Vilket Kafé kan detta röra sig om? Vad kan motivet vara?
Först trodde jag att det var nazzar som gått lös på glassfabriken, men den låg på kristianstadgatan så där hade jag fel.
Det enda cafét jag kan komma på som ligger på simrishamnsgatan förutom det som jag "vet" att det inte är ligger i korsningen simrishamnsg / falkenbergsg eller om det kanske är falsterbog.
Det är ett bra tag sedan jag gick förbi där så jag kommer inte ihåg vad det heter.
Finns bara två caféer på Simrishamnsgatan.
Latinohaket vid Jesusparken - där byggs ingenting och det finns inte ens någon lämplig lokal bredvid att bygga i.
Simrishamnsgatan 3, "Simpan", det står plank och mög i trapphuset och lokalen bredvid, Turkomobil nånting (eller om det var guldaffär?), har skyltfönstrena övertäckta - ombyggnation pågår.
Högst okvalificerad gissning är då att Simpanfiket har fått ta över lokalerna bredvid och Satellitaraberna inte riktigt gillat detta, eller någon dispyt i samband med det..
Det är simpan men tror inte satellitaraberna har fysiskt intresse i lokalen, inte heller grönsakshandlaren bredvid. Däremot ägs kycklinggrillen bredvid av samma kurder som deltog i den blodiga släktfejden för ett par år sedan. Dom om några har något att säga till om på den gatan. Kanske är så att Simpans ägare snällt inte bett om lov att bygga ut och därför fått ett obehagligt välkomnande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!