• 1
  • 2
2009-11-19, 11:13
Medlem
CamilleDelacours avatar
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6140971.ab

Sökte men hittade ingen tråd som nämnde den här artikeln. Är det någon som vet vilken nätdrog det handlar om?

Citat:
Anithas son Simon nära dö efter en beställning
Simon, 17, ville att drogen han beställde på nätet skulle göra honom glad och lycklig.

Det blev tvärtom – den tog så när livet av honom.

– Jag har aldrig varit så rädd, gråtit så mycket, säger han.
Citera
2009-11-19, 11:24
Medlem
Porryhatters avatar
Låter som marijuana
Citera
2009-11-19, 11:25
Medlem
Alltings avatar
Det är ju därför sådana här forum finns. 17-åringar ska inte använda droger, om man läser på lite hittar man många exempel på psykoser. Undrar om det var metdioxyp han lttja med.

Förövrigt borde artikeln handla om VARFÖR han kände att han behövde använda droger. Killen har problem och behöver någon att prata med, helt uppenbart.

Att tro att alla är emot en är ett typexempel på det som kallas för psykos, eller annan upplevd verklighet. Självmord är oftast en mycket dålig lösning.

Man bör aldrig fatta viktiga beslut under påverkan. Jag har svårt att leva som jag lär, men jag pratar om upplevd erfarenhet.
Citera
2009-11-19, 11:38
Medlem
CamilleDelacours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Låter som marijuana
Nu har jag inte testat Lunar gold/diamond men om det liknar brajj så är det väl en möjlighet? Är ju ganska vanligt när unga människor, speciellt de som mår psykiskt dåligt, blir extremt nojjiga och rädda när de försöker att röka?
Citera
2009-11-19, 11:46
Medlem
Dom skriver ju inte vilken nätdrog de är så jag gissar de är lögn, aftonhoran brukar ju alltid peka ut vilken substans det handlar om. Men jag gissar på att han köpt muskotnöt på nätet
Citera
2009-11-19, 12:02
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebell
Dom skriver ju inte vilken nätdrog de är så jag gissar de är lögn, aftonhoran brukar ju alltid peka ut vilken substans det handlar om. Men jag gissar på att han köpt muskotnöt på nätet

Då borde de skriva artiklar om varför ungdomar drivs till att använda farliga, oprövade droger. Det är inte drogernas fel. När ska folk fatta?

Många kids mår dåligt, varför? Snacka med dem.
Citera
2009-11-19, 12:06
Medlem
Pooflingers avatar
Snubben körde säkert MDPV eller något annat uppåt i några dygn utan att käka m.m, när verkligheten kom ifatt är det väldigt enkelt att grina inför mamma
Citera
2009-11-19, 12:08
Medlem
Squalos avatar
Varför tillåter föräldrarna ett minderårigt barn att knarka?

Har dom ingen pli på sina barn, jävla WT?
Citera
2009-11-19, 12:11
Medlem
Pooflingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Tror mamman är av typen "ooo allting är så jobbigt, suck".

Varför ska folk med problem köra droger och spåra?
Finns de som lätt kan bruka måttligt och klara av det galant.
Citera
2009-11-19, 12:17
Medlem
Citat:

Det gör de inte, däremot så ställer de in en accesspunkt för en informationsmotorväg i sina barns sovrum och när pedofiler och knarklangare sedan utnyttjar denna access så går föräldrar inte och anklagar sig själva för att de anslutit sina barns sovrum till detta vägnät. Vad föräldrarna gör är att de ger sig på själva vägnätet och de som kör där istället, med argument som "hade du inte funnits på vägen så hade min son aldrig blivit påkörd när han lade sig naken på vägbanan" ... typ

fenomenet "Föräldraspärr" är lika gammalt som begreppet "porrsurfa" varpå föräldrar som inte installerar sådant på sina barns datorer inte längre kan skylla på okunskap... Så nån får helt enkelt förklara för våra kära föräldrar i landet att OM man ställer in accesspunkter för pedofiler och knarklangare i barnens sovrum så får man helt enkelt finna sig i att pedofiler och knarklangare utnyttjar den accessen till barnens sovrum.

"If you don't want'em to come to you, perhaps you should not build the road for them"

Citat:

Offermentaliteten är stark i sverige fortfarande. Procentandelen människor som vet att det är den som har beslutsförmågan som är ansvarig för beslut och att inte objektet han beslutar om kan ta det ansvaret, är fortfarande för låg. Vi har inte nått den psykologiska brytpyunkten (hundered monkey theory) än där.

I'm still waiting for the world (sweden) to catch up there ...
Citera
2009-11-19, 12:20
Medlem
Alltings avatar
Vissa nya droger är också rena giftet som inte ens storpundarna klarar av. Men nu ska man förstå att anledningen med aftonhorans artikel är att förbjuda "nätdroger", men förbudsivrarna är de verkliga bovarna i den här soppan.

Förbud hindrar inte ungar från att må dåligt och i sin desperation börja knarka som ett alternativ till självmord...

"-Varför mår ungdomarna så dåligt?" hade varit en bättre rubrik. Om någon skjuter skallen i småbitar med ett hagelgevär börjar man väl inte ropa efter förbud mot hagelgevär? Eller gör man det så är man en såkallad förbudsivrare.

Många ser droger som en hållplats "på vägen", en hållplats med soffor och bra musik. Men det är ofta en kortvarig illusion.

Man kan också välja att se allt som ett skämt. Men det är aldrig fel att efterforska VARFÖR så många mår så dåligt.
Citera
2009-11-19, 12:44
Medlem
blommlsds avatar
aftonbladet altså...
Senast redigerad av blommlsd 2009-11-19 kl. 12:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in