• 1
  • 2
2009-11-18, 21:42
Medlem
Sillberts avatar
Kan någon förklara för mig varför vissa kvinnor har ring på vänster ringfinger utan att vara förlovade? Är det för att de vill hålla raggande män borta eller vill de ge en hint till sin pojkvän att han ska fria?

Har aldrig sett en icke-förlovad man med ring.
Citera
2009-11-18, 21:45
Medlem
MoPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Kan någon förklara för mig varför vissa kvinnor har ring på vänster ringfinger utan att vara förlovade? Är det för att de vill hålla raggande män borta eller vill de ge en hint till sin pojkvän att han ska fria?

Jag hade min förlovningsring på mig i nästan ett halvår efter att brutit upp (är man)!
Fast det var för att vi inte riktigt ville bryta upp men det var det ända som skulle funka! Så vi hade på oss dom som någon form av symbolisk ring för att... vet inte varför faktiskt :S Tog av mig den varje helg
Citera
2009-11-18, 21:55
Medlem
dirnas avatar
Frågan är om dom går runt med en förlovningsring eller en vanlig smyckesring?
Citera
2009-11-18, 22:10
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Frågan är om dom går runt med en förlovningsring eller en vanlig smyckesring?
Nja, är de inte förlovade så är det ju ingen förlovningsring, men alla som ser dem tror ju att det är en förlovningsring.
Citera
2009-11-18, 22:15
Medlem
Ibland har jag på mig någon ring som bara passar på ringfingret, det är inte mer än så. Då brukar jag skoja i tjejtoakön om att jag är förloovad. Har aldrig varit med om att en kille reagerat nämnvärt, jag förstår inte varför man skulle undvika att ha ringar på just vänster ringfinger?

Så i mitt fall, ej medvetet!
Citera
2009-11-18, 22:17
Medlem
Artygs avatar
Hej, jag är förlovad. Ragga inte på mig tack.

Kanske?

På så sätt kan de sålla bland vraken..
Citera
2009-11-18, 23:34
Medlem
Nathalies avatar
Jag brukar bära ringar på vänster ringfinger. Jag förutsätter att folk förstår att så länge det inte är en stor diamant på ringen så är det inte en förlovningsring. ;P

Nej men om jag ska vara ärlig brukar jag ibland ha ring på båda ringfingrar samtidigt, långfingret osv, jag lägger inte så mkt tanke i vilken hand jag placerar ringen på.
(dessutom är högerhanden den hand som visar att man är gift i vissa kulturer, då blir båda mina ringfingrar begränsade om mitt tankesätt skulle fungera så). :/
Citera
2009-11-19, 01:06
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:

Jag kan bära ring just för att slippa sånt när jag är ute utan min man.

Sen är det en jevligt snygg ring f ö.
Citera
2009-11-19, 01:08
Medlem
Witticisms avatar
Jag är kanske väldigt traditionell, men jag tycker inte att man ska ha ringar på vänster ringfinger om man inte är förlovad. Åtminstone inte en ring som skulle kunna tolkas som en förlovningsring... En stor och rolig ring går således bra!

Nej... jag menar förresten inte att "jag inte tycker att 'man' ska ha det"... Jag menar bara att jag inte skulle vilja ha det och jag tycker att om man väljer att ha en sån ring där så får man acceptera att andra tror att man är förlovad. Det kan ju vara så att dessa tjejer vill att folk ska tro att de är förlovade.
Citera
2009-11-19, 03:15
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Nja, är de inte förlovade så är det ju ingen förlovningsring, men alla som ser dem tror ju att det är en förlovningsring.
De få gånger jag använder ring så sätter jag på mig den på det finger där den passar bäst, ibland är det ringfingret, då får det vara där. Så länge det inte är en förlovningsring (om man inte är förlovad då) spelar det väl knappast någon roll? Känns inte som att folk egentligen ska ha med att göra om jag är förlovad eller inte, så länge jag vet om jag är förlovad eller ej. Förlovningsringen sen är ju mest en symbol för kärleken, inte ringfingret eller en vanlig ring i sig.
Citera
2009-11-19, 10:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Brukar väl övht vara relativt sällsynt att män bär ring.

Jag brukar ha dubbla ringar på vänster finger, för den som kollar som hastigast ser det ut som förlovningsring+alliansring = misstanke om giftermål.

Anledning: ditt fetstilta.
Citera
2009-11-22, 22:20
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:

har en del singeltjejkompisar som ibland figurerar med ring på vänster ringfinger och då just för att hålla uppvaktande killar borta....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in