• 1
  • 2
2011-10-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Vet inte..

Hon sa att grundaren är densamme som grundade tradera.

Men ingen som har erfarenhet av dessa?
Tradera grundades av David Kaplan (som hade kopplingar till Kaplands auktioner?)
Citera
2011-11-21, 17:16
Medlem
Hej,

Jag gik med på dorunner, servicefinder.se och offerta.se och döm funka, men skulle heller anbefäl servicefinder.se eller offerta.se, där krävs det ingen start kapital på 10,000 kr. Och till och med servicefinder ger dig de först 500 kr gratis. Och offerta.se och servicefinder har mange fler kunder som söker jobb.

Ni får ursäkta det dårliga svensk.

Mvh, Gordon
Citera
2011-12-22, 12:02
Medlem
Fick samtal av en säljare imorse. Fy fan va han va på. Han körde verkligen med alla trick i boken och när han märkte att inget funkade började han tjata om att det bara finns en plats för mig nu och att han inte kan garantera den bla bla.

Sen så skulle han prata med sin "chef" för att se om dom kunde ge mig nåt speciellt erbjudande och ville veta hur mycket jag kunde lägga ut nu i början.

Bojkotta skiten tycker jag, ingen seriös företag anställer såna försäljare. Finns flera företag där ute, och på dom andra företag har jag fått pengar för att testa deras tjänst, medan dorunner vill ha 9000 så här i början.
Citera
2012-01-16, 11:48
Medlem
Fy faan för deras försälkjare sämsta argument jag någonsin hört, nästan tvingar en att uppge mailadressen för att få skicka sin skitfaktura.
Lova att skicka jobb via mail samma dag, men dom hadde ju inga offertförfrågningar i min kattegori ens.
Han har ringt minst 5 gånger och tjatat bad honom till slut att dra åt helvete.
Ser ut som han gjorde det eftersom han inte ringt på en vecka.
Kan bara önska honom en trevlig resa och hoppas att vi inte hörs igen.
Citera
2012-02-29, 22:07
Medlem
Till mig sa hon att Peter Settman äger bolaget?
Citera
2012-07-11, 09:32
Medlem
CompMedias avatar
Comp Media AB är företaget som driver tjänsten Dorunner på www.dorunner.se som även är temat för denna tråd här på Flashback. Inom Comp Media inryms även tjänsten Hyrahyra på www.hyrahyra.se. Under 2011 bytte bolaget namn från Hyrahyra AB till Comp Media AB för att minska förvirringen internt och mot marknaden då tjänsten Dorunner stod för majoriteten av bolagets omsättning.

Daniel Kaplan som bland annat grundade Tradera är styrelseordförande och delägare i Comp Media. Mitt namn är Thomas Larsson och jag är vd på bolaget och vill ta tillfället i akt att räta ut ett par av frågetecknen i denna tråd.

Framförallt diskuteras våra säljmetoder. Vi är medvetna om att telefonförsäljning inte är okontroversiellt och inte mottages väl av samtliga företagare, samtidigt är det omöjligt för ett bolag av vår storlek att bedriva marknadsbearbetning på annat sätt med bibehållen effektivitet. Genom telefon når vi ut till befintliga och potentiella medlemsföretag i hela Sverige, och bereds då möjligheten att berätta om fördelarna med vår tjänst. Betänk är att samtliga våra medlemsföretag (över 6000 stycken) har kontaktats på detta sätt, och flertalet av dem betraktar oss idag som deras strategiskt viktigaste partner för att säkerställa intäktsflöde, inte bara på sin lokala marknad, utan även vid etablering på nya marknader.

(vill du ändå inte bli kontaktad så meddela oss detta, på ett trevlig och sakligt sätt, så tar vi självklart bort er från våra listor)

För att kompensera för, och förhindra missförstånd i vår försäljning har vi många interna kontroller och rutiner på plats, och vi är därutöver alltid medgörliga vad gäller kompromisser utifrån respektive bolags unika situation. Dorunner har för avsikt att vara i denna bransch under lång tid och vi tar därför starkt avstånd från kortsiktig- och oseriös försäljning!

Dorunner har idag över 6300 medlemsföretag och ca. 4500 uppdragsgivare varje månad. Vi är ett seriöst bolag (för att knyta an till rubriken på denna tråd) som inte bara följer lagar och förordningar, utan vi kommer även att vara en strategiskt viktig partner till massor av framgångsrika tjänsteföretag i Sverige på kort och lång sikt.

Min förhoppning är att ni som läser detta kontaktar oss med era frågor och funderingar (för kontaktuppgifter besök www.dorunner.se/p/kontakta-dorunner). På så vis underlättar ni för oss att rätta till begångna fel samt utveckla vår personal och offerttjänst ytterligare.

Med vänligt hälsning och hopp om fortsatt dialog,
Thomas
Senast redigerad av CompMedia 2012-07-11 kl. 09:36. Anledning: felaktig hänvisning/länk
Citera
2013-02-13, 15:59
Medlem
Jag har tittat på dorunner med och anmällt intresse inte så länge sen. De har ringt mig snabbt, kul tänkte jag. Men...

Om jag skall betala nu 12000 och det skall räcka till 2 år? Kul! Jag får jäkla massa med jobb, tjäna milioner och det skall kosta mig bara 12 tusen! Men...

Om varje kontaktuppgift kostar 30kr så skulle jag få 400 adresser för de 12000kr. Säg att hälften av kunderna säger nej, så får jag 200 kunder. Om varje kund har jobbet som tar en vecka (och det blir åtminstone en vecka inom renoveringar) så har jag jobb i 4 år. Och jag kan inte ha någon semester, inga helger, varken kan bli sjuk. Så sjukt bra är det!

Men visst kontraktet löper ut efter 2 år, och så enkelt har man betalt 6000 för ingenting.

Och sen hela det påtryckande för att man skall tacka ja direkt vid första telefonsamtalet..., det gör mig verkligen direkt till stenhård motståndare. Jag skall säga "nej, tack!" bara för jag blir misstänksam när någon fattar inte att jag behöver tänka lite och gå genom offertet först.

Jag kan inte säga att något är fel med Dorunner, men offerten är inte lika bra som ägarna skulle vilja ha dem??? Jag skämtar nu, jag vet att de har startat det för att tjäna pengar, och de skiter i om de behöver lura någon för att säkerhetställa sina inkomster. Sånt beteende hade jag varit med om och hatar det. Därför är Dorunner kört för mig för evigt. Alltså får du Mr Larsson sluta producera sig och skriva skit här, för ingen köper det. Förresten, bor du i Kumla kanske? För jag känner en Larsson jävel som bor i Kumla och har blåst mig en gång.

Vad skall ni andra göra? Upp till er.
Citera
2015-06-07, 22:51
Medlem
zarzor73s avatar
Anders Källvik , Kundchef på dorunner.se , trots tiddigare varningar , försätter marknadsföra det östeuropeiskt liga som står bakom Garant Bil AB , ORG.NR: 556967-1356 vid FURUBACKSVÄGEN 8 139 33 Värmdö , altså Max Fischer 19860205-0554 ,

förra sommar, utförde laglig inbrott i sommarstugor i bromma , som dears ägare är borta för ett lång tid och hyrde ut dem vidare till andra personer . kanske håller han på samma sak i Värmdö narkotikaförsäljning och brott mot vapeninnehav lag med en liga från Serbien.
döms av Stockholms tingsrätt , Mål nr: B 11708-13 , för Penninghäleri, Brukande av falsk urkund , Narkotikabrott

Anders Källvik motiverade ''så länge Max Fischer betalar avgifter , bryr han inte sig om vad han gör !''
och ''själva företaget inte är blandat i något olagligt affär '' men om personer som står bakom företaget är kriminella ,så det är bara tidsfråga innan något olaglig ska inträffa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in