2009-11-18, 16:22
Medlem
"En kaféägare fick en spik genom läppen vid ett slagsmål vid Möllevångstorget strax efter lunch."

http://sydsvenskan.se/malmo/article5...pa-Mollan.html

Vilket Kafé kan detta röra sig om? Vad kan motivet vara?
Först trodde jag att det var nazzar som gått lös på glassfabriken, men den låg på kristianstadgatan så där hade jag fel.
Citera
2009-11-18, 16:40
Medlem
fiskpinnens avatar
Hm jag måste ringa å kolla med en vän som driver Kafé på den gatan Finns inte FÖÖÖR många å välja på!!

buuu
Citera
2009-11-18, 17:10
Medlem
Min-Mammas avatar
Måste vara det på hörnan Simrishamnsgatan / Södra Parkgatan va? Det luffiga stället där...
Citera
2009-11-18, 17:16
Medlem
Apspektakels avatar
Det enda cafét jag kan komma på som ligger på simrishamnsgatan förutom det som jag "vet" att det inte är ligger i korsningen simrishamnsg / falkenbergsg eller om det kanske är falsterbog.
Det är ett bra tag sedan jag gick förbi där så jag kommer inte ihåg vad det heter.
Citera
2009-11-18, 17:27
Medlem
så det är inte Cafe Simrishamnsgatan 3 då...?
Citera
2009-11-18, 22:56
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefrack
så det är inte Cafe Simrishamnsgatan 3 då...?

Det byggs inte någonting där så därmed lär det inte vara där.
Citera
2009-11-19, 15:12
Medlem
Finns bara två caféer på Simrishamnsgatan.
Latinohaket vid Jesusparken - där byggs ingenting och det finns inte ens någon lämplig lokal bredvid att bygga i.
Simrishamnsgatan 3, "Simpan", det står plank och mög i trapphuset och lokalen bredvid, Turkomobil nånting (eller om det var guldaffär?), har skyltfönstrena övertäckta - ombyggnation pågår.

Högst okvalificerad gissning är då att Simpanfiket har fått ta över lokalerna bredvid och Satellitaraberna inte riktigt gillat detta, eller någon dispyt i samband med det..
Citera
2009-11-19, 16:07
Medlem
Det är simpan men tror inte satellitaraberna har fysiskt intresse i lokalen, inte heller grönsakshandlaren bredvid. Däremot ägs kycklinggrillen bredvid av samma kurder som deltog i den blodiga släktfejden för ett par år sedan. Dom om några har något att säga till om på den gatan. Kanske är så att Simpans ägare snällt inte bett om lov att bygga ut och därför fått ett obehagligt välkomnande.
Citera
2009-11-19, 16:07
Medlem
Apspektakels avatar
Jahopp, då hade jag fel för mig då. Får väl ta och vara mer uppmärksam när jag är ute och går
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in