2009-11-19, 13:54
Medlem
endymions avatar
Tycker också den skall ligga kvar. Har börjat besöka denna del varje gång jag är inne på fb sen den flyttades och det känns som att jag inte är ensam om det.
Citera
2009-11-19, 13:59
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Tycker att den skall ligga där den ligger. Och som någon redan sade, så besöker jag denna delen betydligt oftare nu än tidigare.
Citera
2009-11-19, 14:04
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Bildhantering som låg överst förrut, drogs med samma problem.

Exakt. Personligen är jag rätt nöjd med placeringen av Flashback, för nu behöver vi bara brottas med de "vanliga" felplaceringarna i B&GF, de som egentligen bör ligga i systemutveckling/foto osv.

Dessutom, som andra också påpekat, har utflykterna till den här forumdelen blivit fler sedan flytten. Och då kan man gott ta några felplacerade trådar.
Citera
2009-11-19, 14:12
Medlem
negerbarns avatar
När jag läser vad ni tycker och tänker efter lite , så inser jag att den nog ligger bäst som den är här ändå. Hellre ta smällen här än i bildhantering kanske, de som hittar hit kommer ju senare hitta en massa info om hur de ska uppföra sig här istället.

Undrar egentligen om det finns något sätt alls att bli av med dessa felposter då, eller om det enbart kommer vara ett runtflyttande av dem.
Citera
2009-11-19, 14:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
När jag läser vad ni tycker och tänker efter lite , så inser jag att den nog ligger bäst som den är här ändå. Hellre ta smällen här än i bildhantering kanske, de som hittar hit kommer ju senare hitta en massa info om hur de ska uppföra sig här istället.

Undrar egentligen om det finns något sätt alls att bli av med dessa felposter då, eller om det enbart kommer vara ett runtflyttande av dem.

Det bästa skulle naturligtvis vara om papperskorgen låg överst
Men annars är det nog svårt att "bli av med" dessa felposter, och som någon nämnde eftersom många besöker denna delen så blir trådarna åtgärdade fort tack vare RP osv.

Om man på något sätt kunde göra så att den översta "nytt ämne"-knappen istället leder till https://www.flashback.org/showthread.php?t=976044
Citera
2009-11-19, 14:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Det kvittar väl iofs egentligen vilket forum som ligger högst upp på listan.
Det finns alltid tattare som postar i det översta forumet ändå av ren dumhet/lathet.

Men det är nog ändå bättre att Flashback-delen ligger överst, snarare än något annat forum.
Möjligheten finns ju att åtminstone några hinner se den klistrade tråden om "saker att tänka på".
Citera
2009-11-19, 14:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Varför inte sätta Papperskorgen överst?
Vi har funderat på det...

Jag tror att det är en vanesak och problemet med nya medlemmar som postar i fel forum lär vi få dras med.
Citera
2009-11-19, 15:16
Medlem
Skulle man inte kunna införa ett system där nyregistrerade användare måste svara på några standardfrågor om regelverket innan de får börja posta? Då krävs det att de aktivt söker upp relevant information och på så vis minskar felpostningen.
Citera
2009-11-19, 15:19
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojah
Skulle man inte kunna införa ett system där nyregistrerade användare måste svara på några standardfrågor om regelverket innan de får börja posta? Då krävs det att de aktivt söker upp relevant information och på så vis minskar felpostningen.
Så gjorde Hamsterpaj ett tag, gick sådär...
Jag är tveksam till om detta är så lyckat. Skulle troligtvis inte orka med något sånt om jag var ny användare.
Citera
2009-11-19, 15:26
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Rekommenderar permban på alla nya användare som postar fel i forumet Flashback. Då får de registrera ett nytt konto och lär inte göra missen en gång till

Skämt åsido. Det är väl inte så himla mycket trådar som postas fel hela tiden. Och gör man en RP så brukar de fixas väldigt snabbt.
Citera
2009-11-19, 15:57
Medlem
micaeles avatar
Känns dessutom som att Flashback är långt mer frekvent modererat än t.ex. Bildhantering som låg överst tidigare (sorry, 503).
Således hanteras problem tidigare och lata användare får snabbare pisk och tillrättavisningar.
Citera
2009-11-19, 18:17
Bannlyst
tycker att den skall ligga kvar.
är inne mer på denna del än vad jag var innan den flyttades
möjligen kunde man minska på mängden felstartade trådar om man kallade delen för allmänt om för att besökarna skulle fatta bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in