2009-11-19, 09:54
Medlem
Kom ver 500 gram vildsvinsfrs igr som jag tnkte gra ngra goda burgare p ikvll, frskte ska lite i forumet men hittade inget vettigt p just frsen tyckte jag.

S nn som har n tips eller ider ? Annorlunda kryddor jag ska ha i eller ska jag bara kra salt och peppar ? Nt roligt tips angende brdet ocks kanske ? Kan inte riktigt pst att vanliga brd r s vrst lockande lngre, mer sugen p n lite annorlunda hr med. s p med roliga tips.

Till burgaren tnkte jag bara gra potatisklyftor samt nn hemmagjord grillss med krossade tomater som bas, kanske nn som har n tips ven hr ? Tnkte koka upp krossade tomater, tillsammans med chili och lite annat.
Citera
2009-11-19, 10:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohlsson
Kom ver 500 gram vildsvinsfrs igr som jag tnkte gra ngra goda burgare p ikvll, frskte ska lite i forumet men hittade inget vettigt p just frsen tyckte jag.

S nn som har n tips eller ider ? Annorlunda kryddor jag ska ha i eller ska jag bara kra salt och peppar ? Nt roligt tips angende brdet ocks kanske ? Kan inte riktigt pst att vanliga brd r s vrst lockande lngre, mer sugen p n lite annorlunda hr med. s p med roliga tips.

Till burgaren tnkte jag bara gra potatisklyftor samt nn hemmagjord grillss med krossade tomater som bas, kanske nn som har n tips ven hr ? Tnkte koka upp krossade tomater, tillsammans med chili och lite annat.
Timjan, helst frsk, grnpeppar och bacon passar bra till den hr typen av burgare. Vildsvinsfrs har lite speciell smak och dessutom r inte lika fet som vanlig flskfrs. En skvtt cognac, Worcestershiress och frsk persilja kan ocks komma i frga.

Servera med hackad inlagd gurka eller remouladss alt. egenkomponerad hamburgess, pepperoni och grna nybakta frallor. Vanligt hamburgebrd gr inte ihop med denna typ av frs, enligt min mening.

Potatis kan vara trevligt till. Men har du testat cous-cous? En chili-cous-cous r lite annorlunda.

~Paul~
Citera
2009-11-20, 00:21
Medlem
Fr tacka fr tipsen, krde timjan, grnpeppar och hackad bacon i frsen som jag gjorde burgarna p. Testade med frallor som brd, nybakta blev det inte d jag var bra mycket mer upptagen idag n vad jag trodde. Kpte ett gng p hemkp som jag rostade lite snabbt i ugnen istllet, var enligt mitt tycke vldigt gott.

Blev klyftpotatis till, kndes enklast att bara kasta in det ugnen idag, som sagt kom hem bra mycket senare n jag trodde.

Slog ihop tv av alternativen och slngde ihop en snabbdressing med hackad saltgurka i.

Alltsomallt smakade det mycket vl, roligt med lite nya smaker.
Citera
2009-11-20, 00:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohlsson
Fr tacka fr tipsen, krde timjan, grnpeppar och hackad bacon i frsen som jag gjorde burgarna p. Testade med frallor som brd, nybakta blev det inte d jag var bra mycket mer upptagen idag n vad jag trodde. Kpte ett gng p hemkp som jag rostade lite snabbt i ugnen istllet, var enligt mitt tycke vldigt gott.

Blev klyftpotatis till, kndes enklast att bara kasta in det ugnen idag, som sagt kom hem bra mycket senare n jag trodde.

Slog ihop tv av alternativen och slngde ihop en snabbdressing med hackad saltgurka i.

Alltsomallt smakade det mycket vl, roligt med lite nya smaker.
Kul att hra att du lyckades .

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in