2009-11-19, 11:00
Medlem
Jannemannens avatar
Formaterade om min laptop för ett par dagar sedan.

AMD Turion (tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60 2.00 GHz
3071 Ram
32 bit Vista home premium OS

Nu till min fråga, när jag kör task manager så käkar dwm (desktop) runt 80´ K och ett par flikar i firefox över 200'. Så var det inte innan utan låg mer runt 20 resp 80-90. Någon som har någon idé vari problemet ligger?

Är totalt novis när det gäller detta så tacksam för svar!

/JM

EDIT: ska kanske tilläggas att jag inte installerat några andra program än msn, skype o spotify.. kör Panda antivirus/spyware...
Senast redigerad av Jannemannen 2009-11-19 kl. 11:42.
Citera
2009-11-19, 12:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Då du har 3GB internminne gör inte 60K mer eller mindre någon som helst skillnad. Suboptimering. DWM käkar förmodligen mindre minne med alla patchar/updates pålagda och om du slår av Aero. Största upplevda prestandavinsten får du genom att slå av Windows Indexing samt ändra den veckovisa defraggen till månadsvis.
Citera
2009-11-19, 12:28
Medlem
Jannemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Då du har 3GB internminne gör inte 60K mer eller mindre någon som helst skillnad. Suboptimering. DWM käkar förmodligen mindre minne med alla patchar/updates pålagda och om du slår av Aero. Största upplevda prestandavinsten får du genom att slå av Windows Indexing samt ändra den veckovisa defraggen till månadsvis.

Tack så mkt!

Slog av indexingen helt o bytte till basic istället för aero.. en liten fråga till bara, var byter jag defraggen till månadsvis??

EDIT: Bortse från ovanstående fråga då jag fann det.

Tack!
Senast redigerad av Jannemannen 2009-11-19 kl. 12:44.
Citera
2009-11-19, 15:22
Bannlyst
Varför blir alla så rädda för att ett program eller något använder minne? Om du har 3gb så vill du väl ha användning för det. Tycker man kan låta programmen äta så mycket minne dom vill, så länge det inte påverkar negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in