Citat:
Ursprungligen postat av ohlsson
Kom över 500 gram vildsvinsfärs igår som jag tänkte göra några goda burgare på ikväll, försökte söka lite i forumet men hittade inget vettigt på just färsen tyckte jag.
Så nån som har nå tips eller idéer ? Annorlunda kryddor jag ska ha i eller ska jag bara köra salt och peppar ? Nåt roligt tips angående brödet också kanske ? Kan inte riktigt påstå att vanliga bröd är så värst lockande längre, mer sugen på nå lite annorlunda här med. Ös på med roliga tips.
Till burgaren tänkte jag bara göra potatisklyftor samt nån hemmagjord grillsås med krossade tomater som bas, kanske nån som har nå tips även här ? Tänkte koka upp krossade tomater, tillsammans med chili och lite annat.
Timjan, helst färsk, grönpeppar och bacon passar bra till den här typen av burgare. Vildsvinsfärs har lite speciell smak och dessutom är inte lika fet som vanlig fläskfärs. En skvätt cognac, Worcestershiresås och färsk persilja kan också komma i fråga.
Servera med hackad inlagd gurka eller remouladsås alt. egenkomponerad hamburgesås, pepperoni och gärna nybakta frallor. Vanligt hamburgebröd går inte ihop med denna typ av färs, enligt min mening.
Potatis kan vara trevligt till. Men har du testat cous-cous? En chili-cous-cous är lite annorlunda.
~Paul~