Kan någon förklara Comhems jävla dravel vid abbonemangs-förlängning?
Jag fick en förfrågan om att förlänga bredband med ett år och få de första tre månaderna billigare.
Ok, javisst. Billigare är ju gott.
Det första som händer är att jag får en mastodontfaktura nästa månad så att jag nästan knäcker deras skitbox med pannan.
Ser sedan att jag har fått ett tillgodo på föregående månad som har dragits av.....ok....puls ner till 220.
De har alltså avslutat mitt gamla abbonemang (INTE FÖRLÄNGT NÅGOT!) direkt efter samtalet, mitt i månaden och börjat fakturera ett nytt därifrån. Och inte fan blev det billigare trots tillgodot? Det mer eller mindre kvittade bort den extra summa som kom på nästa faktura. Cirka 60 kr under "normalpris" för en månad fick jag betala efter att "tillgodot" dragits av. Månaden efter drog de av nästan 50 kronor....av någon jävla anledning.
Just nu känns det som om jag har gått på en jävla blåsning. Sitter på ännu ett uppbundet år på deras dyra bredband utan att ha fått ett skit för det.
Åh, vad jag längtar tillbaka till min gamla lya som hade två små fina "jack" i väggen.
Förövrigt är ett av livets stora mysterier att Comhem överhuvudtaget kan existerar och ha kunder.