Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-19, 13:49
  #1
Medlem
zorb89s avatar
Hejsan!

Håller på med detta klur vilket är egentligen kul men nu när jag gått över till siemens så är det ju inte alls en liten skillnad som dom sa att det var för får inte till fördröjnings och räknar funktionerna.

Vi tar ett LÄTT ex:

Jag trycker på knapp "I0.1" och då ska räknarn sätta en 1a i minne och då jag tryckt 5ggr ska den gå vidare till utgång "Q1.0" för att hitta på något jag önskar men hur blir programmet då skrivet för att funka för hur jag än testar och vrider gör det inte som jag vill. Programmet är inte så här simpelt men principen är den samme.

Ladder:
--|I0.1|----------(C1)---

--|C1|----------(Q1.0)---

Instruktion?:
*****************
A......I0.1
L......C#5
S......C1

NET

AN.....C1
= ......Q1.0

******************

men sen finns det ju CD som ska räkna ner från detta fall 5 men hur skriver man in den i programmet?

Hade verkligen uppskattat förklaring av detta nu och sen timerfunktionen också men denna är viktigast för kasnke kan lösa timern om denna klingar.

Fan för siemens, mitchibitchu är 100ggr lättare och borde vara det ända programmeringsspråket

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback