• 1
  • 2
2009-11-18, 18:10
Medlem
Janniss avatar
Jag har konstigt att förstå att här i sverige så ska det finnas åldergräns på varje klubb. Jag tycker att det ska vara 18 på alla. Med v.fa... är det här för nånting finns klubbar som är 23+ 25+ 27+ 30+..
Är man 18 är man laglig o dricka eller gå ut på klubb..
Finns ingen annan land i hela europa som håller på sånt med ålderna.. Skärp er sverige..
Citera
2009-11-18, 18:13
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannis
Jag har konstigt att förstå att här i sverige så ska det finnas åldergräns på varje klubb. Jag tycker att det ska vara 18 på alla. Med v.fa... är det här för nånting finns klubbar som är 23+ 25+ 27+ 30+..
Finns ingen annan land i hela europa som håller på sånt med ålderna.. Skärp er sverige..

Dom resonerar väl som så att dom vill ha bort ungdomspacket.
Citera
2009-11-18, 18:15
Medlem
Degerlundens avatar
Mm jag tycker att det är bra. 18åringar i all ära men faaan va drygt att jobba som krogvakt när alla ska spela allanballan hela tiden.
Citera
Medlem
Not_mes avatar
Citat:

Uppenbarligen har du aldrig varit ute och rest i Europa.

Sen är det dessutom inte regeringarna som har något med det att göra. Staten säger att du måste vara 18 för att dricka överhuvudtaget. Sen är det upp till barerna och klubbarna att själva besluta vem de vill ha på sin klubb. Så länge det inte handlar om diskriminering, så kan de sätta vilka kriterier som helst. Vissa klubbar har ju inte ålder, då har de klädsel istället och så vidare.
Citera
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Hade jag och mina polare dragit in på lokala klubben så hade vi slagit sönder allt och alla. Tror inte vi är de enda som resonerar så.
Citera
2009-11-18, 18:20
Medlem
Janniss avatar
Jag har vart i europa och festat, men inte överallt. Där jag ha vart då kommer man in utan problem..
Här oroar jag mig att jag inte kmr bli insläppt för vakterna är så dryga och leker allanballan..
Citera
2009-11-18, 18:27
Medlem
Arch_Angels avatar
när man kommer upp i åren 30> så föredrar man åtminstone 22års gräns. Bästa kvällarna är ju club27 för då slipper man verkligen all ungdoms pack
Citera
2009-11-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Hade jag och mina polare dragit in på lokala klubben så hade vi slagit sönder allt och alla. Tror inte vi är de enda som resonerar så.

Vad pratar du?
Citera
2009-11-18, 18:33
Medlem
xdrs avatar
Jag kan till viss del försvara beteendet med att vilja ha vuxna människor på klubbarna och inte färska 18-åringar som ska dricka sig stupfulla. Trots allt är det ingen rättighet att supa sig full på krogen (dock jävligt dyrt), däremot är det rätt underminerande för dem reglerna när dom släpper in 17-18 åriga brudar, kompisar som är uppenbart under 18 etc.
Citera
2009-11-18, 18:33
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musse98
Vad pratar du?
Var kanske lite otydlig. Klubbarna vill undvika detta betéendet från omogna 18-åringar, så de sätter en åldersgräns.
Citera
2009-11-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Var kanske lite otydlig. Klubbarna vill undvika detta betéendet från omogna 18-åringar, så de sätter en åldersgräns.

Okej då förstår jag. Men på ditt inlägg verkade det som att du brukar uppträda så själv...
Citera
2009-11-18, 18:36
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musse98
Okej då förstår jag. Men på ditt inlägg verkade det som att du brukar uppträda så själv...
Det gör jag Fast det är polarna som triggar en.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in