• 1
  • 2
2009-11-19, 14:45
Medlem
Tes avatar
Lättast att förklara om jag börjar med en bild: http://media-2.web.britannica.com/eb...4-B91F3F9B.jpg

När jag dricker alkohol så händer det ibland, precis samtidigt som jag klunkar i mig det, att det "stramar till" i käken. Känns som att det "strålar" ut och det gör väldigt ont. Stället det känns mest på är högst upp där det står "ramus/condylar/coronoid process" på bilden. Både höger och vänster sida.

Det har hänt att jag känt samma typ av smärta även utan att dricka, men det har varit så påtagligt precis när jag druckit, i och med att det ofta sker i precis samma stund som jag häller i mig alkoholen.

Någon idé vad detta kan bero på?
Citera
2009-11-19, 14:54
Medlem
ettkilomjoels avatar
Delar av din kropp kanske inte tål alkohol helt enkelt?
Kolla upp det hos läkaren?
Citera
2009-11-19, 15:09
Medlem
lillaryds avatar
Säker på att du inte har spikar i drickan?
Citera
2009-11-19, 16:03
Medlem
Grrvakts avatar
Händer mig också. Känns som käken ska låsa sig och så gör det svin ont.
Citera
2009-11-19, 22:52
Bannlyst
beror nog på att muskeln drar ihop sig. antar också att det lugnar ner sig ju mer du dricker? - då muskerna slappnar av tillsist
Citera
2009-11-20, 00:29
Medlem
Saypayaas avatar
Kramp! Jag får det ibalnd i någon muskel under hakan när jag gäspar mcyket.

Låter märkligt att du får det av alkohol då alkohol får musklerna att slappna av. Drick försiktigare eller träna på att "öppna halsen" så att du slipper svälja
Citera
2009-11-20, 09:08
Medlem
Tes avatar
Kramp låter troligt. Jag tror jag ofta spänner käken, märker ibland att jag sitter och biter ihop tänderna hårt. Undrar om man kan göra något åt det
Citera
2009-11-20, 14:30
Medlem
wh0res avatar
Kramp där är verkligen en av de mest smärtsamma sakerna.
Jag lyckas ibland genom att gäspa och samtidigt dra käken lite åt höger eller vänster. Och fy fan vad man vill gråta i 20 sekunder tills det går över.
Citera
2009-11-20, 15:10
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Te
Kramp låter troligt. Jag tror jag ofta spänner käken, märker ibland att jag sitter och biter ihop tänderna hårt. Undrar om man kan göra något åt det
Kan ju vara att du inte märker det då du är full. Du kanske sitter och spänner käkarna omedvetet i fyllan och sen plötsligt får du muskelvärk?
Citera
2009-11-20, 15:40
Moderator
vfs avatar
Från Alkohol till Medicin/Hälsa./Mod
Citera
2009-11-20, 20:12
Kan det inte ha med hjärtat att göra? Vid en hjärtinfarkt skall man ju tydligen kunna känna strålningar upp i käken..
Citera
2009-11-20, 21:17
Medlem
Aniki-kuns avatar
Testa att dricka med sugrör och känn efter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in