2009-11-18, 16:23
Medlem
laminatkungens avatar
Har införskaffat en WD extern hårddisk på 1 TB

Den funkade bra ett litet tag och jag har säkerhetskopierat min gamla dator ett par gånger.

Nu har jag bytt dator och första gången jag testade den externa HDn på den så ville inte windows säkerhetskopiering funka som det skulle. Det var inte några större problem trodde jag och säkerhetskopierade via utforskaren istället.

Skulle göra en säkerhetskopia igen för någon dag sedan och plötsligt så hittar inte datorn hårddisken...

När jag sätter i strömsladden på HDn händer inget, men när jag kopplar ihop den med datorn via USB sladden vaknar den och lyser glatt... det hösr att en fläkt startar i den, eller om det är disken som börjar snurra?

På datorn däremot händer inte ett dugg...

Datorn är en ASUS laptop med vista basic

All hjälp uppskattas!
Citera
2009-11-18, 16:41
Medlem
laminatkungens avatar
Har nu plockat fram den gamla datorn för att se om problemet är detsamma där också... och det var det
Citera
2009-11-18, 16:43
Medlem
Jag har ungefär fått samma problem. Bara att min externa stänger av och på sig hela tiden när jag ska koppla den till datorn.

Många antyder att det kan vara adapter fel, ska testa skruva upp hårddisken nu och koppla in den internt. Återkommer strax
Citera
2009-11-18, 17:17
Medlem
Precis som Blackreaper gör är så man gör för att kolla upp hårddisken. Lite värre för dig laminatkungen som inte har någon stationär datorn att sätta in hårddisken som finns i den externa lådan.

Finns SATA -> USB adapter förstås men det skulle vara bättre om du gjorde som Blackreaper skrev och även kollar om det verkligen är en SATA disk så att du inte köper fel saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in