2009-11-19, 10:07
Medlem
negerbarns avatar
Som rubriken lyder. Sen flytten har det eskalerat med malplacerade trådstarter i den här delen, med topics allt från att hjälpa en ( förmodad ) mellanstadiepojke med flickproblem till hur mycket bensin en bil slukar vid start. Och dessa är bara två exempel som ligger på förstasidan, bland flera andra.

Några av dessa trådar kan förvisso vara kul att skratta åt hur felplacerade de är, men där slutar de positiva sidorna, för att ge plats åt en hel uppsjö negativa sådana, så som att de är irriterande, de tar platsen och uppmärksamheten från de kanske viktigare frågorna som bör diskuteras här, och det ger modsen en massa extraarbete.

Så, vilka är med mig när jag säger att vi bör flytta tillbaka denna forumdelen där den låg innan, så vi slipper dessa mängders av felplacerade trådar?

Låt mig höra ett samstämmigt ja!

( mod, anordna poll? )
Citera
2009-11-19, 10:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tror dock att inte detta hjälper så värst mycket.

Om nu Flashback ligger här eller på sin gamla plats, vad är skillnaden?

Det är dock inte bara Flashback-avdelningen som råkar ut för felplacerade trådar. Vad gör vi med resten av dom felplacerade trådarna?
Citera
2009-11-19, 10:19
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tror dock att inte detta hjälper så värst mycket.

Om nu Flashback ligger här eller på sin gamla plats, vad är skillnaden?

Det är dock inte bara Flashback-avdelningen som råkar ut för felplacerade trådar. Vad gör vi med resten av dom felplacerade trådarna?

Kanske inte, men jag tror att många felplacerade trådar här beror på att denna forumdel ligger överst och heter nåt så allmänt som Flashback - Allmänt. Kan dock ha fel.

Vad vi gör med de andra felplacerade trådarna? Bra fråga egentligen, hade inte tänkt så långt. Dock tycker jag det är överdrivet många i just denna delen, jämfört med de andra delarna jag läser i.
Till exempel så har vi i skrivande stund 5 felplacerade trådar på första sidan, och dessa är från igår enbart. Innan dess har det inte varit mycket bättre heller. Vill gärna se det underforum som har så många felplacerade trådar.

My two cents
Citera
2009-11-19, 10:27
Medlem
Rakiis avatar
Man lär sig som sagt av sina misstag, då det oftast är nyreggade användare som skriver fel.
Citera
2009-11-19, 10:44
Medlem
Farbror Fazers avatar
Den ska stanna. Mycket bättre att ha FB längst upp
Citera
2009-11-19, 11:10
Moderator
^Eazs avatar
Bildhantering som låg överst förrut, drogs med samma problem.
Citera
2009-11-19, 11:14
Medlem
moderatswings avatar
Flashback är dessutom en rätt så aktiv forumdel vilket gör att det är bättre om felplaceringarna hamnar här än i den forumdel som annars skulle få ta smällen genom att hamna överst och någon forumdel måste ligga överst.

RP lär komma in illa kvickt i denna forumdel.
Citera
2009-11-19, 11:31
Medlem
Varför inte sätta Papperskorgen överst?
Citera
2009-11-19, 12:06
Medlem
micaeles avatar
Det fungerar som det är. Bra att Flashback ligger överst, så sökande själar (Flashback består ju som vi alla vet bara av sådana) snabbt kan hitta rätt. De som gör fel får stå med skammen och lär sig förhoppningsvis ganska fort hur man skall göra.

Eller så lägger vi ALLA forumsdelar längst ner? Det blir väl bra!
Citera
2009-11-19, 12:20
Medlem
Trolldockans avatar
Men herregud, om man inte lär sig det efter ett par gånger har man grava inlärningssvårigheter. Det lär rätta till sig med tiden, felplacerade trådstarter hamnar ju lite här och där, inte bara i denna forumdel.
Citera
2009-11-19, 12:42
Medlem
saprofyt.s avatar
Tycker det är bättre nu när Flashback ligger överst. Brukar annars inte besöka denna forumdel så ofta, men nu när den är så lättillgänglig är jag här mer. Brukar föras en hel del intressanta diskussioner här, faktiskt.

Och som sagt spelar det ingen roll vilken forumdel som ligger överst - alla kommer dras med samma problem, oavsett.
Citera
2009-11-19, 12:45
Medlem
solid302s avatar
Jag tycker också den borde stanna här uppe för att det känns helt enkelt rätt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in