälpa är det nog ditt modem som är gånget, alternativt bitfel.
Citera
2011-01-19, 01:00
Medlem
Cpt_Kirks avatar
Kan någon förklara Comhems jävla dravel vid abbonemangs-förlängning?

Jag fick en förfrågan om att förlänga bredband med ett år och få de första tre månaderna billigare.

Ok, javisst. Billigare är ju gott.

Det första som händer är att jag får en mastodontfaktura nästa månad så att jag nästan knäcker deras skitbox med pannan.

Ser sedan att jag har fått ett tillgodo på föregående månad som har dragits av.....ok....puls ner till 220.

De har alltså avslutat mitt gamla abbonemang (INTE FÖRLÄNGT NÅGOT!) direkt efter samtalet, mitt i månaden och börjat fakturera ett nytt därifrån. Och inte fan blev det billigare trots tillgodot? Det mer eller mindre kvittade bort den extra summa som kom på nästa faktura. Cirka 60 kr under "normalpris" för en månad fick jag betala efter att "tillgodot" dragits av. Månaden efter drog de av nästan 50 kronor....av någon jävla anledning.

Just nu känns det som om jag har gått på en jävla blåsning. Sitter på ännu ett uppbundet år på deras dyra bredband utan att ha fått ett skit för det.

Åh, vad jag längtar tillbaka till min gamla lya som hade två små fina "jack" i väggen.

Förövrigt är ett av livets stora mysterier att Comhem överhuvudtaget kan existerar och ha kunder.
Senast redigerad av Cpt_Kirk 2011-01-19 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in